2026-06-23, 20:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ta för fan och sluta att slingra dig med en massa nonsens.
Att själv undlåta att ta diskussion om Kirk och plötsligt kräva svar - som du redan fått?

DU är ifrågasatt av mig pga av följande påståenden:

"så ointressant var Kirk även för denna höger."

"varför ska media skriva om något som aldrig kommer sälja och så ointressant som en youtuber?"

"jag hade rätt i hur betydelselös kirk är."

"För resten är det kirk who!?(Precis som jag förutspådde hela tiden.)"

"Enda anledningen det fick uppmärksamhet, var att attentatet var framför kameror och att donalds blandade sig i."

"Det är en fundamentalistisk krets som gillade honom, utanför rätt okänd."

"Väldigt få visste ens om hans existens."

JAG har gett dig fakta om Kirk, bla följande:

"Turning Point USA har förvandlats från en konservativ campusklubb till en av de mäktigaste kristennationalistiska motorerna i landet".

"Kirk hade byggt upp ett kristet imperium värt 85 miljoner dollar.

TPUSA:s budget, finansierad genom ett nätverk av 500 000 givare, representerar en av den konservativa rörelsens mest värdefulla tillgångar."

"Turning Point Action översvämmade vippstatsvalen med stöd av soldater, tog över den politiska sfären och visade sig vara en avgörande faktor i Trumps presidentvalsseger."

Turning point Academy..... Turning Point Faith....
(FB) Charlie Kirks gamla organisation TPUSA störtdyker under Erika Kirks ledning

Hur FAN ska du få dina påstående att gå ihop?
Frågan är fortfarande obesvarad, och lämnar dig pga av detta.

Men dock har vi ALLA lärt oss att du vet om konspirationerna, men intressant du låtsades inte veta.
Tycker inte du det samma, eller är det för skämmigt?
Citera
2026-06-23, 20:57
Medlem
Citat:
Jag börjar undra om det konspirerar i huvudet på dig, även om Kirk. ..

Så judarna skulle ha tillåtit en massaker inkl fruktansvärda kidnappningar;
Våldtäkter och stympningar av unga kvinnor?

Jag ger inte ett vitten för Kirk rent generellt - men om Vance beskrev att Kirk var bekymrad över att kritik mot Israels politik vält över i konspirationer och antisemitism - så rimmar det väldigt dåligt med dina våta drömmar om Kirk.

Länka till Kirks utlåtanden.

Det är nämligen väldigt mycket Candace Owens över dig.
Här pratar Kirk om sina misstankar angående Israel den 7:e oktober.
https://www.instagram.com/reel/DPozf5QDCE2/
Citera
2026-06-23, 21:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Frågan är fortfarande obesvarad, och lämnar dig pga av detta.

Men dock har vi ALLA lärt oss att du vet om konspirationerna, men intressant du låtsades inte veta.
Tycker inte du det samma, eller är det för skämmigt?
Snacka om att slingra sig med rena lögner, hahaha!

Vill desperat att byta fokus. 😂

Just nu försöker du göra en höna av en fjäder:
Citat:
Och prata om konspirationen ger jag inget för, det har inget med kork och göra ens, förutom utnyttjande av namnet.
Och det är bara dess kristna fundamentalister och foliehattar som kommer prata om Kirk i andra änden.
Citat:
Vilka konspirationer?
Citat:
Vet du inte om vilka konspirationer de kör med kirk?
Intressant.
Citat:
Jag undrade om du menade att jag hade konspirationer.
Jag är fullt medveten om konspirationer kring och av Kirk.
Jag har nämligen följt händelserna kring Turning Point sen stormningen av Kapitolium.

Har du lärt dig att han var en maktfaktor vid valet för Trumps del?

Har du lärt dig att han var en stark faktor bakom Project 2025 med professor watchlist, klappjakt mot DEI och att vara anti högre utbildning?

Har du fattat att ditt "Väldigt få visste ens om hans existens" - gäller dig själv?
Citera
2026-06-23, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Här pratar Kirk om sina misstankar angående Israel den 7:e oktober.
https://www.instagram.com/reel/DPozf5QDCE2/
Han tar inte hänsyn till omständigheter om hur blitzattacken gick till. Hur många ställen som angreps samtidigt, under raketbeskjutning och på högtidsdag. Att kommunikationssystem slogs ut.

