Citat:
Ursprungligen postat av
Tintangel
Vill bara fråga i vilket syfte ni utför detta för av ren nyfikenhet. Är det för ni inte vill att folk ska googla fram saker om er vad det än är?
Stämmer bra.
Trots friande dom vill jag inte att kollegor, grannar, vänner till släkten eller nya kontakter för den delen ska snoka och gotta sig i mina misstag. Misstänker även tyvärr att det finns arbetsgivare som ser förekomsten i en brottmålsdom som en anledning att sålla bort en som sökande också då det är betydligt säkrare från deras perspektiv att välja någon som är "fläckfri".
Och sen finns det ju dom som nöjer sig att se en som kriminell enbart på grund av att man "förkommer i en eller flera brottmålsdomar" som krimfup uttrycker det trots att man blivit frikänd.
Domen i sig är också pinsam och något jag absolut inte vill diskutera om jag inte väljer det själv. Nu när allt är bakom mig så det blir ju väldigt problematiskt att krimfup ska erbjuda ett skyltfönster för något jag vill ska stanna i det förflutna så fort någon söker på mitt namn.
Så ja. . Även om jag blev friad I rätten så kommer jag alltid riskera att bli dömd av allmänheten I efterhand när det är så lätt att hitta denna information.