Citat:
Ursprungligen postat av
Cronos420
Du har inte belagt någonting. Du har hävt ur dig åsikter, utan att kunna styrka detta, angående IAGS som inte stämmer överens med verkligheten.
Det är välkänt och står till och är rapporterar på flera ställen här är vad forskare säger om resolutionen;
https://academicengagement.org/wp-content/uploads/2025/09/FINAL_AEN-IAGS-Letter-Release-_-September-9-20252.pdf
En av grundarna till IAGS, Mia Bloom, fördömer inte bara resolutionen utan organisationen som helhet...
Men jag fattar att din kognitiva dissonans inte tillåter obekväma sanningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cronos420
Sedan så antyder du först att alla civila dödsoffer skulle utgjort legitima militära mål, utan att kunna bevisa detta, sedan länkar du till något annat, som publicerades innan kriget.
Sorry, jag har inte skrivit att civila blir legitima mål, det är din illvilliga tolkning och halmgubbe. Civil infrastruktur blir dock legitima mål när de används för militärt bruk.
Hade du gjort värnplikt, högre än malaj och möjligen skytteslusk, så hade du fått en duvning i folkrätt och krigets lagar och därmed känt till detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cronos420
Men då dög FN för dig. Men FN och ICC duger inte för dig när det gäller Israels folkmord. Med andra ord, du upprepar bara propaganda och lögner.
ICC har inte kommit fram till att något folkmord begåtts av Israel. Dess åklagar säger att han inte sett några bevis för folkmord (ännu).
FN är en politisk organisation med många delar, avarter och syften. När FN säger en sak och en ICC-åklagare säger något annat, vid ett senare tillfälle dessutom, så väger åklagaren tyngre än en politisk mastodont som har terrorregimer som representerar arbetet för jämställdhet eller jämlikhet.
Men jag fattar att du inte vill se det så...dissonansen är stark hos somliga avarter till individer.