Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
Är det inte bara att överlåta makten över ens liv att låta någon annan sitta i förarsätet? Varför skulle man inte själv kunna styra över sitt liv till fullo utan gudar och religion?
Ja, det är att överlåta ansvar över saker man inte vill eller kan kontrollera till Gud. Då kan man sänka axlarna lite så man har tid och energi till viktigare saker. Vad är felet med det?
Men hade man kunnat vara Gud själv så hade man ju kunnat göra så som du säger ja, styra över sitt liv till fullo.