2026-06-23, 14:07
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Om målet var att sänka eller stoppa Jocke så har varken SVT eller amatörerna lyckats med någonting.
Jocke är större, mer känd och mer aktuell nu än någonsin tidigare. Resultatet talar för sig själv.

Spinn vidare utan mig - Tack & Hej 👋
Vi spinner på. Jag är dock fortfarande intresserad var jag ljög när du igår skrev "du ljuger". Berätta gärna.

Jockeyn är inne på sin sista runda. Han sitter häktad i november!
Citera
2026-06-23, 14:10
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Om målet var att sänka eller stoppa Jocke så har varken SVT eller amatörerna lyckats med någonting.
Jocke är större, mer känd och mer aktuell nu än någonsin tidigare. Resultatet talar för sig själv.

I beg to differ. Kolla antalet visningar på hans youtubevidior. Välj ”populära” och scrolla nedåt. Majoriteten är 7-10 år gamla och de senaste visningarna pekar nedåt. Följarna har blivit blåste på ”Mördarna” och Jockiboi jagar maniskt vanliga människor på IG.

Det enda som möjligtvis gör honom mer omtalad nu än tidigare är inte pga positiva saker för honom. Tvärtom.

Förstår att du långsamt försöker backa ur rummet nu.

Ha det så bra!
Citera
2026-06-23, 14:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Jocke och hans varumärke har tagit ordentligt med stryk sedan Hatet.

En sänkning går inte över en natt.

Spinn på...
Citera
2026-06-23, 14:52
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Vi spinner på. Jag är dock fortfarande intresserad var jag ljög när du igår skrev "du ljuger". Berätta gärna.

Jockeyn är inne på sin sista runda. Han sitter häktad i november!

igår? Då blandar du ihop mig med ngn.. Jag skev nog bara om hasselsnokar igår
Gud som haver. Ang Jocke så.. Jag liksom bryr mig inte. Jag är inget fan av någon av dessa..
Kul att följa dramat bara.. Har varit iaf. Nu vet jag inte om jag tycker det är så kul längre?
Citera
2026-06-23, 16:07
Medlem
Citat:
Målet är precis detsamma.
Det är verktygen och kompetensen som skiljer sig.
I den vanliga världen krävs det juridisk prövning, pressetik och ordentlig bevisbörda för att sänka någons ekonomi eller frihet.
På internet försöker amatörer uppnå samma mål genom att läsa upp skärmdumpar i utbyte mot klick och visningar.
Det är därför det faller platt i verkligheten, även om målet är detsamma.

Ibland kan det bli rätt komiskt.
Jag kommer ihåg när Jocke efter Hatet lade ut på sin story att han hade mejlat massor av bevis till sin förläggare som skulle motsäga olika uppgifter som tagits upp.
Sedan blev det märkligt tyst om hela saken.
Om jag minns rätt handlade det om samma typ av material och pseudobevisning som ofta används på internet för att försöka avgöra ganska stora frågor.
Senast redigerad av Tearsofthemushroom 2026-06-23 kl. 16:16.
Citera
2026-06-23, 16:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Målet är precis detsamma.
Det är verktygen och kompetensen som skiljer sig.
I den vanliga världen krävs det juridisk prövning, pressetik och ordentlig bevisbörda för att sänka någons ekonomi eller frihet.
På internet försöker amatörer uppnå samma mål genom att läsa upp skärmdumpar i utbyte mot klick och visningar.
Det är därför det faller platt i verkligheten, även om målet är detsamma.
Det var ju precis samma gnäll på Dokument Inifrån och BGB som det är youtburnas .. så knappast att det föreligger någon skillnad för gnällas och hundar i den frågan..
Citera
2026-06-23, 16:43
Medlem
Läser ofta i tråden att jockey hotat personer via dms och så vidare och så vidare .

MEN aldrig har han lyckats hota " fel " snubbe ,eller ?

Jag menar en person som inte nöjer sig att kriga på nätet utan vill konfrontera mannen i fråga live....

Märkligtv
Citera
2026-06-23, 16:55
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Läser ofta i tråden att jockey hotat personer via dms och så vidare och så vidare .

MEN aldrig har han lyckats hota " fel " snubbe ,eller ?

Jag menar en person som inte nöjer sig att kriga på nätet utan vill konfrontera mannen i fråga live....

Märkligtv
Han verkar bara hota kvinnor och barn....(?)
Citera
2026-06-23, 17:11
Medlem
Det börjar dyka upp frågor från Joakims följare lite här och där bl.a. på deras "Familjen Lundells community" på YouTube.

Ja vad kan frågan vara? Hmmm "När kommer Mördarna?"

Men trots kommentarerna, ekar det tomt i svarsfältet. Varför svarar inte Joakim sina följare?

De betalande medlemmarna verkar på senaste tiden inte fått några videor överhuvudtaget under två söndagar.

Vad hände med alla tävlingar som Jonna lovade i början på mars, de som skulle komma varje vecka?

Vem vann egentligen tävlingen i början på mars, där vinsten var 5 000 kr och när kommer den utlovade tävlingen där betalande medlemmar kan vinna 20 000 kr (enligt Joakim)?
Citera
2026-06-23, 17:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Vem vann egentligen tävlingen i början på mars, där vinsten var 5 000 kr och när kommer den utlovade tävlingen där betalande medlemmar kan vinna 20 000 kr (enligt Joakim)?

Hur många betalande medlemmar har egentligen hans kanal? Även om man inte kan se antalet visningar på medlemsvideor så finns det en playlist med tre videor där antalet visningar är 4,140, så det ger 1380 i genomsnitt för hans videor där. Kan vara så att medlemskanalen helt enkelt inte går tillräckligt bra för att rättfärdiga att ge ut större vinstsummor.
Citera
2026-06-23, 17:46
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Han verkar bara hota kvinnor och barn....(?)
Exakt så är det! Själv har jag fått DMs till min privata instagram. Och jag en en typisk ofarlig person som man lätt vågar hota. Mamma till flera barn. Vore "roligt" om han råkade skicka ett hotfullt meddelande till en mamma med en farlig karl...
Citera
2026-06-23, 17:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hur många betalande medlemmar har egentligen hans kanal? Även om man inte kan se antalet visningar på medlemsvideor så finns det en playlist med tre videor där antalet visningar är 4,140, så det ger 1380 i genomsnitt för hans videor där. Kan vara så att medlemskanalen helt enkelt inte går tillräckligt bra för att rättfärdiga att ge ut större vinstsummor.
Det är ju egalt eftersom han redan utlovat de tävlingarna och vinsterna. Det är ju inte han bara kan skit i för att inte blev så många som vill betala för att se honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in