Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Ingen aning. Allt man steker i och som inte är gjutjärn identifierar min hjärna rakt av som "toxic or useless shit"

Samma här, övergav teflon långt innan man fick reda på "kol-8" och innan den skandalen blev känd att DuPont mörkade.
Dock har jag själv en stekgryta i liknande material, dock mer mot vitt.
Kom på att det kan vara en emaljbeläggning.
Titta lite på hur det såg ut i pannan, och såg inte ut som teflon i mitt tycke.
Citat:
Ursprungligen postat av
Comitium
Det enda avtändande var margarin. Fy för satan. Annars såg det smarrigt ut. Men hamburgare? Mera Parisare skulle jag säga.
1966. Äsch. Jag åt min första hamburgare 1958 hemma hos Uffe vars pappa var sjökapten. Uffes mamma gjorde helt underbara hamburgare. Receptet hade de hämtat från USA-trippen.
Det verkade vara en reklamfilm för margarin.
Amerikanarna kallar ofta burgare med ägg på för breakfast burgers.
Kommer ihåg morsan gjorde hamburgare som kallades för amerikansk hamburgare, och som man idag undrar vad in i helvete då för.
Det var en tekaka, sen majonnäs, senap, och hackad lök och hackad röd paprika och sen ketchup på.
Så egentligen var mer som en smörgås, men kan vara morsan som tog en genväg, själv gör jag samma burgare idag då och då, för du vet ju hur det är med nostalgin med mat.(Och sen är det rätt gott faktiskt.)
Men idag delar jag tekakan och gör den mer som en traditionell burgare med bröd på bägge sidor.