2026-06-24, 13:30
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag diskuterar inga barnfrågor, jag ger exempel på förbud som just nu råkar vara för barn men som jag är säker på kommer att generaliseras till alla vuxna. Fört får barn sluta röka, sedan vuxna.

Debatt är svårt för dig. Det gör inget. Men det är ju skrattretande på ett sätt eftersom jag har fördomen att knark gör en person lite dummare och mer ofokuserad.

Du blandar t.o.m ihop statlig förbudspolitik med normalt föräldraansvar. Självklart "diskuterar" du "barnfrågor" även om du obstinat förnekar detta.

Att du kallar mig för dålig debattör och "ofokuserad" är så jävla roligt när du blir konsekvent överkörd av både mig och flera andra samt uppvisar en nästan heltäckande förmåga till självmotsägelse och att undvika att bemöta argument. Du är som en parodi på en dålig debattör.
Citera
2026-06-24, 13:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Glöm ej att lära dig dra halsbloss.
Jag har läst att ett enda halsbloss räcker för att sprida glädje och jag kommer att nöjda mig med det.

Jag accepterar cannabis när man är äldre eftersom alla nackdelar som nämns i studier med cannabis gäller unga långvariga missbrukare.

Man kan i den här tråden se flera exempel på vad cannabis gör, t.ex dåligt humör, ilska, brist på empati, fokusering på sitt drogmissbruk osv.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-24 kl. 13:33.
Citera
2026-06-24, 13:32
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jag har läst att ett enda halsbloss räcker för att sprida glädje och jag kommer att nöjda mig med det.

Jag accepterar cannabis när man är äldre eftersom alla nackdelar som nämns i studier med cannabis gäller unga långvariga missbrukare.

Men vem fan bryr sig din sjuka jävel, svara på frågan du undvek istället. Vad menar du att jag antog om dig i det där inlägget?

Går även bra att erkänna att du bara snackar skit, det gör du redan passivt genom att vägra att bemöta en simpel fråga men fortsätta skriva andra långa inlägg i samma diskussion. Lol.
Citera
2026-06-24, 13:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Varför är den personen olämplig att ha körkort?
Brist på vandel och respekt för lagar. Även om jag tycker det är mesigt att köra 80 på en spikrak väg tappar jag körkortet om jag kör 130. Därför vet jag hur lagen fungerar. Liksom det mest basala att lära sig i ett samhälle. Körkort är ingen mänsklig rättighet, det är litet plastat kort som bevisar att du lärt dig trafikregler och lagar. Skiter du i det är du olämplig.
Citera
2026-06-24, 13:34
Medlem
Citat:
Jag länkade dessutom för att jag använder orden "drog" "knark" och "narkotika" som om de är samma ord och bara en expert som du som provat medel utanför den listan kan påstå att orden inte har samma valör i en diskussion.
Drog och narkotika är verkligen inte samma sak. Det finns massor av droger som inte är narkotikaklassade.

All narkotika är droger, men inte tvärtom.
Citera
2026-06-24, 13:35
Medlem
Citat:

Ja helst ska man inte bruka cannabis innan 25, när hjärnan är färdigväxt. Vilket som jag skrivit tidigare är ett argument för en legalisering, med åldersgräns. Däremot vet jag inte vilka fördelar man får av att vänta tills man är 75.
Citera
2026-06-24, 13:36
Medlem
Citat:
Jag diskuterar inte barnfrågor, även om cykelhjälmslagen bara gäller barn. När jag var liten kunde man köra moped och motorcykel utan hjälm. Det är förbjudet nu, även för vuxna. Tvångssamhälle? Eller är det bra att spara några liv?Kör du motorcykel utan hjälm för att visa att du har integritet? Det är dumt.

Men du vill ju inte bara införa skyddande åtgärder så som hjälm, utan du vill förbjuda och kriminalisera mopedkörning helt och hållet.
Ingen ska få ta en drog (förutom alkohol) i rekreationellt syfte enligt dig, baserat på att det kan medföra vissa risker. Det är något helt annat än att lagstifta om hjälm.

Citat:
Nej, fett kommer inte att förbjudas. I själva verket behöver människor äta fett så din jämförelse är extra dålig.