Israel är välbevakat via i huvudsak Iron Dome.
Men Kirk överdriver om att det är ett ointagbart fort.
Jag var där när andra vågen av självmordsbombare bröt ut - det var definitivt inte säkert.

Konspirationsteoretiker har blivit virala ang påståendet om att den israeliska regeringen visste i förväg att Hamas skulle inleda en samordnad terroristattack den 7 oktober.
Via en sk "stand-down"-order menar foliehattar som dig att Israel tillät att judar lemlästades.

Kirk medverkade i PBD Podcast och insisterade på att han inte spred en konspirationsteori - och hjälpte snarare till att sprida en ogrundad konspirationsteori.

”Jag är inte villig att säga, att gå så långt som att påstå att Netanyahu visste eller att det fanns underrättelseinformation här, men jag tror att vissa frågor behöver ställas.
Fanns det en nedställningsorder? Fanns det en nedställningsorder?” sa Kirk retoriskt.

Han ter sig säkert påläst inför personer som är lättköpta - dvs allt från paranoida foliehattar, starstrucked följare, outbildade och lättlurade - till rena antisemiter.
Lite som Maga Die hard vid närmare eftertanke.
Senast redigerad av develi 2026-06-23 kl. 22:08.
Citera
2026-06-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag håller inte med Kirk om knappt nånting där, men jag tycker ändå att han motiverar sin ståndpunkt.

Genom att säga att i praktiken säga att ett barn vet bättre? Det är inte att motivera sin ståndpunkt.
Citera
2026-06-24, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Genom att säga att i praktiken säga att ett barn vet bättre? Det är inte att motivera sin ståndpunkt.
Innan dess motiverade han sin ståndpunkt. Men han borde struntat i den sista kommentaren. Jag håller inte med honom om det han säger, men hur försvarar man något oförsvarbart? Jag tror att han egentligen inte ville försvara Israel redan då. Men han var tvungen.
Citera
2026-06-24, 11:30
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
lol.... the young turks....

nog för att det finns en del vänsterblivna även i sverige, men det där ska ni inte kunna svälja likt en kusin till det mediabolaget...

TPUSA har växt enormt ,delvis naturligtvis som en effekt av vänster-bög-furry-knullaren som mördade Kirk spektakulärt, men det är egentligen bara ett uppsving av en trend som rullat i någraår,

aktiviteter på campus såväl medlemsantalen har ökat rejält (fanns en kort period i höstas då de ställde in aktiviter till följd av mordet)

Nu är inte årets ekonmoiska resultat inne (av naturliga skäl, men utifrån medlemsantal, ökad spons och deltagare i deras event så kan ni räkna med ett rejält uppsving även på "cash-sidan" av verksamheten.

Du är alltså inte medveten om deras craxh-and-burn sedan Erika tog över efter Charlie?

enligt källa nedan var bara 2100 (tvåteusenetthundra) platser sålda i en arena av 43000 och
Erike Kirk ställde in av säkerhetsskäl.

Erika Kirk Cancels Empty Vance Rally As Photos Leak
https://www.youtube.com/watch?v=V54IAKGW5Nw

enligt källa nedan (FOX News 5 Atlanta) skedde detta srax innan eventet
JD Vance Georgia rally: Why Erika Kirk canceled | FOX 5 News
https://www.youtube.com/watch?v=PZmB8GHEzWE

Att vicepresidenten skulle uppträda på ett event där säkerheten inte är ordnad är förstås inte sant,
Erika ställde inte in för att hon hotats till livet, utan förmodligen för att publiksiffrorna var såpass låga.

Naturligtvis finns rika sponsorer till TPUSA, men organisationen är på nedgående gällande folkligt intresse och stöd.
Citera
2026-06-24, 11:34
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Tror det går dåligt för dem osv, men just skolorna kan ju faktiskt resonera att de är en högriskgrupp då deras företrädare blev mördad på ett campus?

Lite onödigt att bjuda in då.

Men mina tankar kring det hela är att persondyrkan i USA är för stor, så organisationer får svårt när en ledare försvinner. Jag tror republikanernas nästa stora Kris är när Trump inte längre är president. För många är fan av honom snarare än partiet.

