2026-06-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Är bara här för att påpeka hur otroligt dåligt du stavar. Sämsta rubriken i mannaminne. Men kan väl svara också när jag ändå är här. Hade absolut inte varit ett problem om jag gillat tjejen i övrigt. Barn är kul så länge som man är förberedd på att det blir mycket arbete men det får man igen tusenfallt.

Som filosof och psykolog så undrar jag också i mitt svar ovan. Jag tycker flashback är intressant när det gäller trådstarter. Hur man vinklar frågor är också intressant. Det är typ det jag har flashback till =)
Citera
2026-06-25, 12:11
Medlem
AlfaQhards avatar
Alla mina kompisar som gjorde så mår skit idag
Citera
2026-06-25, 12:15
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Föredrar en tjej utan barn, allt annat lika. Men är hon snygg, vi matchar, ungen är väluppfostrad och det inte är massa strul med hennes ex, ja då borde det funka. Vet flera exempel på där det gått både bra, dåligt och allt däremellan.
Citera
2026-06-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Alla mina kompisar som gjorde så mår skit idag
Varför gör de inte slut istället för att må skit?
Citera
2026-06-25, 12:19
Medlem
En stor nackdel med barn inblandat är att det blir mindre tillfällen för knullande. Även friheten till resande och annat skoj.
Citera
2026-06-25, 12:20
Medlem
Threadkillers avatar
Idealet är att gifta sig när man är 21-29 med en kvinna på 19-25 (som är oskuld), skaffa många barn och leva lyckliga i alla sina dar.

Men det är inte särskilt många förunnat idag, tyvärr, och jag har för min del ingen som helst ånger över min sedan länge vuxna bonusgrabb, halvbrodern till mina biologiska barn. Så som allt utvecklats, är jag faktiskt väldigt nöjd med mitt beslut.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-06-25 kl. 12:22.
Citera
2026-06-25, 12:27
Medlem
barkeepers avatar
Jag har provat, det var inget vidare.

Såhär i efterhand är det kanske svårt att bena ut vilken anledning som bidrog mest till att vi gjorde slut, men en bidragande orsak var min brist på biologiskt band till barnet. Det har jag förstått i efterhand när jag fått egna barn, den biologiska anknytningen till mina barn och min instinkt att sätta dom i första rummet fick mig att mogna snabbt som satan. Jättekliv.
Citera
2026-06-25, 12:52
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför gör de inte slut istället för att må skit?

Jag tror de kör "Vita elefanten" en karl säger att han har investerat för mycket tid, pengar i kvinnan för att avsluta det hela. Han har ju tagit lån och köpt en bil till tjejen bara för att få ligga.
Citera
2026-06-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Jag tror de kör "Vita elefanten" en karl säger att han har investerat för mycket tid, pengar i kvinnan för att avsluta det hela. Han har ju tagit lån och köpt en bil till tjejen bara för att få ligga.
Jag tror de är för lata för att göra något åt sin situation.
Citera
2026-06-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Tja har ni fått ångra det? Blev de jobbigare än va ni tänkt?

Om ja. Berätta va som blev jobbigt och om ni fortfarande är ihop

Några fler relationer med någon som har barn hemma blir det definitivt inte. Har ungarna flyttat hemifrån är det en helt annan sak. Jag kom ofta i andra hand och förutsattes vara nån sorts ekonomisk livlina bara för att mamman inte kunde sköta sin ekonomi. Sådant löste hon f.ö. mer än en gång genom att skaffa pån ny innan det tog slut med den förra, smidigt. Just det med med gemensam ekonomi, som hon hade förutsattut från början och velat utnyttja mig till, hade vi inte pratat om från början. Det skulle vi förstås skulle ha gjort, det var bådas fel.

Nej, vi är inte ihop mer.
Citera
2026-06-25, 13:50
Medlem
NirvanAs avatar
Är det verkligen obligatoriskt att mannen (utan barn sen innan) måste uppfostra barnen som te.x båda är tvåsiffrigt i ålder?

