2026-06-25, 13:16
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Det är du som är trollet här eller mer än ganska blåst faktiskt, inget förlåt, jag rår inte för dina dåliga gener men var någonstans har jag skrivit att jag vill läsa mikroskopiskt text nånstans på baksidan av en förpackning som ett fucking miljömongo!? Jag skriver igen och igen att man börjat avsiktligt mörka på paketens framsida vad det rör sig om för fisk, vad är det som är så svårt att förstå, är det en släng av autistsleven?

Starta en protestlista, får du tillräckligt många med dig i denna världsomvälvande fråga så skickar du in den till producenten. Då kanske de ändrar så att ni hålskallar blir nöjda. Fan vad tröttsam du är.
Citera
2026-06-25, 13:41
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Starta en protestlista, får du tillräckligt många med dig i denna världsomvälvande fråga så skickar du in den till producenten. Då kanske de ändrar så att ni hålskallar blir nöjda. Fan vad tröttsam du är.

Ja men läs inte tråden då din dryge jävel!
Citera
2026-06-25, 14:07
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Det är du som är trollet här eller mer än ganska blåst faktiskt, inget förlåt, jag rår inte för dina dåliga gener men var någonstans har jag skrivit att jag vill läsa mikroskopiskt text nånstans på baksidan av en förpackning som ett fucking miljömongo!? Jag skriver igen och igen att man börjat avsiktligt mörka på paketens framsida vad det rör sig om för fisk, vad är det som är så svårt att förstå, är det en släng av autistsleven?

Ja, och där fick vi ett definitivt svar.
Jag tippar på att du är en kvinna som tror att du är en "man". Hela din ruttna personlighet lyser igenom.

Ofta är det till och med en bild på köttet, men du tror att all fisk ser exakt likadan ut och ser ingen skillnad oavsett.

Haha bara din kommentar om att du inte vill äta nån äcklig skitfisk som kummel säger väldigt, väldigt mycket om din avsaknad av kunnighet inom området. Faktiskt inom alla områden.

Du kanske ska äta falukorv istället, men då klagar du väl på att det står "falu" och att det inte finns något kött som heter "falu".
Precis och exakt SÅ dum i huvudet är du.

Du får be findus att döpa om fiskbullar till *arten*bullar och fiskpinnar till *arten*pinnar.

Hej!
Senast redigerad av BarbrorFarbro 2026-06-25 kl. 14:09.
Citera
2026-06-25, 14:13
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbrorFarbro
Jag tippar på att du är en kvinna som tror att du är en "man". Hela din ruttna personlighet lyser igenom.

Ofta är det till och med en bild på köttet, men du tror att all fisk ser exakt likadan ut och ser ingen skillnad oavsett.

Haha bara din kommentar om att du inte vill äta nån äcklig skitfisk som kummel säger väldigt, väldigt mycket om din avsaknad av kunnighet inom området. Faktiskt inom alla områden.

Du kanske ska äta falukorv istället, men då klagar du väl på att det står "falu" och att det inte finns något kött som heter "falu".

Hej!

Haha, precis! Fast just när det gäller falukorv så finns det en sorts invers till vad TS frågar efter. Några tillverkare skrev "Innehåller nötkött" på förpackningen, och sen visade det sig att det visst bara var 0,3% eller något sådant. Så kanske TS kanske blir nöjd om de blandar i 0,3% torsk och skriver "Innehåller torsk" på framsidan, det smakar ju ändå bara fiskpinnar. Det verkar vara optiken kring paketet som TS stör sig på, av någon anledning.

(FB) Det är inte bara Vaggeryds falukorv som snålat in på nötköttet
Citera
2026-06-25, 14:14
Medlem
Håller med ts om att fiskarten borde stå på paketet, samtidigt som jag tänker mig att de flesta som köper färdigpanerad fisk från frysdisken sällan bryr sig.
Citera
2026-06-25, 14:17
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbrorFarbro

Du får be findus att döpa om fiskbullar till *arten*bullar och fiskpinnar till *arten*pinnar.

Hej!

Jag tycker kummel är äcklig, jag tycker falukorv är äcklig, jag tycker du är äcklig, förstår vi varandra nu eller ska du hahaha lite mer i dina menlösa inlägg?
Citera
2026-06-25, 14:17
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Håller med ts om att fiskarten borde stå på paketet, samtidigt som jag tänker mig att de flesta som köper färdigpanerad fisk från frysdisken sällan bryr sig.

Fiskarten står på paketet, bara inte just där TS vill att den ska stå.
Citera
2026-06-25, 14:19
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Jag tycker kummel är äcklig, jag tycker falukorv är äcklig, jag tycker du är äcklig, förstår vi varandra nu eller ska du hahaha lite mer i dina menlösa inlägg?
Vad tycker du om för fisk då? Torsk?
Citera
2026-06-25, 14:21
Medlem
Citat:
Fiskarten står på paketet, bara inte just där TS vill att den ska stå.
Det är jag fullt medveten om, men jag anser att fiskarten faktiskt borde synas tydligare. Det är större skillnad på olika fiskar än vad det är på olika arter av nötdjur.

Att man som producent inte skriver ut arten beror på att det inte skulle locka till köp.

För övrigt, när jag var ung så var torsk en riktig lågprisfisk.
Citera
2026-06-25, 14:27
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Det är jag fullt medveten om, men jag anser att fiskarten faktiskt borde synas tydligare. Det är större skillnad på olika fiskar än vad det är på olika arter av nötdjur.

Att man som producent inte skriver ut arten beror på att det inte skulle locka till köp.

För övrigt, när jag var ung så var torsk en riktig lågprisfisk.

Köper jag en färsk fisk vill jag såklart veta vad det är jag köper, men för mig smakar alla fiskpinnar lika. Samma sak med schnitzel, inte fan bryr jag mig väl om vad det är för ras på grisen. Ingen tillverkare skulle heller drömma om att göra den på kalv, som det ska vara, för produkterna är billig bukfylla. Det är det som är själva syftet. Inte att det ska vara michelinklass på grejerna, med priser därefter.
Citera
2026-06-25, 14:38
Medlem
Citat:
Köper jag en färsk fisk vill jag såklart veta vad det är jag köper, men för mig smakar alla fiskpinnar lika. Samma sak med schnitzel, inte fan bryr jag mig väl om vad det är för ras på grisen. Ingen tillverkare skulle heller drömma om att göra den på kalv, som det ska vara, för produkterna är billig bukfylla. Det är det som är själva syftet. Inte att det ska vara michelinklass på grejerna, med priser därefter.
Visst är det så att det färdigpanerade ofta är skräp, men man noterar gärna om det är av filé. Även de/vi som ibland köper skräp vill gärna se tydligare vad det är för skräp vi köper.

Antagligen tänker producenterna som så att de som köper färdigpanerat från frysdisken inte bryr sig. Och så är det säkert.

Fiskpinnar ska för övrigt vara skräp, det ingår i konceptet. Äts med pulvermos. Supergott!

För övrigt är schnitzel från fläsk betydligt bättre än från kalv. Vissa gamla traditioner är värda att skrota.
Senast redigerad av Krascha 2026-06-25 kl. 14:42.
Citera
2026-06-25, 19:02
Medlem
Sladdarens avatar
Är väl som men korven (alltså vissa korvar då, långt ifrån alla). Malen mishmash av vitfiskarkör eller kanske vitfärgade fiskar format i en block, fryses och sen kalla det för torsk ;-) av nån sorts torskfisk fast det var nån dyfisk damm fisk i thailand som var med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in