2026-06-25, 00:55
Medlem
Crociatis avatar
Serie A - Säsong 2026/2027

Omgång 1-5 har fått datum och tider.

Men omgång 4 tider och datum kan ändras

Omgång 1
Citat:
22/8
18:30 Inter-Monza
18:30 Udinese-Como
20:45 Genoa-Napoli
20:45 Parma-Cagliari
23/8
18:30 Frosinone-Juventus
18:30 Venezia-Lecce
20:45 Atalanta-Sassuolo
20:45 Torino-Milan
24/8
18:30 Bologna-Lazio
20:45 Roma-Fiorentina

Omgång 2
Citat:
28/8
20:45 Milan-Venezia
29/8
18:30 Fiorentina-Frosinone
18:30 Monza-Udinese
18:30 Sassuolo-Torino
20:45 Juventus-Parma
30/8
18:30 Napoli-Como
20:45 Cagliari-Inter
20:45 Lazio-Genoa
31/8
18:30 Lecce-Roma
20:45 Atalanta-Bologna

Omgång 3
Citat:
4/9
20:45 Genoa-Como
5/9
15:00 Fiorentina-Torino
18:00 Inter-Napoli
20:45 Roma-Atalanta
6/9
15:00 Frosinone-Venezia
15:00 Parma-Monza
18:00 Bologna-Sassuolo
20:45 Juventus-Milan
7/9
18:30 Cagliari-Lecce
20:45 Udinese-Lazio

Omgång 4
Citat:
11/9
20:45 Venezia-Fiorentina
12/9
15:00 Genoa-Frosinone
18:00 Lazio-Milan/Sassuolo-Juventus**
20:45 Atalanta-Cagliari
13/9
12:30 Torino-Roma**
15:00 Como-Parma **
15:00 Lecce-Monza
18:00 Napoli-Bologna**
20:45 Lazio-Milan/Sassuolo-Juventus**
14/9
20:45 Inter-Udinese

** tider och datum kan ändras pga att klubbarna har Europa-spel.

Omgång 5
Citat:
18/9
20:45 Monza-Sassuolo
19/9
15:00 Bologna-Torino
15:00 Udinese-Cagliari
18:00 Roma-Inter
20:45 Venezia-Lazio
20/9
12:30 Fiorentina-Napoli
15:00 Frosinone-Como
15:00 Parma-Genoa
18:00 Juventus-Atalanta
20:45 Milan-Lecce

Det blir en ny säsong av Serie A tipset
Säsong 14, alla är välkomna att tippa och testa sina kunskaper. Kommer starta tävlingen i augusti.
Citera
2026-06-25, 01:12
Medlem
Crociatis avatar
Galet att Serie C laget Ravenna har värvat Ronaldinho (46 år ).

Han är redo att dansa och bjuda på show för Ravenna i höst. Får se hur det där går.

Kul att Serie C lag kan värva lite profiler, han är en legend.

Hur mycket speltid han kommer få är oklart.
Tydligen kommer han inte vara med i försäsongen. Men helt klart är det en spelare med erfarenhet och kan dela med sig sin kunskap.
Senast redigerad av Crociati 2026-06-25 kl. 01:54.
Citera
2026-06-25, 01:44
Medlem
Crociatis avatar
Giovanni Malagò italienska fotbollsförbundet President, innan han väljer tränare för landslaget. Så måste en "technical director" komma och Malagò vill ha Paolo Maldini.

Vad gör en "technical director" för landslag: Italien?

Ansvarar för hela landets fotbollsutveckling.
Allt från landslag, U-lag, tränarutbildning och talangutveckling. Bygga en struktur som ska förbättra resultaten.

Om Maldini tackar nej, då kommer man fråga Claudio Ranieri eller Gigi Buffon.

Personligen hade jag hoppats på Roberto Baggio. Claudio Ranieri tveksam, hellre tränare än technical director. Gigi Buffon var team manager under Garvina och Gennaro Gattuso när han var landslags tränare. Stor skillnad på team manager och technical director. Älskar Buffon, men här hoppas jag att han inte blir, då Italien misslyckades att ta sig till VM. Ta en paus från fotboll, hellre honom som målvakt tränare. Jag hoppas Maldini tackar ja.
Senast redigerad av Crociati 2026-06-25 kl. 01:48.
Citera
2026-06-25, 02:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crociati
Galet att Serie C laget Ravenna har värvat Ronaldinho (46 år ).

