Igår, 11:12
  #28189
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du tror att fler röstar på dem om fler israeler dör i krig?

100%. För villfarelsen och målbilden är inte att sluta döda, utan kunna fortsätta döda utan att någon israel dör.

Jämför med nollvisionen i trafiken, så hamnar du typ rätt i inställning.

"Detta måste pågå, låt oss satsa på att göra det så ofarligt som möjligt bara".

Oerhört många i Israel som har samma inställning till våld mot araber och perser som till trafik. Det är ett samhällsbärande uppdrag.
Citera
Igår, 11:16
  #28190
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
100%. För villfarelsen och målbilden är inte att sluta döda, utan kunna fortsätta döda utan att någon israel dör.

Israel Derangement Syndrome. Israeler dör ju i krigen. Dessutom HAR JU INTE ISRAEL STARTAT KRIGEN din jävla idiot. Kan du nämna ett enda land i världshistorien förrutom Israel som du anklagar för att vilja kriga som aldrig någonsin brutit mot ett fredsavtal? Du kan inte det eller hur?
Citera
Igår, 11:17
  #28191
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Saknar du läsförståelse? Jag antyder i inlägget du citerar att USA 2027 tänker göra slut på det som finns kvar av regimen i Teheran. Att påstå att förhalningstaktiken till avtal som just nu benas ut i Schweiz (om det nu ens blir något slutgiltigt avtal) återställer allt till hur det var innan är ju nästan hjärndött. På ungefär ett år kommer inte Iran hinna bygga upp hela sitt flygvapen och hela sin flotta igen. De kommer vara sittande ankor nästa gång USA slår till.

Tycker det låter osannolikt. Inte för att dom inte har det i sig, utan för atr det finns så oerhört lite för Trump och USA att vinna på det.

Vad skulle vara det önskade utfallet av nästa omgång tänker du? Hur troligt skulle det vara att få till det utfallet?

Hade köpt argumentet om allt detta fortfarande skedde på ideologiska grunder, men nu är det realpolitik och verkliga konsekvenser som styr agerandet.

Citat:
Samtidigt som USA gör slut på mulla-regimen kommer Israel att börja fokusera mer på Syrien och Turkiet istället. Hintar de redan om.

Bifalles. Israel kommer absolut börja ögna mot Turkiet. Dom är nästa man till rakning för mellanösterns militärindustriella komplex.

Tror den kan bli tuff dock. Turkarna är väldigt speciella i sitt mindset. En sällsynt förmåga att kunna slå av hjärnan och gå in helt i våldet.

Finns en anledning till att så få inresta huliganer mopsar upp sig i Istanbul exempelvis.
Citera
Igår, 11:21
  #28192
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Israel Derangement Syndrome. Israeler dör ju i krigen. Dessutom HAR JU INTE ISRAEL STARTAT KRIGEN din jävla idiot. Kan du nämna ett enda land i världshistorien förrutom Israel som du anklagar för att vilja kriga som aldrig någonsin brutit mot ett fredsavtal? Du kan inte det eller hur?

Varför skulle jag ens svara på den frågan? Du kurerar bara narrativet.

Du ställer alltid specifikt utvalda frågor som syftar till att svaret på dom är att "Israel är så bra, så bra".

Du kan säga vad du vill, tills den dagen Israel slutat ockupera områden som inte är deras samt har en mer defensiv hållning gentemot grannar så kommer jag se dom som problemens ursprung. Teknikaliteter så som fredsavtal och juridiskt bundna beslut av NF och annat är tjaffs.
Citera
Igår, 11:23
  #28193
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Du kan säga vad du vill, tills den dagen Israel slutat ockupera områden som inte är deras samt har en mer defensiv hållning gentemot grannar så kommer jag se dom som problemens ursprung. Teknikaliteter så som fredsavtal och juridiskt bundna beslut av NF och annat är tjaffs.

Araber ska veta sin plats. Libanon ska hålla käft, krypa till förhandlingsbordet, skriva ett fredsavtal med Israel och slänga ut Hizbollah. Och alla som tycker något annat ska hålla käft eller ha stryk för det ni ber om är mer krig och elände.
Citera
Igår, 11:30
  #28194
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Det är ju så det är. De beter sig så här för att de vet att USA inte kommer göra någonting meningsfullt mot dem ändå. Att USA ryter ifrån mot Israel just nu är bara teater. Trump och Vance kan fåna sig bästa fan de vill med sina mediaturnèer bara för att dämpa den amerikanska väljaropinionens missnöje med kriget och växande antipati mot Israel. Det är bara teater.

Jovisst är det en teater. Ifall amerikanska regeringen hade befallt Israel på riktigt, så hade Israel slutat med att härja i Libanon.

Men det är ändå intressant att opinionen mot krig är så stark att makthavarna behöver ägna sig åt detta skådespel. Därför är det intressant att se vilka teaterkonster Donald Trump och James D Vance känner sig pressade att göra för att få Israel att behärska sig.

Medan skådespelet pågår, så blir publiken allt mer missnöjd med Israel. Israels framtid är inte ljus.
Citera
Igår, 11:50
  #28195
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jovisst är det en teater. Ifall amerikanska regeringen hade befallt Israel på riktigt, så hade Israel slutat med att härja i Libanon.

Men det är ändå intressant att opinionen mot krig är så stark att makthavarna behöver ägna sig åt detta skådespel. Därför är det intressant att se vilka teaterkonster Donald Trump och James D Vance känner sig pressade att göra för att få Israel att behärska sig.

