2026-06-24, 23:11
  #30001
Medlem
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Du får nog höja dessa 64 000 kronor betydligt, för en vinst/utbetalning på 35 000 kr 'skattat och klart' kommer att kosta Joakim betydligt mer, om han följer lagen alltså.

Ja den slutgiltiga kostnaden för bolaget är en annan. Men jag betvivlar att man följer lagen. Om ens delar ut vinst.

Man har haft en ytterligare tävling på YouTube för medlemmar, 5000kr. Där vinnaren är annonserad med en tagg i ett inlägg.

Hur ligger det egentligen inte till med att ha tävlingar med krav på motprestation?
Här krävs att man betalar för medlemskap, hutlösa (för det trash man får,) 79 kr. För att delta..
.
Citera
2026-06-24, 23:14
  #30002
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Du får nog höja dessa 64 000 kronor betydligt, för en vinst/utbetalning på 35 000 kr 'skattat och klart' kommer att kosta Joakim betydligt mer, om han följer lagen alltså.

Joakim är van vid att komma undan och planerar, naturligtvis, inte att följa några lagar. Varför skulle han?! Han har ju lärt sig sedan barnsben att det fungerar alldeles utmärkt att agera hur vidrigt som helst utan konsekvenser!

Sorgligt nog, för allas vår Jockiboi, är den tiden snart förbi. Till och med hans egna fans (en del av dem än så länge) har fått upp ögonen för vem han är. Dvs ett riktigt monster. Han har alltid varit ett monster. Ganska lustigt att han döpte sin bästsäljande ”biografi” för just hans rätta namn.
Citera
2026-06-25, 00:38
  #30003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Joakim är van vid att komma undan och planerar, naturligtvis, inte att följa några lagar. Varför skulle han?! Han har ju lärt sig sedan barnsben att det fungerar alldeles utmärkt att agera hur vidrigt som helst utan konsekvenser!

Sorgligt nog, för allas vår Jockiboi, är den tiden snart förbi. Till och med hans egna fans (en del av dem än så länge) har fått upp ögonen för vem han är. Dvs ett riktigt monster. Han har alltid varit ett monster. Ganska lustigt att han döpte sin bästsäljande ”biografi” för just hans rätta namn.
Tror det kommer anmälningar till både myndigheter och plattformar framöver. Att "Mördarna" har stoppats av IDTV/All3Media Group verkar vara troligt och det beror nog troligast på att någon har tipsat dem.
Citera
2026-06-25, 00:53
  #30004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Ja den slutgiltiga kostnaden för bolaget är en annan. Men jag betvivlar att man följer lagen. Om ens delar ut vinst.
Man har haft en ytterligare tävling på YouTube för medlemmar, 5000kr. Där vinnaren är annonserad med en tagg i ett inlägg.
Hur ligger det egentligen inte till med att ha tävlingar med krav på motprestation?
Här krävs att man betalar för medlemskap, hutlösa (för det trash man får,) 79 kr. För att delta..
- Är det den tävlingen som jag tidigare nämnt, dvs. den som Jonna skrev om 2 mars?
- Var någonstans annonserades vinnaren med en tagg i ett inlägg, har du någon länk eller kan du informera om vad det stod exakt?
- Vad var tävlingsmomentet för att ha chans att vinna dessa 5 000 kr?


Vi utgår från att det är detta som gäller:
1. Det krävs ett betalt medlemskap för att överhuvudtaget ha chans att tävla/vinna.
2. Tävling där det utlovas en vinst.

Efter lite sökning har jag fått fram följande:

A. Om vinnaren utsågs genom slumpmässig dragning (t.ex. lottning bland medlemmarna) så klassas det som ett olovligt lotteri. Det är ett brott mot spellagen då Joakim inte har tillstånd att driva lotterier mot betalning.

B. Om medlemmarna fick utföra någon form av prestation (t.ex. svara på svåra frågor eller skriva en slogan), och en jury bedömde bidragen och valde vinnaren, så räknas detta som en laglig prestationstävling enligt svensk lag.

Oavsett om det är A eller B, så verkar YouTube förbjuda alla former av köpkrav. Deras regler slår fast att tävlingar på plattformen måste vara helt gratis att delta i. Att kräva att en följare betalar för ett medlemskap för att tävla är ett direkt brott mot YouTubes användarvillkor.

Länk till YouTubes riktlinjer: https://support.google.com/youtube/answer/1620498?hl=sv

C. När tävlingen avslutades och vinnaren annonserades via en tagg i ett inlägg så räknas det som brist på insyn. Utan att offentliggöra tävlingsvillkor, jurymedlemmar eller det vinnande bidraget så är det omöjligt för myndigheter eller deltagare att granska om tävlingen gått rätt till.

1. Var det en tävling med prestationskrav eller var det en ren utlottning?
Var det en utlottning så är det bara att anmäla till Spelinspektionen.

