2026-06-23, 15:05
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2026/juni/uppdatering-i-arende-om-mord-m.m.-i-ronninge-salems-kommun

Här, jag hjälper dig:

Citat:
– Vi inväntar fortfarande bland annat svar på en större mängd tekniska undersökningar och sammanställning av utredningsmaterial. Vidare ska fortsatta förhör med den misstänkte hållas. Utredningen beräknas att vara klar efter sommaren och åtal väcks tidigast i september, säger senior åklagare Markus Hankkio, som leder förundersökningen.

Exakt samma sak, ned till minsta stavelse, som de sa förra gången.
Citera
2026-06-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Om han sökt på Salemdemonstrationen/marschen eller inte är irrelevant för mig, för det är osannolikt att han skulle missat den information som fanns i samhället om att Salemdemonstrationen/marschen kommer till Rönninge den 6 december 2025 och arrangeras av de som hängt ut honom och har en politik där det är dödsstraff för honom.

Och med hans temperament är det rimligt att det räcker att han bara sett eller hört något om att Salemdemonstrationen/marschen ska återkomma och arrangeras av de som hängt ut honom i fem års tid med namn och bild, för att få honom att välja just Rönninge och just December.

NFC kan ju bara se vad han sökt på i de enheter de har tillgång till, och som han använt.

Han kan även genom åren sökt på vad som helst i andras enheter.

Så du tror att han var oberörd runt den 6 december av att tagit del av att arrangörerna som hängt ut honom och varnat för honom och har en politik som inkluderar dödsstraff för honom ska arrangera Salemdemonstrationen/marschen och kommer och kom till Rönninge?

För Salemdemonstrationens/marschens återkomst med NMR som arrangör kan inte gått honom förbi.

Och därmed finns det med all sannolikhet kvar minnesbilder av det han läst och sett om Salemdemonstrationen/marschen i december i hans medvetande när han bestämmer sig för att mörda i just Rönninge och just i December och intar Rönninge bara 20 dagar efter att de som hängt ut honom tog plats i Rönninge Salem.

En uthängning som rimligen bör besvärat honom känslomässigt de senaste åren, eftersom vem som helst kan upptäcka den artikeln och han kan bli igenkänd när som helst och utsatt för det han gjorde 2019.

Han kan aldrig ha känt sig säker.

Och han behöver inte ha sökt specifikt på Salemdemonstrationen/marschen i november december han kan lika gärna ha fått informationen via någon dagstidning, kollat på nyheterna den 6 december, hört på radio, sett inlägg från andra HBTQ-personer som nämner det.

Om han sökt eller inte på hans enheter om Salemdemonstrationen/marschen är inte avgörande för mig ur mitt perspektiv, eftersom jag ser det som helt osannolikt att han skulle missat informationen att Salemdemonstrationen/marschen skulle återkomma och att det var de som hängt ut honom som arrangerade Salemdemonstrationen/marschen och en självklarhet att deras närvaro där påverkade honom känslomässigt och det triggade honom att mörda just i december och just i Rönninge.

Och hans upplevda inre känsloliv är inte sökbart för NFC.

Han har ju knappast skrivit till någon att han blev så provocerad av synen av den lyckade Salemdemonstrationen/marschen att han känner extra starkt för att mörda.

Den biten kan inte NFC hitta om han hållit inom sig hur han kände inför att de som hängt ut honom kom marscherandes, och jag tror inte han är en person som skulle erkänna något sådant.

Och skulle han ha sökt på Salemdemonstrationen/marschen i november december så kan NFC ändå inte veta vad han kände.

Han skulle ju kunna sökt på Salemdemonstrationen/marschen utan att bry sig.

