2026-05-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadheterdet
Tror ni det är nästa vecka man får besked eller veckan efter? Och ni som har blivit antagna tidigare, fick ni beskedet via telefon eller mejl? Om man får det på mejl betyder det automatiskt att man inte blivit antagen?

Tror det kan vara denna v.
Mail är förmodligen negativt besked, samtal positivt.
Citera
2026-05-19, 14:45
Medlem
Ingen som hört något?
Citera
2026-05-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadheterdet
Ingen som hört något?

Nope! Då lär dem skicka ut mails nästa vecka på mån/tis 😅
Citera
2026-05-29, 08:41
Medlem
Jahopp då hamnade jag i ”reservgrupp” igen.. fler som gjorde det här?
Citera
2026-05-29, 08:56
Medlem
lönen är bra även om den inte är så jättebra när staten har tagit sitt. Men varför vill ni jobba 3 skift? Ni kommer bli helt jävla förstörda.
Gäller också att man är singel annars kommer det inte funka.

Jag gjorde tester på detta för några år sedan och gick vidare men valde att tacka nej då det inte fanns i Sthlm. Men glad för det.
Citera
2026-05-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
lönen är bra även om den inte är så jättebra när staten har tagit sitt. Men varför vill ni jobba 3 skift? Ni kommer bli helt jävla förstörda.
Gäller också att man är singel annars kommer det inte funka.

Jag gjorde tester på detta för några år sedan och gick vidare men valde att tacka nej då det inte fanns i Sthlm. Men glad för det.
Dubbla Sveriges medellön är alltså inte jättebra? Intressant.
3 skift är tufft men skitsnack att man blir "helt förstörd". Massvis med yrken kör 3 skift. Är alla inom sjukvården, räddningstjänster, hotell, industri, transport osv osv singlar??
Citera
2026-05-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donkeyboyy
3 skift är tufft men skitsnack att man blir "helt förstörd". Massvis med yrken kör 3 skift. Är alla inom sjukvården, räddningstjänster, hotell, industri, transport osv osv singlar??

3 skift är inte bra för det hormonella i kroppen nej.
Lönen är iofs inte över 100.000 snarare 70. Och skillnaden i plånboken med en lön på 55 och en på 70 är typ en lunch på stan
Citera
2026-05-29, 20:28
Medlem
Slutlönen hos LFV vet jag inte men hos ACR är den 86 800 plus tillägg som OB, övertid och annat som tillkommer.
Citera
2026-05-29, 20:30
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donkeyboyy

Väldigt många mesar i vårt samhälle klarar inte av annat än kontorstider och då måste det dessutom va flex +- två timmar annars skulle dom behöva vara sjukskrivna massor pga anledningar.
Citera
2026-05-31, 12:30
Medlem
Att skiftarbete leder till mer hälsoproblem är väl inget nytt, så det tänker jag inte säga emot. Det jag missar i diskusisonen är att man också har en lägre veckoarbetstid, har för mig att det ligger på 34 till 36 timmar i veckan beroende på hur mycket natt man arbetar.

Men visst, är man väldigt inställd på att arbeta kontorstider är flygleare fel yrkesval.
Citera
2026-06-15, 16:48
Medlem
Hej allihopa. Jag skulle behöva lite inputs av någon som vet. Min dröm är att bli flygledare & ska söka denna omgång nu. Till saken är att jag tidigare haft ångest & medicinerat för detta en kortare tid (medicin & symtomfri snart 3 år. Aldrig varit sjukskriven eller haft någon form av självskadebeteende). Är det helt kört att klara den medicinska bedömningen om man idag är helt bra? Eller hur ser ens chanser ut?
Citera
2026-06-25, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wambam2021
Hej allihopa. Jag skulle behöva lite inputs av någon som vet. Min dröm är att bli flygledare & ska söka denna omgång nu. Till saken är att jag tidigare haft ångest & medicinerat för detta en kortare tid (medicin & symtomfri snart 3 år. Aldrig varit sjukskriven eller haft någon form av självskadebeteende). Är det helt kört att klara den medicinska bedömningen om man idag är helt bra? Eller hur ser ens chanser ut?

Du kan läsa på lite här om det: https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/certifikat-utbildning-och-flygmedicin/flygmedicin/pilot-flygledare-och-kabinpersonal/medicinska-krav/psykisk-halsa/

Verkar inte som det är kört utan läkaren gör individuella bedömningar så sök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in