2026-06-23, 12:43
  #570601
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Övervakningsfilm när ett par missiler träffar fabriken för halvledare.

Footage shows the moment three high-precision cruise missiles struck the VZPP-S semiconductor plant in Voronezh. Ukraine says the facility produces electronic components used in Iskander-K, Kh-101 and Pantsir-S1 systems.

https://x.com/i/status/2069299295740649537

Kinzhal Brukar träffa ett garage några hundratals meter från målet. Nu blir det brist på databrickor för ruski 😀
Citera
2026-06-23, 13:18
  #570602
Medlem
Nu börjar en hal ål att vrida på sig:
Lavrov: Jag vill inte påstå att Anchorage skapades för att köpa tid åt Kiev
Iryna Balachuk — 23 juni, 13:52
"Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov sa att han inte ens ville tro att toppmötet mellan den ryske härskaren och USA:s president i Alaska 2025 faktiskt var utformat för att ge Kiev tid att återuppväxa. Han tillade att Moskva är redo att återuppta samtalen med Ukraina när som helst."

Källa : Ryska propagandaorganen " Interfax " och " RIA Novosti ", ryska Telegram-kanalen "You Were Listening", som publicerar en video av Lavrovs tal vid ambassadens "rundabordssamtal" om Rysslands krig mot Ukraina.
-------
"Vad som hände innan: Den 15 juni sa Lavrov att Ryssland förväntar sig ett nytt besök av den amerikanska presidentens särskilda sändebud och vill höra från dem hur Amerika avser att genomföra avtalen om att avsluta Rysslands krig mot Ukraina, som nåddes mellan den ryske ledaren Vladimir Putin och Donald Trump i Anchorage sommaren 2025."
Mer att läsa och hela ålningen:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/23/8040725/
Det avtalet har bara Lavrov och Putins mun Peskov sett.
Att avsluta kriget är ju enkelt. Ukraina har länge erbjudit omedelbar vapenvila och förhandlingar direkt om Ryssland lägger ner sin aggression.
Skall de vara så svårt att fatta för en ryss? Gå "full Arnstad" varje gång han öppnar truten leder inte till fred.
__________________
Senast redigerad av Antistalk 2026-06-23 kl. 13:42.
Citera
2026-06-23, 13:39
  #570603
Medlem
Iryna har koll:
Över 60 mål över natten: "Magyar" tillkännagav attacker mot luftförsvar och sällsynta Orion-drönare på Krim
Iryna Levytska
Journalist för nyhetsflödet "Oboronki"
"Natten den 23 juni attackerade enheter från Ukrainas obemannade systemstyrkor mer än 60 mål på Krim och andra tillfälligt ockuperade territorier i Ukraina. Detta rapporterades av befälhavaren för de obemannade systemstyrkorna, Robert Brovdy, anropssignal "Magyar"."
Mer att läsa och se i länken:
https://oboronka.mezha.ua/sbs-urazili-ponad-60-ciley-u-krimu-312559/
Utmärkt attack!
Viktiga ryska militära mål utslagna.
Citera
2026-06-23, 13:40
  #570604
Medlem
Overminds avatar
Stämmer detta då är vi närmare ett WW3:



"Belarus planerar att snart ansluta sig till Rysslands krig mot Ukraina.

Det hävdar den belarusiska oppositionen i exil som varnar den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj.

”Belarus har upphört att vara ett neutralt land”, heter det i oppositionens rapport."


https://www.expressen.se/nyheter/varlden/varning-belarus-gar-in-i-kriget-pa-rysslands-sida/
Citera
2026-06-23, 13:47
  #570605
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
"Unik erfarenhet" - ryske psykopaten Vladimir Putin

Hur går det för ryska oövervinnerliga luftvärnet egentligen? Vad gör ryska "oövervinnerliga" luftförsvarstyrkorna när kloaken ryssland och ryska mål ska försvaras med världens "bästa" luftvärn?

Vi granskar de "oövervinnerliga" luftförsvarstyrkorna och tittar närmare på arbetssättet bakom världens bästa luftvärn.