Men jag ser det som självklart och logiskt att han påverkades känslomässigt av att läst eller sett nyheter om Salemdemonstrationen/marschen och dess arrangörer och därför drev sig till att välja just december och just Rönninge station, My eller andra kan han ha vart på väg att mörda tidigare eller tänkt mörda framöver, men det är mest rimligt att han valde Rönninge trots insyn från flera håll och december trots minus i marken, just för han var känslomässigt katalyserad av hans motståndare i all media -och polis-uppståndelse runt den 6 december 2025.
Kan du bara sluta
Citera
2026-06-23, 16:53
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
För att forskningen visar att lustmördare drivs i första hand av sexuella eller psykologiska behov, och inte av politiska händelser eller demonstrationer. Enkelt förklarat så brukar triggern/utlösande faktorn, ligga nära den underliggande drivkraften. Alltså sånt som påverkar självkänslan och de sexuella fantasierna.

Om Robin hade varit en ideologiskt driven mördare hade vi sannolikt sett digitala spår av detta som, sökningar, manifest, politisk aktivism, bloggar osv. Istället fanns det 40 000 (eller vad det nu var) barnporrbilder, samt bilder på döda människor och kvinnliga könsorgan. Denna typ av material ligger betydligt närmare den etablerade profilen för en sexuellt motiverad gärningsman än teorin att en politisk demonstration skulle ha varit den avgörande utlösande faktorn.
Så för att forskningen säger, är detta helt omöjligt? Got it hahaha...
Citera
2026-06-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Så för att forskningen säger, är detta helt omöjligt? Got it hahaha...

Omöjligt har jag aldrig sagt, har t.o.m uttryckt att det är möjligt. Men för tillfället pekar det mesta åt ett annat håll.
Citera
2026-06-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2026/juni/uppdatering-i-arende-om-mord-m.m.-i-ronninge-salems-kommun

Ja det togs upp i tråden 16e juni då den skrevs!
Citera
2026-06-24, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Kan du bara sluta

Jag kommer svara på frågor och förklara mina spekulationer och fyller en viktig del eftersom typ ingen annan tar upp hans sannolika reaktion på Salemdemonstrationens/marschens närvaro 20 dagar innan mordet och precis i samma geografiska område.

Jag svarar på de frågor skribenter ställt och och därför blir det många svar av samma sort eftersom det är de förklaringar jag har och ingen kunnat skriva något som motsäger min förklaring till att mordet blev just i december och
just i anslutning till Rönninge Station.

Att han är en sexuellt driven mördare är en underförstådd självklarhet tänker jag som utgångspunkt, det jag spekulerar främst i mina texter är varför just Rönninge, varför just My och varför just i december 2025.

Och jag är nöjd med min förklaring och som ingen kunnat lägga fram något som säger emot den förklaringen.
Citera
2026-06-24, 02:05
Medlem
Citat:
(….)
Men för tillfället pekar det mesta åt ett annat håll.

Specificera det där med annat håll.

Vad menar du pekar på att en ung samhällsintresserad människa som till och med tidigare nämnde något om PRIS, Pedofilers rätt i samhället och en sån typkaraktär till människa inte skulle ha reagerat exempelvis på att sett nyheterna den 6 december om Salemdemonstrationens/marschens återkomst, så att han kom att välja gå från skiss till handling att kidnappa och mörda i just december i just Rönninge?

Det är mycket ur ett mänskligt beteendeperspektiv som pekar på att en ung man, tävlingsinriktad, temperamentsfull, lättstött skulle reagera på att se de som hängt ut honom, vill ha dödsstraff för honom och varnat för honom kommer till hans område.

Han kan ju gått i planer på att mörda My i somras om hon kom på besök i Rönninge, då är det definitivt så att han betraktar det som hans jaktområde och att hans motståndare kommer till hans jaktområde.

Han kanske undermedvetet har betraktat många fler ställen som hans potentiella jaktområde och skulle blivit lika provocerad om de som hängt ut honom och varnat för honom höll en någon media- och polisuppmärksammad demonstration om något som inkluderar motstånd till pedofili, i närheten av hans revir i Lästringe där han spelade paintball.

