Citat:
Ursprungligen postat av
gronagubben
Enligt en boende i området ska en av personerna ha varit död, eftersom ambulanspersonal hade lagt en filt över huvudet på personen. Det kan dock också ha varit ambulanspersonal som gjorde det för att skydda offret från att bli filmat med mobilkameror.
Nja, jag är ingen utbildad sköterska, men jag tror inte man lägger en filt över ansiktet på en skadad person för att skydda dennes integritet. Det är liksom mer prioriterat i den situationen att inte förhindra andning, inte orsaka stress, inte förhindra personal från att tyda patientens ansiktsuttryck osv.