2. Vem vann?
Tipsar man Konsumentverket så kommer de troligtvis vilja ha ett yttrande om hur tävlingen gick till. De vill också troligtvis ha ett skriftligt bevis på att vinsten faktiskt har betalats ut till rätt person.
Citera
2026-06-25, 01:11
  #30005
Avstängd
KungPungPats avatar
Tänkte på Jockiboi när jag hörde om #cut for Bieber. Det var när Justin Bieber rökte marijuana, och hans fans blev besvikna, och då dök det upp folk som låtsades vara Bieber, och bad fansen att skära sig själva med knivar och rakblad.. och folk gjorde det.

Jockiboi har liknande följare, fast dom används mest till att trackassera hans fiender, och till pappersterror mot rättsväsendet i Sverige.
Citera
2026-06-25, 06:58
  #30006
Medlem
Att Jockiboi skulle hamna bakom lås och bom 2026 tror jag inte på. Skulle det hända så är det tragiskt för barnen, och då menar jag de barn som det finns dokument på är födda under 2000-talet. Bebisen född på 1980-talet ger jag inte mycket för.
Han borde lära sig att Peter Pan inte är på riktigt

Goatbrainkebab och Medviktarna fortsätter dra ner brallorna på skitstöveln, och fler och fler blir nyfikna på vad som pågår.
Det går bra nu
__________________
Senast redigerad av Luddevonal 2026-06-25 kl. 07:53.
Citera
2026-06-25, 07:06
  #30007
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Att Jockiboi skulle hamna bakom lås och bom 2026 tror jag inte på. Skulle det hända så är det tragiskt för barnen, och då menar jag de barn som det finns dokument på är födda under 2000-talet. Bebisen född på 1990-talet ger inte mycket för.
Han borde lära sig att Peter Pan inte är på riktigt

Goatbrainkebab och Medviktarna fortsätter dra ner brallorna på skitstöveln, och fler och fler blir nyfikna på vad som pågår.
Det går bra nu

Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Att Jockiboi skulle hamna bakom lås och bom 2026 tror jag inte på. Skulle det hända så är det tragiskt för barnen, och då menar jag de barn som det finns dokument på är födda under 2000-talet. Bebisen född på 1990-talet ger inte mycket för.
Han borde lära sig att Peter Pan inte är på riktigt

Goatbrainkebab och Medviktarna fortsätter dra ner brallorna på skitstöveln, och fler och fler blir nyfikna på vad som pågår.
Det går bra nu
Böli-boy är född 1985.

Tonåring mentalt dock, och hållning som en nittioåring.
Citera
2026-06-25, 07:55
  #30008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Böli-boy är född 1985.

Tonåring mentalt dock, och hållning som en nittioåring.

Tack för påpekandet, jag har givetvis rättat till felet min tankevurpa orsakade,
Flashbacks hemsida beter sig som skit idag, så efter att testat trehundrasjuttionelva gånger att redigera, så är det bara att vänta och se om någon av alla når fram
Citera
2026-06-25, 12:40
  #30009
Medlem
Nu gråter Jockiboi igen. Goatbrainkebabs och Medviktarnas granskning av han journaler har inte fallit i god jord. Var det inte Jockiboi som en gång sa att han gillar att bli granskad?
Kolla kanalernas storys på Insta
Citera
2026-06-25, 14:26
  #30010
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Nu gråter Jockiboi igen. Goatbrainkebabs och Medviktarnas granskning av han journaler har inte fallit i god jord. Var det inte Jockiboi som en gång sa att han gillar att bli granskad?
Kolla kanalernas storys på Insta

Då är det dags för oss alla att anmäla exakt allt påsögat gör
Ge den blonderade dvärgen ett helvete
Citera
2026-06-25, 14:34
  #30011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Page not found. Kan du ladda upp igen?
Jag gör ett nytt försök

Jocke ”jag styr ingen” Lundell berättade för Linnea i sms att han förbjudit Chrippa att göra en video om Linnea.

https://ibb.co/t8dPPT0

Vad säger det om Anjo?

Jocke har alltid gått bakom ryggen på Anjo, som bara gör allt i världen för att bli älskad tillbaka av Jocke och tacken han får är att bli en lolcow baserat på att han bedyrar saker om Jocke dyrt och heligt när Jocke vet att det Anjo säger kan *motbevisas*.
Citera
2026-06-25, 15:23
  #30012
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag gör ett nytt försök

Jocke ”jag styr ingen” Lundell berättade för Linnea i sms att han förbjudit Chrippa att göra en video om Linnea.

https://ibb.co/t8dPPT0

Vad säger det om Anjo?

Jocke har alltid gått bakom ryggen på Anjo, som bara gör allt i världen för att bli älskad tillbaka av Jocke och tacken han får är att bli en lolcow baserat på att han bedyrar saker om Jocke dyrt och heligt när Jocke vet att det Anjo säger kan *motbevisas*.

Var står det att han förbjudit Chrippa att göra en video om Linnea i det smset? Eller länkade du fel screenshot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in