Om det är 50/50(VV), tar väl biologiska pappan det ansvaret på hans vecka och mamman tar ansvaret på sin vecka. Den nya mannen har inget uppfostringsansvar...eller egentligen något ansvar för barnen alls.
Citera
2026-06-25, 13:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här är något som alltid förvånar mig med dessa kvinnor som blir tillsammans med, och får nya barn med, män som skiter i sina barn från förr. Eller går på deras lögner om att "jag ville träffa mina barn, men jag fick inte för deras mamma så jag gav upp". För så funkar det inte i Sverige sedan 1970-talet. Pappans rätt är så stark, ibland FÖR stark (tänk sådana fall där Tintin-fallet är toppen på isberget).

Även de mest olämpliga pappor får åtminstone umgängesrätt, ibland till och med obevakat umgänge trots att de redan varit våldsamma mot barnet alternativt utsatt det för sexuella övergrepp. Det har till och med varit vanligt (vet inte om det är det längre med vår nuvarande vettigare regering) att utlänningar som dömts för brott mot de egna barnen, har fått slippa utvisning FÖR BARNENS SKULL! För att det anses att umgänget är så viktigt, trots att barnen är livrädda för pappan och inte skulle önska något hellre än att han utvisades för gott.

Därför kan man vara säker på att en pappa som inte har någon kontakt med sina barn sedan förr antingen skiter i dem eller har gjort något MYCKET olämpligt mot dem. En sådan man ska inte avlas på mer.

Du brukar vara vettig men här kan jag säga att du inte har rätt. Jag vet flera män som undanhålls rättigheten att få träffa sina barn. En man med bra jobb (invandrare) har inte fått se sina två barn på över 18 månader och det trots att det finns dom från tingsrätten som beviljar honom det. Mamman (också invandrare) kommer försent, glömmer tider, förhalar, ställer in pga sjukdom osv och myndigheterna låter bara allt passera utan åtgärd. "Nej så får man inte göra" men sedan händer det inget. Hans advokat verkar stånga sig blodig mot myndighetes-Sverige. Föreställ dig om det var tvärtom att pappan undanhöll mamman rätten att få se sina barn på 18 månader.

Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Jag kan svara för en polare som blev tillsammans med en småbarnsmamma. Han var 26, hon var 23 och hade en femåring (!) som hon alltså fick under gymnasiet. Mamman var supertrevligt och de var tillsammans i drygt åtta år och funderade vidare på att utöka familjen. Pappan till barnet var helt ute ur bilden sedan länge och barnet var vitt och svenskt. Min kompis blir ju en fadersgestalt till barnet under denna tid. Sen tog förhållandet slut. Beskedet att förhållandet var slut var väntat då de av flera skäl glidit isär under en längre period, och deras arbeten mot att förbättra relationen gick helt enkelt inte. Trots en så pass lång relation hade han inga konstigheter med att komma över henne, men problemet var att släppa dottern. Han hade ju blivit en fadersfigur åt henne och anammat den rollen helt. Nu förberedde han sig för att aldrig mer se henne igen.

Det var förstås traumatiskt för dottern också, och de hade väl kommit överens om att de träffas någon gång ibland, men rent krasst vet jag inte om detta har en positiv inverkan på min vän. Vi vill ju att han bara ska kunna gå vidare, men med barn med i bilden så är det ju inte bara att göra. Det blir ju svårt, och hur i helsike skulle han kunna förklara denna relation om/ när han börjar dejta i framtiden.

Det snackas ofta om mammans roll i att introducera en reko kille till barnet, vilket förstås till 100% är befogat. Men denna del av historian pratas det inte om speciellt mycket.

Fasen vad tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Dejtade en 3 barnsmamma. Mitt blodtryck ökade med typ 10 punkter.

Ain't doing that again.

Nu är det ENDAST barnfria kvinnor. Skulle inte röra en kvinna med barn med en tång. Det får simpsen och White Knights göra.

Samma här. Aldrig i helvete att jag gör om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in