Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Nu kräver jag att du lyssnar på dessa och postar en recension!
[quote=Reverend.Camden|95273393]
OK här kommer lite recensioner, så långt jag har hunnit med hitills...
Citat:
Trouble - Trouble: sköna riff i Tony Iommi-stil. Tungt men ändå inte så hårt.
Den hittade Youtube inte . Inte med sökordet trouble-trouble eller trouble trouble hard rock band
Citat:
Blind Guardian - Somewhere far beyond: skulle man kunna säga att de är arvtagare till Helloween? Tysk metal, ofta med fantasy-inslag med dubbla baskaggar men även ibland medeltida influenser.
Tekniskt fulländat . Helt galna trioler /rytm-gitarr . Fläckfri sång, intressant tema , halsbrytande skalbyten. Excellent helt enkelt.
Jag säger som när jag ser modern arkitektur jag sett på senaste tiden - Det är mening att beundra den - inte tycka om. Med det menar jag att det hela är FÖR perfekt . Fast bra. Polletten ramlade ner halvvägs och fastnade på vägen ner att det hela saknade lite mer svärta och skitighet. Men jag gillar det.
Citat:
Powerwolf - blood of the saints: mycket kyrkorglar blandat med tysk powermetal, opera och körsång samt humor på ett skönt sätt.
Klickade inte fast det hela var mycket kompetent , kanske var det alla typiska luckor i låten som inbjuder publiken till allsång i vissa refränger , där kändes det lite tillgjort
Citat:
Running wild - black hand in: sjörövarmetall från Tyskland. Bara det att sångaren heter ”RocknRolf” borde ju säga sitt.
Hallå, eller. Nu börjar vi närma oss lite mer Trad. rock. Gillas.
Citat:
Sanctuary - into the mirror black: mycket känsla i sången och lite ovanligare arrangemang (inte så ovanligt men ändå på något sätt).
Kul på något vis. En jäkla massa stilbrytningar i en och samma låt. Känns dock lite show off även om jag gillar lite stök
Citat:
Scanner - Hypertrace: en rymdsaga i metalform. Sköna refränger helt enkelt.
Klart skön. Måste vara en upplevelse live. Undviker de flesta klyschorna. Klart godkänt
( Såg i beskrivningen att det här är från 90-talet- Klart man gillar det då- liksom)