Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag diskuterar inte barnfrågor, även om cykelhjälmslagen bara gäller barn. När jag var liten kunde man köra moped och motorcykel utan hjälm. Det är förbjudet nu, även för vuxna. Tvångssamhälle? Eller är det bra att spara några liv?Kör du motorcykel utan hjälm för att visa att du har integritet? Det är dumt.
Men du vill ju inte bara införa skyddande åtgärder så som hjälm, utan du vill förbjuda och kriminalisera mopedkörning helt och hållet.
Ingen ska få ta en drog (förutom alkohol) i rekreationellt syfte enligt dig, baserat på att det kan medföra vissa risker. Det är något helt annat än att lagstifta om hjälm.
Citat:
Nej, fett kommer inte att förbjudas. I själva verket behöver människor äta fett så din jämförelse är extra dålig.
Den som jämför fett med knark lever nog i en lite annan miljö än jag gör. Jag har aldrig provat knark inklusive cannabis i hela mitt liv. Men jag ser fram emot min 75-årsdag och mitt första bloss.
Vem diskuterar du med nu? Vem har pratat om fett?
Fetma till följd av en pissig diet (du vet, massor av tårta), dödar fler människor än vad knark gör.
Jag förstår att du fortsätter undvika att ge ett rakt svar på frågan. Applicerar man dina resonemang på andra saker än droger ser nog t.o.m du hur urbota dumt det blir.