2026-06-23, 13:38
Medlem
scraftys avatar
Något vi alla redan vet, men bra att det kan bekräftas.
Citera
2026-06-23, 14:38
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
HELA 6% FLER, FOLKMORD! TARGETED KILLINGS! MASSMORD!

Vilket trams, 6%. Skojar dem? Det är the smoking gun? 6% fler barn döda än i föregående krig?
Att gasa ihjäl 6,5 miljoner judar vore OK för dig va? Det är ju bara 8% fler än förra gången.
Citera
2026-06-23, 15:01
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Att gasa ihjäl 6,5 miljoner judar vore OK för dig va? Det är ju bara 8% fler än förra gången.

Nu är ju du efterbliven så jag vet att det övergår ditt klena förstånd att basunera ut "folkmord" och hävda att beviset för folkmordet är att det dog 6% fler barn än i föregående krig, ett krig som inte var i närheten av lika intensivt är direkt pinsamt, men du kan ju försöka att använda dina tre fungerande hjärnceller nästa gång innan du öppnar käften.
Citera
2026-06-23, 15:23
Medlem
53....so whats avatar
Att fler barn blir offer i denna konflikt är väl inte att undra på.
Palestinierna och Hamas var inte smarta nog att efter deras attack på oförberedda israeler, inse att vedergällningen skulle komma direk, som alltid.
Inte faan flyttade dom undan barnen från områden där dom visste att Israel skulle gå till motattack.
Nog för att detta skulle vara svårt då man lever på begränsade ytor, och trodde att civilbefolkningen som var kvar skulle vara nåt slags humanistiskt skydd. Låta barnen springa ärenden i krigszoner är inget som civilicerade länder håller på med. Vi vet att Israel inte bombade hela Palestina.

Sen vet vi att det levde massor av barn i detta land, bl. a. små barn, då palestinierna haft det relativt lungt i området sen större tidigare konflikter. Det ger per automatik fler nyfödda barn och livet går vidare.
Ja, att det sker avsiktligt kan tolkas hur som helst. FNs tolkning är lika god som någon annans tolkning.
Ge faan i och skapa förutsätningar för konflikter som leder till krig, så får barnen leva.
Citera
2026-06-23, 21:15
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Nu är ju du efterbliven så jag vet att det övergår ditt klena förstånd att basunera ut "folkmord" och hävda att beviset för folkmordet är att det dog 6% fler barn än i föregående krig, ett krig som inte var i närheten av lika intensivt är direkt pinsamt, men du kan ju försöka att använda dina tre fungerande hjärnceller nästa gång innan du öppnar käften.
Vad otroligt tuff du är när du kallar främlingar på ett anonymt nätforum efterblivna, jättetuff.
När har jag hävdat att beviset för folkmordet är att det dog 6% fler barn än i föregående krig? Citera gärna.
Vill du sedan fullständigt bevisa att du är idiot så kan du be mig lämna källor på israeliska myndighetspersoner och militärer som förespråkat ett fullständigt fördrivande av människorna på Gazaremsan och att dom alla är terrorister oavsett ålder. För detta har du väl fullständigt missat?
Citera
2026-06-23, 21:19
Medlem
Äh, trams. Jag säger som Israelerna själva. Hade de utövat folkmord hade allt varit klart för längesen. Israel besitter det våldskapitalet gentemot Gaza att det hade varit som att stjäla godis från barn.
Citera
2026-06-23, 21:29
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:

Folkmord eller inte, det har dödats fler än 20 000 barn som en följd av den etniska rensningen i Gaza.

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Gaza_war

Det försöker du relativisera bort, genom att leda mot en semantisk diskussion om begreppet folkmord samt komma med en matematisk figur om att det bara dött 6% fler barn denna gång än vid den förra etniska rensningen

Spritt språngande. Den normala slutsatsen att dra är att det dog alldeles för många barn förra gången, och att dom nu har ökat takten ytterligare. Det är en tragedi av episka mått:

Citat:
A May 2025 investigation found that a classified IDF database listed 8,900 Palestinian fighters as dead or likely dead, or 17% of the 53,000 death toll at the time, which if correct would indicate that 83% of the dead were civilians—a rate higher only in the Srebrenica massacre (though not the Bosnian war overall), the siege of Mariupol, and the Rwandan genocide. In response, the IDF said that the numbers in the article are incorrect.

https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2025/aug/21/revealed-israeli-militarys-own-data-indicates-civilian-death-rate-of-83-in-gaza-war

Men detta försvarar du, genom aktiv siffermanipulation och ordförvrängning? En fiende till den mänskliga arten är vad du är.
Citera
2026-06-23, 21:31
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Vad otroligt tuff du är när du kallar främlingar på ett anonymt nätforum efterblivna, jättetuff.
När har jag hävdat att beviset för folkmordet är att det dog 6% fler barn än i föregående krig? Citera gärna.
Vill du sedan fullständigt bevisa att du är idiot så kan du be mig lämna källor på israeliska myndighetspersoner och militärer som förespråkat ett fullständigt fördrivande av människorna på Gazaremsan och att dom alla är terrorister oavsett ålder. För detta har du väl fullständigt missat?

