2026-06-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Återigen visar du hur din moral ligger till. Du är lika skamlig som Christofer och hans lilla fru!

Tänk om Jocke gjort samma vad hemskt det vart då 😆😎
Citera
2026-06-25, 12:39
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Allvarligt 😆 Kanske för din måttstock. Men inte 95 % där ute. Det har vart Marbella, gym, hämtmat, nocco, nässpray och stremiming. Vilket jävla misärt liv 😆 Allt detta har lett till 4 miljoner i skulder och ca 12 månaders fängelse totalt. 2 personliga konkurser. Då jobbade han fram till hösten 2022 också. Finns ingen att vara avundsjuk på. Han är totalexemplet på hur man inte ska göra! Att någon ens över 25 avundas hans liv och beslut är ett starkt tecken på rejäl svagbegåvning.

Du får så klart tycka vad du vill men vad du tycker är ingen absolut sanning utan mer en galen uppfattning skulle jag med många påstå. Men jag förstår din utgångspunkt när en glass i hamnen en sommardag ses som nåt exotiskt.
Om Chrippa anser att han levt gott så har han levt gott.

Det är inte fråga om ifall någon är avundsjuk som avgör om man levt gott. Det är väldigt individuellt vad som människor anser vara att leva gott.

Jag kan tex inte avgöra om du levt gott eller inte. Det är enbart du som kan avgöra om ditt leverne är gott för dig.
Citera
2026-06-25, 12:59
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Allvarligt 😆 Kanske för din måttstock. Men inte 95 % där ute. Det har vart Marbella, gym, hämtmat, nocco, nässpray och stremiming. Vilket jävla misärt liv 😆 Allt detta har lett till 4 miljoner i skulder och ca 12 månaders fängelse totalt. 2 personliga konkurser. Då jobbade han fram till hösten 2022 också. Finns ingen att vara avundsjuk på. Han är totalexemplet på hur man inte ska göra! Att någon ens över 25 avundas hans liv och beslut är ett starkt tecken på rejäl svagbegåvning.

Du får så klart tycka vad du vill men vad du tycker är ingen absolut sanning utan mer en galen uppfattning skulle jag med många påstå. Men jag förstår din utgångspunkt när en glass i hamnen en sommardag ses som nåt exotiskt.

Vill inte svara individen men hur sjuk är man om man tänker att de flesta skulle sitta inne och bli klassad som brottsling för att leva ett liv man tror ser fint ut utifrån. De flesta tycker det är pinsamt att leva ett sådant liv, hoppas jag iallafall.

Det sista jag skulle göra är att åka till marbella eller Dubai och tro att jag lever lyx med en ful väska från dior. Som du säger, det finns inget att vara avundsjuk på i deras liv, varken om man har god ekonomi eller inte.
Citera
2026-06-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Återigen visar du hur din moral ligger till. Du är lika skamlig som Christofer och hans lilla fru!

Haha ja den personens moral är så förruttnad!
Citera
2026-06-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Om Chrippa anser att han levt gott så har han levt gott.

Det är inte fråga om ifall någon är avundsjuk som avgör om man levt gott. Det är väldigt individuellt vad som människor anser vara att leva gott.

Jag kan tex inte avgöra om du levt gott eller inte. Det är enbart du som kan avgöra om ditt leverne är gott för dig.

Jaha så andra får inte ha åsikter om det då?

Jacke anser ju att han hade en bra uppväxt trots den inte var det, iofs ändras ju hans uppfattning beroende på vilken årstid det är 😆

Chrippa anser nog att han levt ett gott liv, men han är ju low life och trög. De förstår sällan bättre vetande.
Senast redigerad av HalmstadSFB 2026-06-25 kl. 13:03.
Citera
2026-06-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Vill inte svara individen men hur sjuk är man om man tänker att de flesta skulle sitta inne och bli klassad som brottsling för att leva ett liv man tror ser fint ut utifrån. De flesta tycker det är pinsamt att leva ett sådant liv, hoppas jag iallafall.

Det sista jag skulle göra är att åka till marbella eller Dubai och tro att jag lever lyx med en ful väska från dior. Som du säger, det finns inget att vara avundsjuk på i deras liv, varken om man har god ekonomi eller inte.

Bästa är ju att 12 månader = några månader. Alltid detta förminskade 😆
Citera
2026-06-25, 13:06
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Bästa är ju att 12 månader = några månader. Alltid detta förminskade 😆

Tiden går fort när man har roligt… 😅 Och att tro att normalt folk tycker det är värt att missa en hel graviditet med alla besök hos barnmorska, ultraljud och ungens födsel är också helt sjukt 🤣
Citera
2026-06-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Tiden går fort när man har roligt… 😅 Och att tro att normalt folk tycker det är värt att missa en hel graviditet med alla besök hos barnmorska, ultraljud och ungens födsel är också helt sjukt 🤣

Ja enligt Micro är det värt att missa hela Linneas graviditet och ett år av Ch***s liv 😆
Citera
2026-06-25, 13:41
Medlem
bigdickricks avatar
En normalt funtad människa vill väl undvika att riskera få sitta i fängelset, eller är det mig det är fel på som tycker så?
Speciellt om man har barn, fru & ett nytt barn på g.
Varför vill man måla upp en ”lyxig” fasad o då riskerar att få sitta i finkan när fasaden kan falla ner? Det om något är väl inte ett vuxet sätt att leva. Men jag är nog bara avundsjuk enligt vissa här inne.
Citera
2026-06-25, 14:38
Medlem
Han är inte den skarpaste kniven i lådan, den saken är klar (sedan länge).

”Chrippa” pratade med fan i fängelset – varnas
Citat:
Christofer ”Chrippa” Lundström avtjänar just nu sitt fängelsestraff för grova ekobrott.

Nu har han varnats för misskötsel på anstalten – efter att ha pratat med ett fan.

https://www.expressen.se/noje/chrippa-pratade-med-fan-i-fangelset-varnas/
Citera
2026-06-25, 14:39
Medlem
Levt gott? Människan har levt med konstant stress av kronofogden, eko samt myndigheter.

Att i princip alla i hans närhet har suttit och spelat in skit han gjort/sagt.

Micro113 du är helt efterbliven som tror att han levt gott.
Senast redigerad av Pallalaercp 2026-06-25 kl. 14:42. Anledning: Tillägg
Citera
2026-06-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De allra flesta har inte råd att leva som Chrippa gjort - nej.
Du har det inte till exempel - för hade du det så hade ägnat tiden åt något bättre än att sitta och hata på Chrippa för att han har Linnea.
Ehhh... Han hade råd att leva på ett sådant vis genom smutsigt kriminellt leverne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in