Då hade han kanske mördat någon där istället.

Att gräva ned bytet i sitt eget revir är logiskt; Lästringe.

Att jaga på ett område är ju desamma som att antingen se det som sitt revir och om motståndare dykt upp i reviret, jaga där ändå och ta tillbaka reviret.
Citera
2026-06-24, 08:46
Medlem
Citat:
Specificera det där med annat håll.

Vad menar du pekar på att en ung samhällsintresserad människa som till och med tidigare nämnde något om PRIS, Pedofilers rätt i samhället och en sån typkaraktär till människa inte skulle ha reagerat exempelvis på att sett nyheterna den 6 december om Salemdemonstrationens/marschens återkomst, så att han kom att välja gå från skiss till handling att kidnappa och mörda i just december i just Rönninge?

Det är mycket ur ett mänskligt beteendeperspektiv som pekar på att en ung man, tävlingsinriktad, temperamentsfull, lättstött skulle reagera på att se de som hängt ut honom, vill ha dödsstraff för honom och varnat för honom kommer till hans område.

Han kan ju gått i planer på att mörda My i somras om hon kom på besök i Rönninge, då är det definitivt så att han betraktar det som hans jaktområde och att hans motståndare kommer till hans jaktområde.

Han kanske undermedvetet har betraktat många fler ställen som hans potentiella jaktområde och skulle blivit lika provocerad om de som hängt ut honom och varnat för honom höll en någon media- och polisuppmärksammad demonstration om något som inkluderar motstånd till pedofili, i närheten av hans revir i Lästringe där han spelade paintball.

Då hade han kanske mördat någon där istället.

Att gräva ned bytet i sitt eget revir är logiskt; Lästringe.

Att jaga på ett område är ju desamma som att antingen se det som sitt revir och om motståndare dykt upp i reviret, jaga där ändå och ta tillbaka reviret.

Jag menar helt enkelt att förklaringen troligen ligger i samma riktning som den dokumenterade problematiken, alltså hans sexuella och psykologiska drivkrafter, och inte i en politisk händelse.

Om han är en sexuellt motiverad lustmördare finns det ingen anledning att konstruera en politisk förklaringsmodell, om det redan finns en betydligt enklare förklaring. Som jag skrev till någon annan så säger forskningen att att lustmördare brukar drivas av långvariga sexuella och psykologiska faktorer, och att brottet ofta sker när dessa kulminerar och ett lämpligt tillfälle uppstår.

Val av plats hänger ihop med hur bekant platsen är för gm. Även tillgång till offer, låg upptäcktsrisk, (tänk dålig belysning eller tider med få vittnen), närhet till bostad, arbete och färdvägar.
Citera
2026-06-24, 18:54
Medlem
Citat:
Jag menar helt enkelt att förklaringen troligen ligger i samma riktning som den dokumenterade problematiken, alltså hans sexuella och psykologiska drivkrafter, och inte i en politisk händelse.
(……)

Val av plats hänger ihop med hur bekant platsen är för gm. Även tillgång till offer, låg upptäcktsrisk, (tänk dålig belysning eller tider med få vittnen), närhet till bostad, arbete och färdvägar.

Du fortsätter inte förstå av något skäl att det du skriver om att han är en lustmördare, inte står i motsats till varför han valde att lustmörda i just december i Rönninge.

Att han är en lustmördare är något vi båda utgått från början och därmed underförstått i diskussionen.

Frågan är varför just Rönninge varför just My och varför just i December, vilket mitt svar är hans reaktion på medias rapporteringar om Salemdemonstrationen/marschen.

Vi är överens om att han sannolikt är en sexualbrottsling även i detta styckmord.
Men du gör en politisk koppling av det jag menar är 100% känslomässig koppling.

I ett politiskt styre med dödsstraff för Robin Säbb som pedofil bör det logiskt ge obehagliga känslor och reaktionen är känslomässig. Inte en känslokall politisk reaktion.

