2026-06-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varg123
Jag är varken vän med Michelle eller donerar några pengar..
Det enda jag kände här är att man måste vara ärlig och delge att det man delar inte är en inspelning av ett samtal, med Michelles riktiga röst, utan ett sms där man lagt till en AI röst.

Thats it!

Fast detta röstklipp kommer ju från en messenger konversation mellan Sandra och Michelle som fortfarande återfinns på Sandras facebooksida. Det finns fler klipp. Men vi kan ju hålla på spänningen lite och låta dessa smälta in först.
Citera
2026-06-23, 12:46
Medlem
Dessa ljudklipp trodde jag skulle bli spiken i kistan för M när de lades upp på S*ndras egen fb- sida nån gång i jan- feb. Hon pratar ju som en fanatisk kristi brud som är helt uppfylld av sin egen förträfflighet. Det var tydligt då att det talades in som röstmeddelanden på S*ndras telefon eftersom allt tiggande om pengar och hur jobbigt det var att ta hand om hästarna gjorde att S*ndra funderade på att ta hem hästarna. Då intygade M att allt bara är teater och att hon låtsas att det är jobbigt för att folk ska skänka mer pengar. Eftersom M hängde ut S tydligt gick jag då in på S profil och lyssnade på inspelningarna. Det trodde jag alla gjorde. Men de som försvarar M verkar tycka att det är befogat av M att gnälla mycket för att få in mer pengar. M har aldrig på sin egen fb sagt att ljudfilerna är fake eller AI utan vad jag kommer ihåg tyckte hon inte filerna var till någon belastning för henne.

När det gäller gårdagens redovisning av utgifter så verkar ju M slösa enormt mycket pengar och ha svårt med ekonomi vilket gör att det är helt omöjligt att hon själv skulle kunna leva på nudlar. Hennes eget matkonto borde därför också vara högre än medel. Men det är uppenbarligen en del lögner i det hon skriver. Hon skriver att hästarna äter 2 storbalar hö i veckan samt att även får o grisar äter, samt att hon lägger ut halm i högar i hagarna ute. Om det var sant skulle hon snart bo på en gigantisk halm/hökulle och det finns inga tecken på halm eller hö utomhus på några bilder/filmer. Fåren exempelvis hinner ju inte beta ned gräset runt sitt hus. Jag har ju själv djur men det går inte på långa vägar så mycket foder som hon gör av med. Jag gör inte av med nån halm på sommaren och inget hö/hösilage heller eftersom djur hellre betar.

En lösning på att få in pengar till sitt eget leverne är att hon kanske beställer 100 balar hö som hon uppger kostar 700kr/ st. Det blir 70 000kr och fakturan betalar föreningen. Sen säljer hon höbalar svart och kontant och stoppar pengarna i egen ficka. Det skulle också förklara vad hon gör av allt foder/ hö/ halm hon köper. Eller så är inte foderkostnaderna så höga som de påstår ( 170 tusen på 6 mån)
Citera
2026-06-23, 13:07
Medlem
Tror inte ens hon är så företagsam, tror mer hon bluffar med mängd och moms, finns säkert många bönder som gärna tar emot svarta pengar men skriver ett handskrivet kvitto på valfritt belopp hon kan "redovisa" för föreningen.
Citera
2026-06-23, 13:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Dessa ljudklipp trodde jag skulle bli spiken i kistan för M när de lades upp på S*ndras egen fb- sida nån gång i jan- feb. Hon pratar ju som en fanatisk kristi brud som är helt uppfylld av sin egen förträfflighet. Det var tydligt då att det talades in som röstmeddelanden på S*ndras telefon eftersom allt tiggande om pengar och hur jobbigt det var att ta hand om hästarna gjorde att S*ndra funderade på att ta hem hästarna. Då intygade M att allt bara är teater och att hon låtsas att det är jobbigt för att folk ska skänka mer pengar. Eftersom M hängde ut S tydligt gick jag då in på S profil och lyssnade på inspelningarna. Det trodde jag alla gjorde. Men de som försvarar M verkar tycka att det är befogat av M att gnälla mycket för att få in mer pengar. M har aldrig på sin egen fb sagt att ljudfilerna är fake eller AI utan vad jag kommer ihåg tyckte hon inte filerna var till någon belastning för henne.