Här en "fan-video" av Erika Kirk:
https://www.youtube.com/watch?v=cN9-I56WKl8
Citera
2026-06-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Du är alltså inte medveten om deras craxh-and-burn sedan Erika tog över efter Charlie?

enligt källa nedan var bara 2100 (tvåteusenetthundra) platser sålda i en arena av 43000 och
Erike Kirk ställde in av säkerhetsskäl.

Erika Kirk Cancels Empty Vance Rally As Photos Leak
https://www.youtube.com/watch?v=V54IAKGW5Nw

enligt källa nedan (FOX News 5 Atlanta) skedde detta srax innan eventet
JD Vance Georgia rally: Why Erika Kirk canceled | FOX 5 News
https://www.youtube.com/watch?v=PZmB8GHEzWE

Att vicepresidenten skulle uppträda på ett event där säkerheten inte är ordnad är förstås inte sant,
Erika ställde inte in för att hon hotats till livet, utan förmodligen för att publiksiffrorna var såpass låga.

Naturligtvis finns rika sponsorer till TPUSA, men organisationen är på nedgående gällande folkligt intresse och stöd.

svettiga karlar som frustar in i kameran...

jadu... jag förhåller mig till fakta, jag är fullt kapabel att formulera mina egna tankar....
Citera
2026-06-24, 13:48
Medlem
develis avatar
Enligt en rapport i New York Times i mars har "minst åtta republikanska guvernörer samarbetat med Turning Point och lovat att introducera Club America till alla deras offentliga gymnasieskolor."

Arkansas guvernör Sarah Huckabee Sanders uppmanade alla gymnasieskolor och högskolor i Arkansas att öppna TPUSA-avdelningar.

En avd la ner istället,

Ansträngningen undergrävs något av interna splittringar inom TPUSA, såsom rapporter i februari om att många medlemmar anammar konspirationsteorier om Kirks mord 2025.

Omfamningen av konspirationsteorier visar hur högerextrem politik har hämmat sig själv med sina egna extremistiska tendenser.

https://www.alternet.org/many-grievances-turning-point-chapter-says-group-exploits-charlie-kirks/

Turning Point USA har avskedat flera anställda, då Candace Owens konspirationsteorier om Kirks död sägs har börjat slå rot inom organisationen,

Owens har hävdat att medlemmar i Kirks egen organisation lät döda honom och att Kirk mördades för sitt förkastande av Israel och AIPAC.

...det är värt att notera i sammanhanget att om man föreslår att ens chef begick mord, skulle man förmodligen få sparken från vilket jobb som helst.

https://newrepublic.com/post/206543/turning-point-usa-conspiracies-charlie-kirk-death
Citera
2026-06-24, 15:07
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Tricket är att bara debattera skolbarn och inte andra vuxna.

Och att filma hela tiden och kontrollera vilka snuttar man lägger ut på nätet...

Och "debattera" är nog dessutom att ta i, med råge. Det var en gimmick, inget annat.
Citera
2026-06-24, 23:20
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Och att filma hela tiden och kontrollera vilka snuttar man lägger ut på nätet...

Och "debattera" är nog dessutom att ta i, med råge. Det var en gimmick, inget annat.

I princip är det nyttigt att debattera. Det är ju det vi gör här.
Och att collegestudenter får chansen att utmana olika tankar är väl toppendel i utbildning/utveckling oavsett vilka åsikterna är.
Såklart editerar Kirk med team debatterna till sin fördel.
Men det var mitt på campus, alla college-elever har dels tid att förbereda sig på ämnet eller vad de vill prata om, dels kan de låta kompis motfilma och med små enkla medel klippa en egen film om debatten som isåfall avslöjar ifall TPUSA skulle utlämna något.
Så all eloge till de som vågar debattera sina åsikter.

Det finns oseriösare och tafattare debatter mellan svenska partiledare än vissa av Kirks debatter, så jag är inte med på att avfärda dem som enbart en gimmick.
Personligen är jag nog mot Kirks ställningstagande i 90 % av frågorna och bara med honom i 10 %.

Men låt då demokrater och liberaler ge sig in i konservativa miljöer och sätta upp ett "debattera-mig!"-bord där, om man vågar pröva sina argument i det allmäna forumet.

Här ännu en video om Erika Kirk och hur bra hon dansar. Det finns tydligen en rappare som är igång här också, även om jag tror videon är delvis AI.
[ redigerade bara för att jag glömda posta själva länken ]
https://www.youtube.com/watch?v=AGU-GsDxnE4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in