I följande videodokumentation ser man hur samtliga operatörer i världens "bästa" luftförsvar överger det "oövervinnerliga" luftvärnet och springer snabbt in i skogen då en drönare närmar sig. Drönaren slår naturligtvis ut det ryska målet i videon då världens "bästa" luftförsvar gav upp innan fighten...

Unik erfarenhet säger ryske diktatorn Vladimir Putin. Om vi tar psykopatens trams med 100% face value om att detta skulle vara en "unik erfarenhet" - varför skulle Kina och indien - eller något afrikanskt u-land för den delen - vara intresserade av att se hur ryska apor drar upp byxorna och springer in i en skog vid en attack? Detta ryska arbetssätt är bara intressant för primitiva ryska apor på ryska landsbygden.

VIDEO - MÅSTE SES - något ap-djur på ryska diktaturens ambassad i Stockholm som kan förklara för oss svenskar vad ryska så kallade oövervinnerliga luftförsvarstyrkorna håller på med i videon???

Russian mobile air-defense teams…
No words 😅



https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3mowxf4juns2h
Citera
2026-06-23, 13:52
  #570606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Stämmer detta då är vi närmare ett WW3:



"Belarus planerar att snart ansluta sig till Rysslands krig mot Ukraina.

Det hävdar den belarusiska oppositionen i exil som varnar den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj.

”Belarus har upphört att vara ett neutralt land”, heter det i oppositionens rapport."


https://www.expressen.se/nyheter/varlden/varning-belarus-gar-in-i-kriget-pa-rysslands-sida/
Belarus har redan anslutit sig till Ryssland redan innan rysslands invasion av Ukraina under hela invasionen och nu som Putins lakej.
Nya hot och varningar förändrar inte något av det.

Zelenskyj förväntar sig konkreta åtgärder från Lukasjenko: "Jag ber om ursäkt" bör hållas för sig själv
Kateryna Tysjtjenko — 21 juni, 21:03
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/21/8040451/
"President Volodymyr Zelenskyj sade att Belarus självutnämnda president Alexander Lukasjenko måste visa konkreta steg mot deeskalering."

Källa : Zelenskyj i en intervju med "TSN. Week"

"Detaljer : Enligt presidenten vidtar han "några avtrappningsåtgärder privat" innan han gör offentliga uttalanden, och tidigare "på underrättelse- och militärnivå har Belarus på ledningsnivå fått information:" sluta hjälpa ryssarna".
Citera
2026-06-23, 13:58
  #570607
Medlem
För egen del, jag tror det är ett misstag om Ukraina slår ut de där grejorna i Belarus som de hotade med för någon dag sedan. Luksvinet väntar bara på en orsak att ansluta sig till Ryssland. Att hans armé är värdelös är dessvärre inget som hindrar att han kan sabba saker för Ukraina. Men kanske den gör uppror i stället?
Citera
2026-06-23, 14:19
  #570608
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
För egen del, jag tror det är ett misstag om Ukraina slår ut de där grejorna i Belarus som de hotade med för någon dag sedan. Luksvinet väntar bara på en orsak att ansluta sig till Ryssland. Att hans armé är värdelös är dessvärre inget som hindrar att han kan sabba saker för Ukraina. Men kanske den gör uppror i stället?

