2026-06-02, 16:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Jag förstår att du är sjukt less. Jag hade varit sjukare less efter mycket kortare tid än så.
The fatigue is real!!

Citat:
Men jag trollar inte snälla nåååån

Naturligtvis inte.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2026-06-02 kl. 16:51.
Citera
2026-06-02, 17:04
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Lämna direkt. Det där är ingen bra relation.
Citera
2026-06-02, 20:39
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Ring polisen. Be dem hjäla dig. Han kommer inte bli bättre, dessa män är sjuka och obotliga. Vill du bli en kvinna i statistiken som mördas?

Han kommer dessutom fortsätta med nästa tjej. Så ring polisen, be om skyddad identitet om du måste men ta dig därifrån. Du kan även ringa en kvinnojour och få hjälp. Men vad du än gör ta dig därifrån.
De största riskfaktorerna för att det ska sluta i mord är strypvåld samt att mannen hotar med självmord om man säger man ska lämna.
Citera
2026-06-02, 20:44
Moderator
pbos avatar
Massa OT raderat. Spekulationer om TS verkligen berättar en sann historia eller inte hör inte hit. Tror man att saker är påhitt så kan man scrolla.

/mod
Citera
2026-06-03, 14:56
Medlem
FlashbackWojaks avatar
Fick du tag i kvinnojouren/polisen. hur gick det?
Citera
2026-06-04, 00:15
Medlem
Hur går det för dig ts? Tänker på dig och hoppas du fått hjälp!
Citera
2026-06-04, 22:30
Avstängd
Victor-Cronhielms avatar
Gumman du måste lämna och aldrig mer prata med honom. Blocka honom på allt efter att du har lämnat.

Din historia låter som Billy och Tova. Billy mördade henne. Din historia låter som den där Sisko eller vad han hette vars flickväns huvud hittades i hans garderob.

Om du inte lämnar så kommer du tillslut att bli mördad. Det är helt säkert. Om du stannar då väljer du i princip att dö.
Citera
2026-06-07, 23:14
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Men r du sjuk i huvudet varför skulle jag förstöröa någons liv, jag ljuger inte. Ringde min vän och eftersom han bodde så nära så kunde han komma snabbt

Kan du inte läsa? Jag skrev OM. Har du rent mjöl i påsen finns ingen anledning att bli upprörd.
Citera
2026-06-12, 12:34
Medlem
Citat:

Antar att man inte bor tillsammans vid 18. Lätt att lämna med andra ord
Citera
2026-06-23, 13:45
Medlem
Citat:

Polisanmäl. Han kommer att få känna hur det känns själv.
Citera
2026-06-23, 18:00
Medlem
1754s avatar
Nu har TS inte uppdaterat oss på länge. Kanske är hon mördad av killen.

Hur ska man lösa så att fler kvinnor som ber om hjälp på Flashback ska ungå att bli mördade?
Citera
2026-06-23, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Nu har TS inte uppdaterat oss på länge. Kanske är hon mördad av killen.

Hur ska man lösa så att fler kvinnor som ber om hjälp på Flashback ska ungå att bli mördade?
Man skulle kunna ge dom en ”kontaktperson” som navigerar dom rätt. En färdigskriven punktlista att skicka i PM.
Det här är bra säkerhetsåtgärder med prio-ordning. Ex. it, mobil osv.
Dom här personerna/myndigheter/organisationer kontakter du om/när/varför. Stad.
Vad är bevis (några bra exempel).

Kontaktpersonen har i uppgift att återkoppla med personen och agera stöd om den är ensam, vilket ju inte är ovanligt vid sådana typer av brott/händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in