Sexualbrott är ju i sig ett brott som handlar om känslor.

Och min förklaring till varför han valde att göra det brottet just i december, i Rönninge är att han blev känslomässigt upprörd och därför valde att mörda just då efter att tagit del av provocerande materiel från media om de som hängt ut honom.

Det är ju ingen slump att han bytt namn till en styckad kvinna och det är sannolikt ingen slump att han valde My för att hon inte är olik den mördade Vilma Andersson.

Och visst hade han kanske redan i somras eller höstas tänkt eller vetat att My kommer hem till jul, men det är mer sannolikt att han kring Salemdemonstrationen blivit så känslomässigt påverkad att han sökte extra efter byte och kanske såg att My skulle komma hem till Rönninge över jul och tog chansen.

Och valet av plats är står inte i motsats till att det var Salemdemonstrationens/marschens återkomst som provocerade honom att agera just i December och just i Rönninge.

Och det är inte en plats med potentiellt få vittnen, det är helg, folk är ute, det är vägar åt flera håll, någon kunde komma fram under tågtunneln på någon sekund och så han kan inte veta om det var fler tågresenärer som gick av tåget och kom efter henne på stigen.

Det är inte mörkt, det finns belysning där med insyn från villorna.

Och om platsen var bekant för honom är det ytterligare en faktor som gör att han blivit provocerad av att de som hängt ut honom i fem års tid med bild och namn
kom till hans bekanta område, vilket är desamma som ens revir.

Platsen talar inte för att det är en genomtänkt mordplats, det fanns logiskt sett mer i platsens val, som att just tävla med de som vill förhindra honom att få agera ut sina lustar, media, de ur det svenska samhället som varnade för honom, Lamotte m. flera, Polisen och Nordiska Motståndsrörelsen som arrangerade Salemdemonstrationen/marschen och varnat för honom och hängt ut honom.

För om han gått i styckplaner inklusive nedgrävning tidigare under 2025 så bör han agerat redan i november och insett att det är bättre när det inte är frusen mark, snö som lämnar bilspår, synligare blodspår och skoavtryck.
Citera
2026-06-24, 19:13
Medlem
Citat:
Du fortsätter inte förstå av något skäl att det du skriver om att han är en lustmördare, inte står i motsats till varför han valde att lustmörda i just december i Rönninge.

Att han är en lustmördare är något vi båda utgått från början och därmed underförstått i diskussionen.

Frågan är varför just Rönninge varför just My och varför just i December, vilket mitt svar är hans reaktion på medias rapporteringar om Salemdemonstrationen/marschen.

Vi är överens om att han sannolikt är en sexualbrottsling även i detta styckmord.
Men du gör en politisk koppling av det jag menar är 100% känslomässig koppling.

I ett politiskt styre med dödsstraff för Robin Säbb som pedofil bör det logiskt ge obehagliga känslor och reaktionen är känslomässig. Inte en känslokall politisk reaktion.

Sexualbrott är ju i sig ett brott som handlar om känslor.

Och min förklaring till varför han valde att göra det brottet just i december, i Rönninge är att han blev känslomässigt upprörd och därför valde att mörda just då efter att tagit del av provocerande materiel från media om de som hängt ut honom.

Det är ju ingen slump att han bytt namn till en styckad kvinna och det är sannolikt ingen slump att han valde My för att hon inte är olik den mördade Vilma Andersson.

Och visst hade han kanske redan i somras eller höstas tänkt eller vetat att My kommer hem till jul, men det är mer sannolikt att han kring Salemdemonstrationen blivit så känslomässigt påverkad att han sökte extra efter byte och kanske såg att My skulle komma hem till Rönninge över jul och tog chansen.

Och valet av plats är står inte i motsats till att det var Salemdemonstrationens/marschens återkomst som provocerade honom att agera just i December och just i Rönninge.