När det gäller gårdagens redovisning av utgifter så verkar ju M slösa enormt mycket pengar och ha svårt med ekonomi vilket gör att det är helt omöjligt att hon själv skulle kunna leva på nudlar. Hennes eget matkonto borde därför också vara högre än medel. Men det är uppenbarligen en del lögner i det hon skriver. Hon skriver att hästarna äter 2 storbalar hö i veckan samt att även får o grisar äter, samt att hon lägger ut halm i högar i hagarna ute. Om det var sant skulle hon snart bo på en gigantisk halm/hökulle och det finns inga tecken på halm eller hö utomhus på några bilder/filmer. Fåren exempelvis hinner ju inte beta ned gräset runt sitt hus. Jag har ju själv djur men det går inte på långa vägar så mycket foder som hon gör av med. Jag gör inte av med nån halm på sommaren och inget hö/hösilage heller eftersom djur hellre betar.

En lösning på att få in pengar till sitt eget leverne är att hon kanske beställer 100 balar hö som hon uppger kostar 700kr/ st. Det blir 70 000kr och fakturan betalar föreningen. Sen säljer hon höbalar svart och kontant och stoppar pengarna i egen ficka. Det skulle också förklara vad hon gör av allt foder/ hö/ halm hon köper. Eller så är inte foderkostnaderna så höga som de påstår ( 170 tusen på 6 mån)
Bra inlägg av dig. Michelle är överbevisad på så många punkter,men ändå så fortsätter detta tiggande och myglande. Michelle är en människa som skrämmer mig på riktigt, hon har en duperingsförmåga som är otrolig. Men ärligt talat så tror jag att sanningen är på väg att hinna ikapp henne. Även skatteverket kommer att granska henne tids nog.
Citera
2026-06-23, 15:30
Medlem
Kan det här vara en teori gällande den stora mängden foder/hö/halm?

Föreningen betalar fakturan när Michelle köper in massor och att tex hennes vän P*ggybank (som har en väääääldigt fin gård) köper en del av det kontant/svart av Michelle?

Detsamma med fårens inackordering tidigare hos P*ggybank. Föreningen betalar en sanslöst hög faktura och sen får Michelle tillbaka en del svart.

För långsökt?
Citera
2026-06-23, 16:40
Medlem
Jag gissar nog mer på att Michelles privata rättegångskostnader på 65 000kr är inbakade i beloppet på foder, hö och halm på 135 000kr.
Citera
2026-06-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Jag gissar nog mer på att Michelles privata rättegångskostnader på 65 000kr är inbakade i beloppet på foder, hö och halm på 135 000kr.
Ganska troligt att det är så.
Citera
2026-06-23, 21:05
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Lyssnade på röst-klippet återigen och jag sitter bara och skakar på huvudet...
Dels över hur falsk hon är, men också hur obegåvad hon verkar vara för hon svamlar ju mest och upprepar samma budskap ett antal gånger, men jag inser att hon kan prata omkull en lyktstolpe och att svagare individer inte vågar/orkar argumentera med henne. Obehaglig människa!

Har också noterat tonläget i kommentarerna, där hon kallar en följare för clown och är allmänt hånfull mot de som har frågor eller åsikter som inte passar. Den attityden blir helt obegriplig om man lever på donationer.
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-06-23 kl. 21:15.
Citera
2026-06-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Lyssnade på röst-klippet återigen och jag sitter bara och skakar på huvudet...
Dels över hur falsk hon är, men också hur obegåvad hon verkar vara för hon svamlar ju mest och upprepar samma budskap ett antal gånger, men jag inser att hon kan prata omkull en lyktstolpe och att svagare individer inte vågar/orkar argumentera med henne. Obehaglig människa!

Har också noterat tonläget i kommentarerna, där hon kallar en följare för clown och är allmänt hånfull mot de som har frågor eller åsikter som inte passar. Den attityden blir helt obegriplig om man lever på donationer.

Om hon beter sig så här mot folk hon inte känner för att de ”bara ifrågasätter”, förstå hur hon lär bli om någon hon älskar kliver henne på tårna, lämnar henne eller liknande. Hugaligen! Hon blir nog inte bara elak, utan djävulskt elak så man önskar att man självdog.
Citera
2026-06-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Ganska troligt att det är så.

Undrar vad Michelles advokat säger när hon får 92 höbalar i betalning .. ( 700 kr höbalen x 92 = 64 400 kr)
😂😂😂
Citera
2026-06-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varg123
Jag är varken vän med Michelle eller donerar några pengar..
Det enda jag kände här är att man måste vara ärlig och delge att det man delar inte är en inspelning av ett samtal, med Michelles riktiga röst, utan ett sms där man lagt till en AI röst.

Thats it!

Du är riktigt underhållande! Det var länge sen jag fick mig ett sånt gott skratt. Tack!
Citera
2026-06-24, 20:44
Medlem
Så här lät det innan Sandra bad om ett lönelöfte inför husköpet.

Efter det tog det hus i helvete och den tidigare ängeln hängdes ut som djurplågare och psykopat.

https://gofile.io/d/XtQhiH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in