2026-06-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Håller med och speciellt med tanke på att poddarna blivit färre. Futfem har lagt ner och det var länge sedan Pazzapodden sände något.
Bortsett från poddar som är inriktade på en klubb återstår väl bara Damfotbollskanalen och Femme plus ? ?
Vilka poddar som är inriktade på ett lag finns det, och är någon av dem bra?
Citera
2026-06-23, 08:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Håller med och speciellt med tanke på att poddarna blivit färre. Futfem har lagt ner och det var länge sedan Pazzapodden sände något.
Bortsett från poddar som är inriktade på en klubb återstår väl bara Damfotbollskanalen och Femme plus ? ?
Jag kan förstå om man är intresserad av både dam- och herrfotboll eller om man har en uppdragsgivare som vill att man skall jobba med herrfotboll också. Men när jag lyssnar på damfotbollspoddar så vill jag att de som medverkar skall ha fullt fokus på damfotboll (och inte gör ett uppehåll i poddandet för att man skall åka till VM i USA eller att man sammanfattar vårsäsongen i damallsvenskan innan våren är färdigspelad).
Citera
2026-06-23, 11:02
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Vilka poddar som är inriktade på ett lag finns det, och är någon av dem bra?

"Bajenliv sänder regelbundet och sen finns Simpas podd "Framtiden är vår"( väldigt bra) med några avsnitt om året. Jag tror de flesta klubbar har någon podd med inriktning på damlaget. Sen kan det vara lite si och så med kvaliten.

Vore intressant med en sammanställning av poddar som har fokus på damallsvenskan.
Citera
2026-06-23, 15:54
Medlem
Citat:
"Bajenliv sänder regelbundet och sen finns Simpas podd "Framtiden är vår"( väldigt bra) med några avsnitt om året. Jag tror de flesta klubbar har någon podd med inriktning på damlaget. Sen kan det vara lite si och så med kvaliten.

Vore intressant med en sammanställning av poddar som har fokus på damallsvenskan.
Jag har för mig jag lyssnade på någon Bajenpodd men blev lite förvånad hur dålig koll de hade, tror det kan ha varit Bajenliv. Min tjej är smygbajare så kanske blir något avsnitt till.

Simpas podd är mest intervjuer va?

Vet att Norrköping har en podd om herrlaget där de snackar om damlaget också ibland men de hade dålig koll tycker jag. Thapper har ju koll men inte de andra.

AIK har ju en som jag lyssnade på ett avsnitt i vintras när de gick igenom alla lagens Silly och de hade faktiskt rätt bra koll, även hört dem när de gjorde en intervju med Nova Selin.

Några fler än de 4 har jag inte hittat.
Citera
2026-06-23, 15:58
Medlem
1efter1s avatar
Citat:
Fast Fut Fem har väl lagt ner. Viva Femme glömde jag nämna bland de befintliga poddarna där fokus ligger på allsvenskan och landslaget.
Hehe, blev en liten felsägning. Menade såklart Viva Femme

Citat:

Nu är det här tekniskt sett inte damallsvenskan men BBPodd har regelbundna avsnitt över IFK Göteborgs damlag. Ganska bra för att vara ett Elitettan-lag!
Citera
2026-06-23, 16:23
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag har för mig jag lyssnade på någon Bajenpodd men blev lite förvånad hur dålig koll de hade, tror det kan ha varit Bajenliv. Min tjej är smygbajare så kanske blir något avsnitt till.

Simpas podd är mest intervjuer va?

Vet att Norrköping har en podd om herrlaget där de snackar om damlaget också ibland men de hade dålig koll tycker jag. Thapper har ju koll men inte de andra.

AIK har ju en som jag lyssnade på ett avsnitt i vintras när de gick igenom alla lagens Silly och de hade faktiskt rätt bra koll, även hört dem när de gjorde en intervju med Nova Selin.

Några fler än de 4 har jag inte hittat.

Ja, Simpa och Zacharias ( vår galna capo) gör mest intervjuer på CB. Men det är kul att lära känna spelarna mera. Här bjuder de ofta på sig själva mer än de gör i vanlig media.

AIK podden du lyssnade på var kanske "Radio Skytteholm"; Bra podd tycker jag och det är uppe i 180!avsnitt nu. Ingen dagsslända.