Den som jämför fett med knark lever nog i en lite annan miljö än jag gör. Jag har aldrig provat knark inklusive cannabis i hela mitt liv. Men jag ser fram emot min 75-årsdag och mitt första bloss.
Vem diskuterar du med nu? Vem har pratat om fett?
Fetma till följd av en pissig diet (du vet, massor av tårta), dödar fler människor än vad knark gör.

Jag förstår att du fortsätter undvika att ge ett rakt svar på frågan. Applicerar man dina resonemang på andra saker än droger ser nog t.o.m du hur urbota dumt det blir.
Citera
2026-06-24, 13:36
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Brist på vandel och respekt för lagar. Även om jag tycker det är mesigt att köra 80 på en spikrak väg tappar jag körkortet om jag kör 130. Därför jag vet hur lagen fungerar. Liksom det mest basala att lära sig i ett samhälle. Körkort är ingen mänsklig rättighet, det är litet plastat kort som bevisar att du lärt dig trafikregler och lagar. Skiter du i det är du olämplig.

Ok så ditt argument är bara ett cirkelresonemang att eftersom en drog (cannabis) är olaglig så blir personen olämplig att köra bil för att den begår ett brott genom att använda cannabis.

Är det ens lagstadgat att alla som gjort något olagligt ska förlora körkortet? Tror inte det.

Att köra 50km/h för fort är för övrigt inte jämförbart med "bristande vandel" genom övriga irrelevanta småbrott i termer av trafikfara.
Citera
2026-06-24, 13:37
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja helst ska man inte bruka cannabis innan 25, när hjärnan är färdigväxt. Vilket som jag skrivit tidigare är ett argument för en legalisering, med åldersgräns. Däremot vet jag inte vilka fördelar man får av att vänta tills man är 75.

Åldersgränsen måste självklart vara samma som myndighetsåldern. Är man myndig så är man. Finns riskfaktorer inom alla möjliga åldersspann. Myndiga individer har ett ansvar att ta hand om sig själva.
Citera
2026-06-24, 13:40
Medlem
Citat:
Brist på vandel och respekt för lagar. Även om jag tycker det är mesigt att köra 80 på en spikrak väg tappar jag körkortet om jag kör 130. Därför jag vet hur lagen fungerar. Liksom det mest basala att lära sig i ett samhälle. Körkort är ingen mänsklig rättighet, det är litet plastat kort som bevisar att du lärt dig trafikregler och lagar. Skiter du i det är du olämplig.
Hmmm, tycker du samma sak om alla andra lagbrott? Fildelning, hets mot folkgrupp, dricka en folköl i en park, kalla någon för jävla idiot etc?

Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Är det ens lagstadgat att alla som gjort något olagligt ska förlora körkortet? Tror inte det.
Nej, och det har det aldrig varit. Dock har Transportstyrelsen nyligen blivit betydligt mer liberal på sistone. Förr blev du mer eller mindre automatiskt av med lappen om du åkte dit för narkotikabrott. Nu är det inte så längre.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-06-24 kl. 13:43.
Citera
2026-06-24, 13:42
Medlem
Citat:
Brist på vandel och respekt för lagar. Även om jag tycker det är mesigt att köra 80 på en spikrak väg tappar jag körkortet om jag kör 130. Därför vet jag hur lagen fungerar. Liksom det mest basala att lära sig i ett samhälle. Körkort är ingen mänsklig rättighet, det är litet plastat kort som bevisar att du lärt dig trafikregler och lagar. Skiter du i det är du olämplig.

Citat:
Ok så ditt argument är bara ett cirkelresonemang att eftersom en drog (cannabis) är olaglig så blir personen olämplig att köra bil för att den begår ett brott genom att använda cannabis.

Att köra 50km/h för fort är för övrigt inte jämförbart med "bristande vandel" genom övriga irrelevanta småbrott i termer av trafikfara.

Även jag noterar att det är ett uppenbart cirkelargument.

Homosexualitet var en gång i tiden olagligt i Sverige. Var man då en olämplig bilförare om man hade legat med någon av samma kön?
Citera
2026-06-24, 13:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Alla som begår trafikbrott över en viss gräns tappar körkortet, gränsen för narkotika är 0.Gränsen för hastighetsöverträdelse än är lite beroende på var? Vanligen 30 för fort

Tänkte inte svara dig mer, men eftersom du verkar kammat dig och inte kommer med personangrepp som för några dagar sedan så låt gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in