Han är redo att dansa och bjuda på show för Ravenna i höst. Får se hur det där går.

Kul att Serie C lag kan värva lite profiler, han är en legend.

Hur mycket speltid han kommer få är oklart.
Tydligen kommer han inte vara med i försäsongen. Men helt klart är det en spelare med erfarenhet och kan dela med sig sin kunskap.

Tack för info!!! Jävligt kul nu blir det till att följa Ravenna lite extra.

Finns ju en Japan som är 58 och fortfarande spelar i japanska seriesystemet så det är aldrig försent.

Om Dinho kommer upp i 1/10 del av sitt forna jag så vinner Ravenna Serie C
Citera
2026-06-25, 12:45
Medlem
Crociatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tack för info!!! Jävligt kul nu blir det till att följa Ravenna lite extra.

Finns ju en Japan som är 58 och fortfarande spelar i japanska seriesystemet så det är aldrig försent.

Om Dinho kommer upp i 1/10 del av sitt forna jag så vinner Ravenna Serie C

Ravenna kom trea i deras serie förra säsongen. Ettan Arezzo och tvåan Ascoli gick upp till Serie B. Tror de har en bra chans att ta sig upp den här säsongen. De har ju andra intressanta spelare Stefano Okaka, Giulio Donati och Nicolas Viola. Deras anfallare Manuel Fischnaller gjorde 19 mål. Matteo Solini duktig i försvaret och Joshua Tenkorang grymt bra offensiv mittfältare.

Väldigt kul om fler följde Serie C, jag personligen följer Catania, vill att de går upp. Behövs fler lag i södra Italien i Serie A. Då norr dominerar.
Citera
2026-06-25, 13:00
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Tydligen kommer han inte vara med i försäsongen.
Han ska festa.
Citera
2026-06-25, 16:28
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Denna säsong blir det fan i mig att följa en klubb. Trodde jag skulle gjort det säsongen som var men blev för lat. Skärpning till i år
Citera
2026-06-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vlahovic med sina krav för att förlänga kan dra åt skogen.

Giriga jävel. Inget annat lag har varit villiga att ställa upp på hans krav, så han är inte så eftertraktad som han tror.

Juve borde sparka ut idioten med huvudet före, och behålla sin självrespekt. Jag tar hellre vilken annan anfallare som helst.

Mina tidigare bra känslor för honom är borta.

Dybala - kom tillbaka! Vilken dröm det hade varit att få in Juvelen igen, i detta Juve som skriker efter kreativ kraft och ha en som verkligen älskar Juventus. Hans frisparkar och straffar behövs också. Det hade varit en dröm att få se honom i tröjan åter.

Han, backen från Sasso, som Juve ägt tidigare, han vill jag gärna se i laget. Bremer kommer att säljas och M-vadhannuheter får gärna ta hans plats! Bremer har inte varit sig själv efter skadan och Juve måste ha in pengar fort.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Idioten tror att han är värd:

8 miljoner euro i lön.
15 miljoner euro i agentavgift till hans fanskap till far.
12 miljoner euro i signon-bous.
En ledarroll i laget.

Människan är tappad bortom alla gränser. Vem fan tror han att han är?

Juventus borde bokstavligen porta honom från alla Juve-relaterade saker och all mark.

Det finns heller inga gratis spelare. Alla spelare kommer med krav på signon-bonus och sedan kräver agenter sina avgifter (något som uppmärksammas mer och mer).

Spalletti är nog mer rätt än fel i detta skede. Eller ja, Conte vore väl mer rätt, om man ska vara ärlig, men förra årets händelser kring honom och Juve satte nog sina spår.
Jag håller med dig. Juventus är inte en klubb som ska behöva krusa en relativt medelmåttig spelare. Hans värde har rimligen dalat de senaste åren? Men tyvärr går väl kontraktet ut, vilket innebär att man inte får några pengar för honom?