Zelenskyi's ultimatum har onekligen varit effektivt. Av den anledningen har Putin och Lukasjenko kommit överens om att samtala. Har svårt att erinra mig några tillfällen då de kommit överens om det på grund av påtryckningar från annat håll än från Moskva
Citera
2026-06-23, 14:34
  #570609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Zelenskyi's ultimatum har onekligen varit effektivt. Av den anledningen har Putin och Lukasjenko kommit överens om att samtala. Har svårt att erinra mig några tillfällen då de kommit överens om det på grund av påtryckningar från annat håll än från Moskva
Där tror jag du har fel i sak.
Luka har besökt och besöker Putin och hans hov många gånger sedan Rysslands invasion av Ukraina
Ett av dessa många besök som exempel:
Källa: YouTube https://share.google/mLPp3SQ8M3gEzvhps
Så var ditt bidrag belagt som falskt.
Ditt bidrag handlar om falsk ryktesspridning och anmält som sådant då det sprider mot forumets regler.
__________________
Senast redigerad av Antistalk 2026-06-23 kl. 14:38.
Citera
2026-06-23, 14:38
  #570610
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
För egen del, jag tror det är ett misstag om Ukraina slår ut de där grejorna i Belarus som de hotade med för någon dag sedan. Luksvinet väntar bara på en orsak att ansluta sig till Ryssland. Att hans armé är värdelös är dessvärre inget som hindrar att han kan sabba saker för Ukraina. Men kanske den gör uppror i stället?
Om Belarus armé ger sig in i Ukraina så har Polen lovat att bomba bort den omedelbart.
Citera
2026-06-23, 14:47
  #570611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
"Unik erfarenhet" - ryske psykopaten Vladimir Putin

Hur går det för ryska oövervinnerliga luftvärnet egentligen? Vad gör ryska "oövervinnerliga" luftförsvarstyrkorna när kloaken ryssland och ryska mål ska försvaras med världens "bästa" luftvärn?

Vi granskar de "oövervinnerliga" luftförsvarstyrkorna och tittar närmare på arbetssättet bakom världens bästa luftvärn.

I följande videodokumentation ser man hur samtliga operatörer i världens "bästa" luftförsvar överger det "oövervinnerliga" luftvärnet och springer snabbt in i skogen då en drönare närmar sig. Drönaren slår naturligtvis ut det ryska målet i videon då världens "bästa" luftförsvar gav upp innan fighten...

Unik erfarenhet säger ryske diktatorn Vladimir Putin. Om vi tar psykopatens trams med 100% face value om att detta skulle vara en "unik erfarenhet" - varför skulle Kina och indien - eller något afrikanskt u-land för den delen - vara intresserade av att se hur ryska apor drar upp byxorna och springer in i en skog vid en attack? Detta ryska arbetssätt är bara intressant för primitiva ryska apor på ryska landsbygden.

VIDEO - MÅSTE SES - något ap-djur på ryska diktaturens ambassad i Stockholm som kan förklara för oss svenskar vad ryska så kallade oövervinnerliga luftförsvarstyrkorna håller på med i videon???

Russian mobile air-defense teams…
No words 😅



https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3mowxf4juns2h


Bättre fly än illa fäkta

Med tanke på de senaste eldfesterna av det ryska luftförsvaret mot egna och bebodda bostäder så är det ändå ett steg i rätt riktning - för den ryska befolkningen
Citera
2026-06-23, 14:47
  #570612
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Den där märkliga kartan som fortsätter cirkulera?

Röda armén har aldrig varit ända fram till Vovchafloden i Pokrovske.
Det var många veckor sedan Röda armén var i Iskra/Andriivka-Klevtsove, eller inne i Ivanivka.

Är det ett resultat av de där dubbla klartuppsättningarna i Röda armén, var jag nu läste om det? Där fronten och frontgubbarna ligger på två olika platser samtidigt, med upp till 17 km differens?

Det fetade: ryske mil-bloggaren Romanov.

Han kom inte med några nyheter, det har varit allmänt känt i flera år att ryska påhittade mytoman-kartorna är helt fake. Ryska generaler har tilldelats hedersmedaljen "hjälte av avloppsbassängen ryssland" för påhittade erövringar från påhittade mytoman-kartor. Det intressanta från Romanov var att han erkände en situation då ett befäl skickade in 40 ryssar i en sektor som ryssarna kontrollerade enligt sina mytoman-kartor. Alla 40 ryssar dog inom 2 timmar enligt Romanov.

Mer från Romanov

Människor står med bensindunkar.

I ett oljerikt land.

Med kuponger.

Vid en pump med en skylt som säger "Ingen bensin."

Situationen är stabil.

Landet brinner.

Smidigt.

Enligt plan.


https://t.me/romanov_92/54205
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in