Citat:
Ursprungligen postat av
buhbye
Aa, just det, Torsboda var det ja... Och du har fortfarande inte svarat på min enda fråga om du skulle villja bo i Torslanda efter denna serverhallens uppstart?
https://www.youtube.com/shorts/9ByT2TU02DM?feature=share
Du undviker att svara på den frågan nu för tredje gången, så jag antar att du aldrig skulle kunna stå ut med det du andra "lär"?
Vad som är löjligt är att dina manipulationstekniker fungerar säkert och hör typ hemma på ett dagis.. Men det blir rätt cringe när du förmodligen är äldre här än 5?
Jasså, har Timrås invånare fått veta att det inte kommer bli några 500 jobb till dem? Utan att det kommer gå till någon färdigutbildad indier så google ska slippa utbilda några folk nu här?
Och vet dom om att efter att serverhall är färdigbyggd och klar. Så kommer hälften utav alla jobb försvinna. Då det kräver cirka 50-150 pers att dra en serverhall?
Så Timrås invånare kommer sitta precis där dom redan är nu efter det där.. Men med lite högre räkningar och noise pollution in i örat..
Hoppsan, nu dök det visst upp en språkbarriär.
Jag skrev: "det finns inga bostäder i Torsboda industripark och jag ser ingen anledning att bygga det heller när det finns gott om bostäder och tomter några minuter därifrån, där jag gärna skulle bo och jobba på Google." Vilket alltså innebär efter att datahallen tagits i bruk. Och vi pratar fortfarande om Torsboda, inte Torslanda.
Även om jobben skulle gå till indier så skulle det generera inkomster för Timrå. De betalar kommunalskatt, avgifter för omsorg, bostadsrättföreningar eller fastighetsskatt och kollektivtrafik. Deras barn behöver gå i skola vilket skapar arbetstillfällen. Kanske någon t.o.m öppnar en indisk restaurang i någon av de tomma lokalerna. Likt italienarna som arbetskraftsinvandrade på 60 och 70-talet till Timrå, öppnade pizzeria.
Och det finns välutbildade personer i Timrå. För några år sedan fanns en av Europas största kontrollcentraler för flygtrafik i Timrå, som flyttades till Stockholm. Men några som jobbade där skolade om och blev kvar. Jag tvivlar på att det krävs högre kompetens än en flygledares för att jobba på en serverhall.
El finns i överskott så det blir inga ökade kostnader. Tvärtom. Som sagt, du uttalar dig om något du inte har koll på, sen påstår du att någon som har koll manipulerar. Factcheck me 🙂