Medan skådespelet pågår, så blir publiken allt mer missnöjd med Israel. Israels framtid är inte ljus.
Här har du en stor undersökning och snart kommer det en ny. Detta är för maj månad.
https://harvardharrispoll.com/press-release-may-2026/

Kan tilläggas att denna opionsundersökning upprör en del i tråden.
Citera
Igår, 11:52
  #28196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
100%. För villfarelsen och målbilden är inte att sluta döda, utan kunna fortsätta döda utan att någon israel dör.

Jämför med nollvisionen i trafiken, så hamnar du typ rätt i inställning.

"Detta måste pågå, låt oss satsa på att göra det så ofarligt som möjligt bara".

Oerhört många i Israel som har samma inställning till våld mot araber och perser som till trafik. Det är ett samhällsbärande uppdrag.

Du har aldrig under fler än 1000 innehållslösa inlägg föreslagit en lösning som tryggar Israels säkerhet och samtidigt ger fred för båda parter. Det enda du upprepar likt den Hamaspapegoja du är är att "Israel skall sluta döda". Du upprepar inte som ett mantra från gruppboendet att Hamas skall sluta döda eller att arabländerna skall sluta anfalla Israel. Nej, du är 100 procent mot Israel och vad det beror på vet vi båda två även fast du är för feg för att erkänna det för dig själv.

En person som inte ber Iran att sluta anfalla Israel, Hizbollah att sluta anfalla Israel, Hamas att sluta anfalla Israel, araben att sluta anfalla Israel, utan istället lägger allt ansvar på Israel att inte slå tillbaka; den person är ansvarig för allt krig och elände i regionen. Den personen är ansvarig för alla döda barn. Den personen förtjänar sin brinnande plats i helvetet, kanske inte i samma krets Dante placerade profeten, men nästgårds. Står man alltid på samma sida som mulhororna och skäggpedofilerna i Iran och dess hantlangare i Hizbollah och Hamas så beror det på att man är samma folk.
__________________
Senast redigerad av Petronius Igår kl. 11:56.
Citera
Igår, 11:57
  #28197
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du har aldrig under flera än 1000 innehållslösa inlägg föreslagit en lösning som tryggar Israels säkerhet och samtidigt ger fred för båda parter. Det enda du upprepar likt den Hamaspapegoja du är är att Israel "skall sluta döda". Du upprepar inte som ett mantra från gruppboendet att Hamas skall sluta döda eller att arabländerna skall sluta anfalla Israel. Nej, du är 100 procent mot Israel och vad det beror på vet vi båda två även fast du är för feg för att erkänna det för dig själv.

En person som inte ber Iran att sluta anfalla Israel, Hizbollah att sluta anfalla Israel, Hamas att sluta anfalla Israel, araben att sluta anfalla Israel, utan istället lägger allt ansvar på Israel att inte slå tillbaka. Den person är ansvarig för allt krig och elände i regionen. Den personen är ansvarig för att döda barn. Den personen förtjänar brinnande plats i helvetet, kanske inte i samma krets Dante placerade profeten men nästgårds. Står man alltid på samma sida som mulhororna och skäggpedofilerna i Iran och dess hantlangare i Hizbollah och Hamas så beror det på att man är samma folk.

Bla bla bla bla.

Dina resonemang hade möjligtvis haft lite bäring i en situation där det överhuvudtaget fanns företrädare från Hamas eller Iran i tråden som hävdade att enskilda situationer där nationen eller organisationen dödat civila var helt korrekta och felfria.

Dom lyser med sin frånvaro dock, och denna typ av förnekande som kollektiv strategi ser du du inte från andra än israelförespråkare här i forumet.

Generellt i världen så ser du det en del från bland annat ryssar, serber och turkar, men just här på FB är det uteslutande ni. Så finns liksom ingen anledning att ta den kampen mot Hamas och Iran.
Citera
Igår, 12:03
  #28198
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Araber ska veta sin plats. Libanon ska hålla käft, krypa till förhandlingsbordet, skriva ett fredsavtal med Israel och slänga ut Hizbollah. Och alla som tycker något annat ska hålla käft eller ha stryk för det ni ber om är mer krig och elände.

Det är just detta jag menar. Innerst inne tycker ni att dom är boskap, och ingenting är mer frustrerande för er än att masken rinner av och dessa åsikter exponeras.

Då tittar den narcissistiskt osande ingruppsstrategin "anfall är bästa försvar" fram och det blir hot, anklagelser och allmänt oskönt beteende bara.
Citera
Igår, 12:03
  #28199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Så finns liksom ingen anledning att ta den kampen mot Hamas och Iran.

Du ställer dig således bakom Iran och dess hantlangare Hamas, Hizbollah och Huthi m fl. Du väljer att baktala och ljuga om den part som har blivit anfallen av dessa satans mördare. Det säger allt som behöver sägas.
Citera
Igår, 12:06
  #28200
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Det är just detta jag menar. Innerst inne tycker ni att dom är boskap, och ingenting är mer frustrerande för er än att masken rinner av och dessa åsikter exponeras.

Nej, det är inte att se folk som boskap för att de vägrar skriva ett fredsavtal. Om Norge bombade Sverige skulle jag kräva att regeringen använde våld tills de slutade. Oavsett hur många norrbaggar som stryker med, jag skiter i det, det ska inte vara min regerings ansvar att skydda fienden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in