Kan också tippa om en bra facebookgrupp. "Vi som gillar Vittsjö GIK". Mycket intressanta trådar ,mestadels skapade av dess adm. Vittsjö inget stort publiklag men har en kärna av supporters som hänger med i med och motgång.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2026-06-23 kl. 16:29.
Citera
2026-06-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ja, Simpa och Zacharias ( vår galna capo) gör mest intervjuer på CB. Men det är kul att lära känna spelarna mera. Här bjuder de ofta på sig själva mer än de gör i vanlig media.

AIK podden du lyssnade på var kanske "Radio Skytteholm"; Bra podd tycker jag och det är uppe i 180!avsnitt nu. Ingen dagsslända.

Kan också tippa om en bra facebookgrupp. "Vi som gillar Vittsjö GIK". Mycket intressanta trådar ,mestadels skapade av dess adm. Vittsjö inget stort publiklag men har en kärna av supporters som hänger med i med och motgång.
Ja, tror jag lyssnat på några intervjuer i den podden och han är ju en karaktär och eldsjäl och jag tycker det är ganska bra snack också.

Ja precis Radio Skytteholm var det, tror de varit på plats på försäsongsläger via någon supporterinsamling två år i rad också så finns ju lite intresse för deras lag ute i Solna.

Får kolla in Vittsjös supportersida, känns ju helt klart som ett lag med väldigt engagerad kärna.
Citera
2026-06-23, 17:52
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Inför sommarfönstret kan det vara intressant att se vilka kontrakt som löper ut efter 2026. Om inte kontrakten förlängs så är sommarfönstret sista chansen att få en övergångssumma. Tittade på några av lagen.

AIK:
Jennie Nordin
Anna Oscarsson
Matilda Plan
Ella Reidy
Haruna Tabata

Kommentar: Med tanke på Sembrandt slutar och att det kan bli svårt att förlänga med Garcia ( på lån från Brighton) så är det hög tid att försöka förlänga med de här spelarna. Alla är viktiga kuggar i AIK

Djurgården
Alexandra Lobanova
Therese Åsland

Kommentar: Stabilt kontraktsläge i DIF men kommer man verkligen att kunna behålla Åsland som är för bra och ambitiös för att spela i ett mitten/bottenlag. Det uttalade målet var Europaspel 2027 och det är redan kört. Tänker ändå att Åsland väljer att stanna. Stort klubb hjärta.

Hammarby
Cajsa Anderssons kontrakt går ut vid nyår och jag tror att förutsättningen att förlänga med henne är att hon ser möjligheten att bli startspelare när Loeck försvinner.

Oklart hur det blir med Loeck till hösten. Joramo försvinner och Lias lån gäller inte över årsskiftet. Annars har Bajen en stabil kontraktssituation där de flesta avtal löper över tre år.

Häcken
Disa Hellwig
Aivi Luck
Lisa Löwing
Stina Sandbeck
Ayinde
Selerud

Med tanke på att Schröder och troligen Jusu Bah försvinner till hösten så gäller det att inte sitta med handfull free agents inför 2027. Läget känns lite halvjobbigt.

MFF
Moa Öhman
Mia Persson

Kommentar: Två spelare MFF vill behålla men åtminstone Öhman lär försvinna till hösten eller årsskiftet. Att vara ständig bänknötare gynnar inte hennes karriär. Annars väldigt stabilt kontraktsläge i MFF.

PS, Det finns rykten om att Bajen är intresserade av Moa Öhman ( om Loeck försvinner). Frågan är dock om hon vinner i konkurrens med Cajsa Andersson

Jag orkade inte gå igenom övriga klubbar. Kanske någon vill fylla på. Vilka klubbar kan sitta lugnt i båten och vilka har många spelare med utgående kontrakt?
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2026-06-23 kl. 17:57.
Citera
2026-06-23, 19:30
Medlem
Häcken blir av med Schröder till Real och försvagas därmed rejält åtminstone kortsiktigt.
Citera
2026-06-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Häcken blir av med Schröder till Real och försvagas därmed rejält åtminstone kortsiktigt.

