2026-06-24, 16:08
Medlem
Har noterat att nästan alla utom just moderater gärna skyltar med sina partisympatier. På forumet kan man ana vilka som kanske röstar på moderaterna men det är inte alls tydligt, handlar mer om indicier och tecken man snappar upp efter att ha varit här ett tag. Är det skämmigt att vara moderat? Är ni stolta över Reinfeldt-eran eller vill ni bara försöka glömma? Är ni nyliberaler eller konservativa? För mig framstår ni som ytterst diffusa i konturerna, "frihetliga" men samtidigt väldigt auktoritetsbundna (intresserade kan läsa boken "Knapptryckarkompaniet" för en fördjupning i det sistnämnda).
Citera
2026-06-24, 16:25
Medlem
Onanikrems avatar
Tror inte de skäms över de är moderater. I Sverige är de ca. 20% av väljarbasen medan här på forumet tror jag de har kanske 5% Vet inte vad det beror på? Kanske moderater hänger mindre på dödsknarkarnazistforum än andra? Inte så man hänger ut sig i offentligheten för man skriver här direkt.
Citera
2026-06-24, 16:52
Medlem
Känns inte som so många skyltar öppet med vad man röstar på förutom sd men det är inget parti utan en sekt.
Citera
2026-06-24, 16:54
Medlem
Jag vet inte svaret på frågan i TS.

Det jag själv märkt är att flera andra grupper skäms för sitt verkliga jag.

- Kommunister kallar sig "vänster".
- Islamister kallar sig "miljövänner" (se https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pekgul-kanner-till-manga-i-mp-som-kan-kallas-islamister)
- Terrorist-sympatisörer kallar sig "vänster" (se https://www.dn.se/sverige/vansterpartister-stryks-har-man-hyllat-terrorattacker-kan-man-inte-vara-politiker-for-oss/)
- Gängkriminella kallar sig "socialdemokrater" (se https://www.aftonbladet.se/debatt/a/j0mzr9/karin-enstrom-m-nu-maste-magdalena-andersson-agera-efter-infiltration)
Citera
2026-06-24, 17:02
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Man är ju inte moderat för att man röstar på dem. De flesta människor är ju inte medlemmar i något parti.

Jag skulle aldrig säga att jag hade någon viss partitillhörighet bara för att jag röstar på dem. Oavsett parti.
Citera
2026-06-24, 17:02
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Har noterat att nästan alla utom just moderater gärna skyltar med sina partisympatier. På forumet kan man ana vilka som kanske röstar på moderaterna men det är inte alls tydligt, handlar mer om indicier och tecken man snappar upp efter att ha varit här ett tag. Är det skämmigt att vara moderat? Är ni stolta över Reinfeldt-eran eller vill ni bara försöka glömma?
Jag tror att dom skäms, dels på grund av att Reinfeldt betedde sig värre än en sosse och dels för att SD får fler röster.
Citera
2026-06-24, 17:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Jag tror att dom skäms, dels på grund av att Reinfeldt betedde sig värre än en sosse och dels för att SD får fler röster.
Lite kan du ha rätt i det faktiskt. Läser man undertexterna satt även Kristersson i den regeringen. som minister. Tungt ok att bära.
Citera
2026-06-24, 17:41
Medlem
franges avatar
Det är väl för att minimera risken för att bli utsatt för glåpord, personangrepp och rena hot från Den Goda™ vänstern...

De flesta uttalade SDare har redan passerat förbi det stadiet, där har redan de intoleranta och hatiska vänsterhenniskorna dödat den rädslan genom social utfrysning, hot och hat de senaste 15-20 åren - så där finns inte ängsligheten kvar.
Citera
2026-06-24, 18:22
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tror inte de skäms över de är moderater. I Sverige är de ca. 20% av väljarbasen medan här på forumet tror jag de har kanske 5% Vet inte vad det beror på? Kanske moderater hänger mindre på dödsknarkarnazistforum än andra? Inte så man hänger ut sig i offentligheten för man skriver här direkt.

Hur kommer det sig då att det verkar finnas många fler kommunister, vänsterpartister och sossar på flashback än moderater?
Citera
2026-06-24, 18:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur kommer det sig då att det verkar finnas många fler kommunister, vänsterpartister och sossar på flashback än moderater?
Vet ju inget om mod politiska tillhörighet men skulle säga 70-80% av varningarna och banningarna jag fått varit befogade. Egentligen bara en som stör mig än.
Moddarna gör i stort sett ett bra jobb. Vissa forumsdelar är hårdare moddade än andra men jag tror inte det är politik där.

Tror övervägande modds på Flashback är sossar eller SD precis som statistiken ser ut i valen. De röstar ju också, om jag brutit mot någon superduperregel brukar jag få mess att de skall rösta. Oftast klara jag mig då.

Forumet är vad vi gör det till!
Citera
2026-06-24, 18:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vet ju inget om mod politiska tillhörighet men skulle säga 70-80% av varningarna och banningarna jag fått varit befogade. Egentligen bara en som stör mig än.
Moddarna gör i stort sett ett bra jobb. Vissa forumsdelar är hårdare moddade än andra men jag tror inte det är politik där.

Tror övervägande modds på Flashback är sossar eller SD precis som statistiken ser ut i valen. De röstar ju också, om jag brutit mot någon superduperregel brukar jag få mess att de skall rösta. Oftast klara jag mig då.

Forumet är vad vi gör det till!

Taskig läsförståelse? Jag skrev Moderater, inte Moderatorer.
Citera
2026-06-24, 18:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Taskig läsförståelse? Jag skrev Moderater, inte Moderatorer.
Japp taskig läsförståelse. Tar på mig skärmsudden och dumstruten och går ett varv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in