Och det är inte en plats med potentiellt få vittnen, det är helg, folk är ute, det är vägar åt flera håll, någon kunde komma fram under tågtunneln på någon sekund och så han kan inte veta om det var fler tågresenärer som gick av tåget och kom efter henne på stigen.

Det är inte mörkt, det finns belysning där med insyn från villorna.

Och om platsen var bekant för honom är det ytterligare en faktor som gör att han blivit provocerad av att de som hängt ut honom i fem års tid med bild och namn
kom till hans bekanta område, vilket är desamma som ens revir.

Platsen talar inte för att det är en genomtänkt mordplats, det fanns logiskt sett mer i platsens val, som att just tävla med de som vill förhindra honom att få agera ut sina lustar, media, de ur det svenska samhället som varnade för honom, Lamotte m. flera, Polisen och Nordiska Motståndsrörelsen som arrangerade Salemdemonstrationen/marschen och varnat för honom och hängt ut honom.

För om han gått i styckplaner inklusive nedgrävning tidigare under 2025 så bör han agerat redan i november och insett att det är bättre när det inte är frusen mark, snö som lämnar bilspår, synligare blodspår och skoavtryck.

Jag förstår mycket väl skillnaden mellan motiv och trigger. Det jag ifrågasätter är inte att en lustmördare kan triggas av något, utan varför du är så säker på att just Salemdemonstrationen var den utlösande faktorn.

Eftersom det inte finns belägg för din teori så lutar jag mig tills vidare på den forskning som finns, och den säger att triggern brukar ligga nära den underliggande drivkraften. Och vad den underliggande drivkraften är, är vi överens om…Långvariga sexuella fantasier, fascination för död, tidigare grova gränsöverskridanden, kontrollbehov och ett eskalerande beteende.

Jag tycker faktiskt du gör det onödigt komplicerat. Om en person har en dokumenterad historik av sexuella avvikelser, våldsamma fantasier, intresse för död och barnporr, då ligger det närmare till hands att förklara brottet utifrån det, än utifrån en politisk demonstration. Annars hamnar man ju i ungefär samma resonemang som om man skulle förklara Breiviks dåd med något annat än hans ideologiska besatthet.
Citera
2026-06-24, 20:10
Medlem
Citat:
(……)Det jag ifrågasätter är inte att en lustmördare kan triggas av något, utan varför du är så säker på att just Salemdemonstrationen var den utlösande faktorn.

(….)Om en person har en dokumenterad historik av sexuella avvikelser, våldsamma fantasier, intresse för död och barnporr, då ligger det närmare till hands att förklara brottet utifrån det, än utifrån en politisk demonstration. Annars hamnar man ju i ungefär samma resonemang som om man skulle förklara Breiviks dåd med något annat än hans ideologiska besatthet.

Du förstår fortfarande inte av någon anledning.
Det primära är inte demonstrationen, utan det är Robin Säbbs upplevda känslor av att tagit del av exempelvis pk-medias eller sociala mediers texter och bilder om arrangörerna och videor eller hetsande texter mot Salemdemonstrationens arrangörer, som påverkat honom som uthängd människa som vet att deras politik skulle inneburit att han skulle blivit dömd till döden för kidnappningen av tio-åringen och vilket han vet skulle vara straffet om han gjorde något liknande igen och Nordiska motståndsrörelsens politik satte lagarna i Sverige.

Och förövrigt så utan känslor hade Breivik inte varit ideologiskt besatt. Så känslorna är det primära och det som triggar att begå handlingar.

Vad är triggern för mordet på My då enligt dig, om det inte är känslor av att varit uthängd av de som arrangerade Salemdemonstrationen 20 dagar innan mordet?

Och belägg?

Vilka belägg menar du vi skulle kunna fått fram sedan den 26 december om Robin Säbbs upplevda känslor av att sannolikt tagit del av mediernas händelserika rapporter nu i november december om Salemdemonstrationerna genom åren.