Ja det är förstås en spelare som man inte kan ersätta rakt av. Däremot så har man rejält med anfallare i sin trupp. Nyström, Karlsson, Palmardottir och Ölvestad kliver väl rakt in i de flesta av seriens lag.
Citera
2026-06-23, 20:47
Medlem
Citat:
Inför sommarfönstret kan det vara intressant att se vilka kontrakt som löper ut efter 2026. Om inte kontrakten förlängs så är sommarfönstret sista chansen att få en övergångssumma. Tittade på några av lagen.

AIK:
Jennie Nordin
Anna Oscarsson
Matilda Plan
Ella Reidy
Haruna Tabata

Kommentar: Med tanke på Sembrandt slutar och att det kan bli svårt att förlänga med Garcia ( på lån från Brighton) så är det hög tid att försöka förlänga med de här spelarna. Alla är viktiga kuggar i AIK

Djurgården
Alexandra Lobanova
Therese Åsland

Kommentar: Stabilt kontraktsläge i DIF men kommer man verkligen att kunna behålla Åsland som är för bra och ambitiös för att spela i ett mitten/bottenlag. Det uttalade målet var Europaspel 2027 och det är redan kört. Tänker ändå att Åsland väljer att stanna. Stort klubb hjärta.

Hammarby
Cajsa Anderssons kontrakt går ut vid nyår och jag tror att förutsättningen att förlänga med henne är att hon ser möjligheten att bli startspelare när Loeck försvinner.

Oklart hur det blir med Loeck till hösten. Joramo försvinner och Lias lån gäller inte över årsskiftet. Annars har Bajen en stabil kontraktssituation där de flesta avtal löper över tre år.

Häcken
Disa Hellwig
Aivi Luck
Lisa Löwing
Stina Sandbeck
Ayinde
Selerud

Med tanke på att Schröder och troligen Jusu Bah försvinner till hösten så gäller det att inte sitta med handfull free agents inför 2027. Läget känns lite halvjobbigt.

MFF
Moa Öhman
Mia Persson

Kommentar: Två spelare MFF vill behålla men åtminstone Öhman lär försvinna till hösten eller årsskiftet. Att vara ständig bänknötare gynnar inte hennes karriär. Annars väldigt stabilt kontraktsläge i MFF.

PS, Det finns rykten om att Bajen är intresserade av Moa Öhman ( om Loeck försvinner). Frågan är dock om hon vinner i konkurrens med Cajsa Andersson

Jag orkade inte gå igenom övriga klubbar. Kanske någon vill fylla på. Vilka klubbar kan sitta lugnt i båten och vilka har många spelare med utgående kontrakt?

Har svårt att se Bajen gå efter Öhman. Lyckas man inte förlänga med Loeck blir det nog ett annat lån från utlandet. Kanske inte helt omöjligt att Andersson får spela men blir då lite väl tunt i händelse av skada. Cajsa är väl redan nu mer ett stöd till de unga målvakterna än en tänkt första keeper?
När jag tänker på det skulle jag hellre se att Bajen satsar på en anfallare av klass än att skaffa en ny målis, om nu inte Loeck stannar.

Båda juniortjejerna skulle nog aspirera på att vara förstavalet i ett gäng av de damallsvenska klubbarna.

Apropå målvakter, Ellie Röhr som lämnade Bajen F17 för AIK F19 kan mycket väl vara en bättre målvakt än såväl Dannbäck och Agnekil. Nästan larvigt hur många lovande unga målvakter det finns i Bajen och Gnaget.
Citera
2026-06-23, 22:33
Medlem
1efter1s avatar
https://bkhacken.se/nyhet/bk-hacken-saljer-felicia-schroder-till-real-madrid-i-rekordaffar?_gl=1*1jddxlj*_up*MQ..*_ga*MTEwOTk4 MzExNi4xNzgyMjQ2NDg0*_ga_WH5YQ60HKN*czE3ODIyNDY0OD QkbzEkZzAkdDE3ODIyNDY0ODQkajYwJGwwJGgxNTQ3NTU2MDY5

Man blir ju faktiskt lite tårögd med recapen och alla foton. Varit en ynnest att få hänga med i denna resa. Hon var ju bara en liten unge i början och titta nu, världens dyraste försäljning på damsidan! Laget kommer absolut inte kännas som samma utan henne. Samtidigt är jag glad för hennes skull. Hon har verkligen bara avslutat det första kapitlet och har så mycket mer framför sig. Tur att man kommer få se henne i landslagströjan i Sverige ett tag framöver !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in