Nu börjar en hal ål att vrida på sig:
Lavrov: Jag vill inte påstå att Anchorage skapades för att köpa tid åt Kiev
Iryna Balachuk — 23 juni, 13:52
"Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov sa att han inte ens ville tro att toppmötet mellan den ryske härskaren och USA:s president i Alaska 2025 faktiskt var utformat för att ge Kiev tid att återuppväxa. Han tillade att Moskva är redo att återuppta samtalen med Ukraina när som helst."
Källa : Ryska propagandaorganen " Interfax " och " RIA Novosti ", ryska Telegram-kanalen "You Were Listening", som publicerar en video av Lavrovs tal vid ambassadens "rundabordssamtal" om Rysslands krig mot Ukraina.
-------
"Vad som hände innan: Den 15 juni sa Lavrov att Ryssland förväntar sig ett nytt besök av den amerikanska presidentens särskilda sändebud och vill höra från dem hur Amerika avser att genomföra avtalen om att avsluta Rysslands krig mot Ukraina, som nåddes mellan den ryske ledaren Vladimir Putin och Donald Trump i Anchorage sommaren 2025."
Mer att läsa och hela ålningen:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/23/8040725/
Det avtalet har bara Lavrov och Putins mun Peskov sett.
Att avsluta kriget är ju enkelt. Ukraina har länge erbjudit omedelbar vapenvila och förhandlingar direkt om Ryssland lägger ner sin aggression.
Skall de vara så svårt att fatta för en ryss? Gå "full Arnstad" varje gång han öppnar truten leder inte till fred.