Håll dig till ämnet, degskalle.

Enligt rapporten som diskuteras i tråden så är "beviset" för folkmordet att det dött 6% fler barn i det här kriget än i Operation Cast Lead 2008-09 samt Gazakriget 2014.

Det hela är rent ut sagt löjligt eftersom det dels inte är något bevis för ett folkmord, dels inte är jämförbart rakt av sett till skala och intensitet på krigen.
Citera
2026-06-23, 21:34
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Folkmord eller inte, det har dödats fler än 20 000 barn som en följd av den etniska rensningen i Gaza.

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Gaza_war

Det försöker du relativisera bort, genom att leda mot en semantisk diskussion om begreppet folkmord samt komma med en matematisk figur om att det bara dött 6% fler barn denna gång än vid den förra etniska rensningen

Spritt språngande. Den normala slutsatsen att dra är att det dog alldeles för många barn förra gången, och att dom nu har ökat takten ytterligare. Det är en tragedi av episka mått:

https://www.theguardian.com/world/ng-interactive/2025/aug/21/revealed-israeli-militarys-own-data-indicates-civilian-death-rate-of-83-in-gaza-war

Men detta försvarar du, genom aktiv siffermanipulation och ordförvrängning? En fiende till den mänskliga arten är vad du är.

Som sagt, "beviset" för "folkmordet" i rapporten som diskuteras I tråden är att 6% fler barn dött i det här kriget jämfört med krigen 2014 och 2008.

Håll dig till ämnet, pallywood.
Citera
2026-06-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Äh, trams. Jag säger som Israelerna själva. Hade de utövat folkmord hade allt varit klart för längesen. Israel besitter det våldskapitalet gentemot Gaza att det hade varit som att stjäla godis från barn.

Åhfan, är det SÅ det funkar alltså. När man har kapaciteten att genomföra ett folkmord men håller sig från att genomföra det så kommer man undan med en etnisk rensning?

Vattentätt.

"Jag hade sex skott i pistolen, så jag hade KUNNAT skjuta alla sex om jag ville".

"Okej då är du friad för mordet på dom två du faktiskt sköt, för du ligger då +4 totalt"

Man har liksom räddat livet på alla man skippade att döda.
Citera
2026-06-23, 21:42
Medlem
Citat:
Som sagt, "beviset" för "folkmordet" i rapporten som diskuteras I tråden är att 6% fler barn dött i det här kriget jämfört med krigen 2014 och 2008.

Håll dig till ämnet, pallywood.

Trådens ämne handlar om att Israel avsiktligt dödar barn.

Min fråga till dig är därför: Hur skulle 20 000 barn kunna ha dött oavsiktligt? Hur har det gått till?

Antingen lär du hävda att det inte dött några 20 000 barn, eller så lär du hävda att samtliga dessa är följdverkningar av krigets mekanismer.

Nej. Det går inte att på något rimligt sätt förklara 20 000 döda barn. Det MÅSTE oundvikligen ha skett som en följd av att IDF inte bryr sig om palestinska barn, och därför attackerar även när oskyldiga, framförallt barn, är närvarande. Annars når du inte dom nivåerna.
Citera
2026-06-23, 22:11
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Trådens ämne handlar om att Israel avsiktligt dödar barn.

Du läste inte artikeln, det gjorde jag. 6% fler döda "barn" i det senaste Gazakriget, det är "beviset" för "folkmord" och att Israel medvetet attackerar civila

Citat:
Min fråga till dig är därför: Hur skulle 20 000 barn kunna ha dött oavsiktligt? Hur har det gått till?

En salig blandning av strid i tät bebyggelse, Hamas som förhindrar evakueringar, barnsoldater och det simpla faktumet att 50% av Gazas befolkning är "barn". https://www.npr.org/2023/10/19/1206479861/israel-gaza-hamas-children-population-war-palestinians

Citat:
Antingen lär du hävda att det inte dött några 20 000 barn, eller så lär du hävda att samtliga dessa är följdverkningar av krigets mekanismer.

Självklart, till skillnad från en obildad, pallywood hjärntvättad mongoloid som tror att Israel begår jordens fattigaste "folkmord"

Citat:
Nej. Det går inte att på något rimligt sätt förklara 20 000 döda barn. Det MÅSTE oundvikligen ha skett som en följd av att IDF inte bryr sig om palestinska barn, och därför attackerar även när oskyldiga, framförallt barn, är närvarande. Annars når du inte dom nivåerna.

Om det bor 1 miljon barn i Gaza så är det mer än rimligt att 20,000 av människorna som stryker med i kriget är barn. Det är snarare en extremt låg siffra sett till det totala antalet barn och hur länge kriget pågick.

Det dog i snitt 27 barn om dagen i Gaza. I Sudan dör hundratals barn om dagen i strider mellan afrikaner och araber, men det är du så klart tyst om.

Let's face it, den enda anledningen till att du öht bryr dig är för att du är en antisemit. När araberna folkmördar och fördriver hundratusentals negrer så säger du inte ett pip, precis som alla andra folkmordshycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in