Det är ju därför vi får utgå ifrån hur han visat sig vara som person hittills, vad som är normal reaktion för den människa han är, ung man, lägre bildad, lättstött, tävlingsintresserad, HBTQ, pedofil, uthängd av arrangörerna, varnad för, intresse för poliser/ polisyrket, dödshotad som bör ha gett PTSD vid visuell eller fysisk kontakt med det han upplever är ett hot mot hans person.

Du vill alltså veta varför just jag är så säker på att triggern för att lustmörda i december i Rönninge.

Jag har förklarat det i många texter redan.
Robin Säbbs känslomässiga påverkan av att tagit del av all sorts media som nämnt arrangörerna och Salemdemonstrationen/marschen under november och december 2025.

Och jag har frågat om du har någon rimligare
triggerförklaring till just december och just Rönninge.

Det du nämner om platsen, hans boende, hans arbete, tiden på dygnet och hans pedofili och eventuella nekrofili men det fanns ju även där under alla andra månader under 2025.

Så om inte rapporteringarna i media om Salemdemonstrationens/marschens återkomst triggat honom känslomässigt, vad tycker du vore mer rimligt som triggern?

Att My kom hem just i december?

Men hon kanske kom hem även under hösten? Under sommaren?

Varför triggades han inte då?

Att gräva ned i fryst mark är inte optimalt, om det snöar, lämnar det spår.
Platsen har insyn och någon tågresenär kan ha kommit efter My från tåget på stigen och blivit vittne, det måste han fattat.

Det i sig tyder på en desperat mördare som tar risker.
Vad gör en människa desperat , känslor, som uppkommer genom tankar, tankarna, uppstår genom intryck från exempelvis egna minnen, syn -och hörselintryck från omgivningen eller från media.

Så har du någon rimligare trigger än den jag lagt fram?

Och nej, han kommer logiskt sett inte erkänna att det var rapporteringarna om hans antagonisters återkomst i Salemdemonstrationens/marschens återkomst som provocerande honom och triggade honom att mörda i december i Rönninge.
Citera
2026-06-24, 20:47
Medlem
Noetlovskijs avatar
Jag orkar inte ens citera dig längre, Startgenealogy.

Det finns flera motiv/triggers:
- En lång tid av ensamhet/utstötthet som kulminerade under julhelgen när alla har så trevligt med sina familjer. En familj har han inte längre kvar. Inget att förlora och att för en gångs skull leva ut sina fantasier.
- Han har "spanat" på My länge genom sociala medier, en besatthet/förälskelse, och visste att hon var ute och skulle förmodligen komma hem igen sent, varför just hon blev offret.
- Psykos. Nu tror jag inte han fått/får bedömningen att han led av en psykisk störning under dådet. Men han är en hal jävel, om än ointelligent.
- Rent lustmord. Drifterna tar över. Ut på jakt. My var ett slumpmässigt offer.

Alla de teorierna är rimligare än dina.

Hade han haft något emot Salemdemonstrationen/NMR hade det varit MYCKET mer logiskt att han gav sig på någon inblandad i den. En kvinna som gick i marschen, en flickvän till någon som gick i marschen. För att göra ett ideologiskt avtryck. Han hade lätt kunnat snoka fram någon lämplig.

Nej du, allt du har hängt upp dig på är att det skedde i december och efter demonstrationen. Allt är rena konfabulationer.

Vad tänker du om hans kidnappningsförsök tidigare? Var det också ideologiskt motiverat? Vad hände i närtid då? Eller tog hans sjuka drifter helt enkelt över även då? Var det för att SD gick bättre i valet 2018?

Tror du också att Sverige skulle instifta dödsstraff och att NMR skulle få riksdagsplats och mandat nog att få det att hända? Hur skulle han kunna känna sig hotad av det? Det "hotet" är så långt ifrån rimlighet så det finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in