Det gör det lite svårare att skaffa nya spelare, även om jag har förstått att klubben är redo att investera i nya spelare?

Jag kommer ihåg då Juventus sålde Zidane och köpte Nedved, Buffon och Thuram. Stora belopp som byggde ett riktigt bra lag.
Citera
2026-06-26, 19:37
Medlem
På tal om 2001 (dvs då Juventus sålde Zidane och skapade ett bättre lag) så var Brescia mitt lag i Serie A då. Min husgud Baggio valde Mazzones Brescia. Och herregud som han briljerade.

Dessutom hade de gäststjärnor som Luca Toni, Pep, Pirlo osv in absurdum.

Cagliari spelade under den perioden i Serie B.

Baggio spelade sin sista säsong 2003/2004, och det sammanföll med att den underbara Zola tackade nej till orimligt många miljoner från Abramovitj för att hjälpa Cagliari upp till Serie A. Vilket han såklart gjorde.

Oavsett så kan Cagliari och Brescia mötas i Coppa Italia redan i andra omgången, dvs 16e augusti. (Brescia är laget som uppstått ur askan av det som en gång var Brescia)
Citat:
Inter vann förra säsongens Coppa Italia efter vinst mot Lazio med 2-0.

Den nya säsongens Coppa Italia 2026/2027 lottades idag.

Kan bli Milano derby i semifinal.

Inter, Napoli, Roma, Como, Milan, Juventus, Atalanta och Bologna är seeda. Går in i 16-delsfinal och har hemmafördel.

Ändringar i formatet: blir det oavgjort i matchen, INGEN tilläggstid - Blir direkt straffar (Detta gäller inte semifinaler/finaler).

Coppa Italia
Startar 9 augusti

Första omgången - 9 aug

Andra omgången - 16 aug

Tredje omgången - 2 och 15 sept

16-delsfinal - 2 och 16 dec och 13 jan

Kvartsfinal - 3 och 10 feb

Semifinal - första match 3 mars och returen 21 mars

Final - 19 maj
Citera
2026-06-26, 20:29
Medlem
Tydligen klart att Gonçalo Ramos kommer till Milan. Man dillar om ett totalpris på mellan €65m och €75m. Jag är lite förvånad men det är en tydlig signal att Milans ägare är redo att investera och har en vilja. Det kan nog gjuta olja på vågorna efter att hela havet stormat i Milan.
Citera
2026-06-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Denna säsong blir det fan i mig att följa en klubb. Trodde jag skulle gjort det säsongen som var men blev för lat. Skärpning till i år

Då är vi två.

Vill också hitta en klubb. Köpa en tröja.

Minns Serie A när det gick på TV3 ...typ 1996-2000.

Men aldrig riktigt följt det fullt ut.

När Zlatan drog dit höjde man ett ögonbryn....Men det blir ju både Inter, AC Milan, Juve.

Sen tröttnade man...

Men vete fan vilka man skall välja ... Har du tips så !
Citera
2026-06-26, 21:36
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Då är vi två.

Vill också hitta en klubb. Köpa en tröja.

Minns Serie A när det gick på TV3 ...typ 1996-2000.

Men aldrig riktigt följt det fullt ut.

När Zlatan drog dit höjde man ett ögonbryn....Men det blir ju både Inter, AC Milan, Juve.

Sen tröttnade man...

Men vete fan vilka man skall välja ... Har du tips så !

Jag minns Serie A från eurosport. Tror även dom visade från Nederländerna? Jag har inte heller tittat på Serie A sedan Zlatan spelade där. Minns en Milan derby match där jag höll på Inter för polaren var Zlatan fanboy.

Jag kommer med 95% följa Fiorentina pga Kurt Hamrin och Gabriel Bautista. Samt deras snygga tröjor under 90talet. Nintendo och 7Up tröjorna speciellt!

5% Att jag kommer börja följa Como 1907. Fabregas verkar gå under radarn lite här. Rikaste ägarna i Italien men eftersom det är Italien så är det inga jätte summor som slängs ut. Fixade Champions League fotboll för första gången i historian till kommande säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in