2026-06-23, 11:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det går inte att skuldbelägga ett barn. En 14‑åring bär inget ansvar i en väpnad konflikt och att kalla Gaza “självförvållat” är historielöst.

Varför rekryterar då Hamas 13 åringar?
Citera
2026-06-23, 11:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Hela jävla gazakriget har IDF betett sig som illrar i ett hönshus. Det är därför du ser 36 mördade israeliska barn kontra 20000+ mördade palestinska barn.

Totalt irrelevant i sammanhanget. Även om araberna var 100 miljarder stycken skulle det inte ursäkta deras beteende. Man får lära sig att det blir konsekvenser av sitt beteende.
Citera
2026-06-23, 12:03
Medlem
Ferhs avatar
Om barnen springer runt och korsar den där linjen så får ju föräldrarna skylla sig själva som inte höll koll på dem bättre och inte uppfostrade dem till att undvika att bli dödade.

Hamas ser inget problem med att rekrytera små barn och använda dem för att attackera Israel på olika sätt, så man får anta att alla barn som korsar den där linjen är små terrorister som arbetar för Hamas eller vars föräldrar tillhör Hamas, och att de i framtiden bara skulle bli ännu värre terrorister om man inte sköt dem.
Citera
2026-06-23, 12:03
Medlem
Citat:
Jag har lagt fram bevis på mitt påstående och alla som ser siffran 36 mördade israeliska barn kontra 21500 mördade palestinska barn fattar att israel skiter fullständigt i någon form av proportionalitet.

Du påstod att Israel aldrig gör proportionalitetsbedömningar. Det är vad du skall bevisa. Jag vet ju att Israel gör sådana bedömningar och jag har själv gjort dom, och jag vet därför att du har fel. Men som sagt, du ljuger och tydligen kan man göra det på Flashback nuförtiden.
Citera
2026-06-23, 12:04
Medlem
Enligt tidigare eldupphör avtal så ska Hamas avväpnas och sen ska det bli civilt styre i Gaza. Nu vägrar Hamas att följa detta, så nuvarande situation kan fortsätta i åratal.

Obs att SVT alltid rapporterar att Israel dödar barn, nästan bara barn faktiskt, det har dom gjort hela tiden.
Citera
2026-06-23, 12:21
Medlem
pepsi haxs avatar
Folk pratar om 14 åringar som om dom vore änglar, har ni glömt att 13 åringar här i Sverige går och mördar folk på öppna gator..?

Tänk då att i Sverige har de en mycket "normalare" uppväxt medans i gaza är de hjärntvättade till en enda sak.
Citera
2026-06-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du påstod att Israel aldrig gör proportionalitetsbedömningar. Det är vad du skall bevisa. Jag vet ju att Israel gör sådana bedömningar och jag har själv gjort dom, och jag vet därför att du har fel. Men som sagt, du ljuger och tydligen kan man göra det på Flashback nuförtiden.

Siffrorna talar sitt tydliga språk.

Ingen som bryr sig om proportionalitet mördar över 20 tusen barn.
Citera
2026-06-23, 12:28
Medlem
SVT's redaktion är fullt av palestinasjalar. Ett palestinskt propagandakontor. Det bästa exemplet på hur partiska och vinklade dom är !
Citera
2026-06-23, 12:29
Medlem
Citat:
Siffrorna talar sitt tydliga språk.

Ingen som bryr sig om proportionalitet mördar över 20 tusen barn.

Jo. Internationell humanitär rätt. Israel följer till punkt och pricka krigets lagar. Att du trots flera uppmaningar om att visa upp bevis för motsatsen inte lyckas göra det stärker den tesen.

Du tror säkert att du gör "Palestina" en tjänst genom din närvaro på Flashback. I själva verket går du Israels ärenden. När du kommer med anklagelser om att Israel bryter mot internationell humanitär rätt i samtliga anfall men inte kan bevisa ett enda brott i ett enskilt fall blir det ju uppenbart att Israel följer lagen och motståndarna bara ljuger.

Israel tackar dig för din tjänstgöring!
Citera
2026-06-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jo. Internationell humanitär rätt. Israel följer till punkt och pricka krigets lagar. Att du trots flera uppmaningar om att visa upp bevis för motsatsen inte lyckas göra det stärker den tesen.

Du tror säkert att du gör "Palestina" en tjänst genom din närvaro på Flashback. I själva verket går du Israels ärenden. När du kommer med anklagelser om att Israel bryter mot internationell humanitär rätt i samtliga anfall men inte kan bevisa ett enda brott i ett enskilt fall blir det ju uppenbart att Israel följer lagen och motståndarna bara ljuger.

Israel tackar dig för din tjänstgöring!

Här har du en lång men knappast fullständig lista över israeliska krigsbrott.

https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_war_crimes

Varsågod.
Citera
2026-06-23, 12:35
Medlem
Citat:
Här har du en lång men knappast fullständig lista över israeliska krigsbrott.

https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_war_crimes

Varsågod.

Nej, tack. Den bloggposten kan du stoppa upp på valfritt ställe. Det är du som skall bevisa det du påstår. En bloggpost är inget bevis för något.

Israel tackar dig för din tjänstgöring.
Citera
2026-06-23, 12:57
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Helt sjukt att Hamas hade rekryterat 14 åriga Ahmed ör att behå terrorbrott. Den gula linjen är ett måste, folket i Gaza borde göra sig kvitt Hamas. Skälet att de inte gör det är väl att nästan ingen skulle bli kvar i Gaza.
Vi får se vad som sker på fredag.

Det har ju uppmanade till protester i Gaza mot Hamas. Kallas för June 26 revolution.

https://english.aawsat.com/arab-world/5283854-june-26-revolution-calls-gaza-protests-against-hamas

Värt att hålla ögonen på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in