2026-06-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Att säpo fokuserar mer på de 20 medlemmarna i NMR än de tiousentals islamister vi har i landet är ett enda stort stats- och säkerhetshaveri orsakat av sossarnas och matriarkatets PK-dirigeringar.

En tragedi för samhället och ett förrädiskt beteende gentemot folket.

Känner du till begreppet Statistik?

Om vi har tiotusentals islamister i Sverige men bara två terrordåd, sen 30 högerextremister med ett till två terrordåd, är de senare 167 gånger farligare än islamisterna. Det är väldigt mycket effektivare att satsa resurserna på högerextremismen därmed. Begriper du?
Citera
2026-06-23, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Känns väldigt futtigt ärligt talat. Nu förstår jag varför människor överger Tidö.
Vad åstadkom M S och V då? En markerad ökning av dieselpriset för att ge fördel till elbi
lar - resultatet gav en rejäl inflation.
Investering av våra pensionspengar 5,8 miljarder och skattemedel i Northvold, fiasko.
Avvacklade Ringhals 1 och 2. Vilket har lett till höga elpriser.
Plastpåseskatten - har du också berg av papperspåsar hemma?
Citera
2026-06-23, 08:43
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Känner du till begreppet Statistik?

Om vi har tiotusentals islamister i Sverige men bara två terrordåd, sen 30 högerextremister med ett till två terrordåd, är de senare 167 gånger farligare än islamisterna. Det är väldigt mycket effektivare att satsa resurserna på högerextremismen därmed. Begriper du?

Du är utan tvekan efterbliven.
Citera
2026-06-23, 11:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så det som finns att välja mellan är okontrollerad invandring eller makthavare som begår brott och fifflar? Varför ska detta ställas mot varandra?
Det fifflas lika mycket, eller mer på vänsterkanten. Sossar är ju ökända för sitt fiffel när de kommer till makten.
Citera
2026-06-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag är absolut inte för hårdare straff. De betyder att vi ska betala mer i skatt, för det är inte billigt att ha folk i fängelse. Utvisningar och i förebyggande syfte är jag för. Dvs innan brottet har begåtts. Med deras politik så blir det ändå brott men att dom ska lösa det efteråt.

Trodde faktiskt SD skulle ge betydligt mycket mer återvandring än vad dom gjort. Och nu har dom dessutom slagit sönder välfärden med vilket dom inte hade behövt göra om dom hade haft en stram återvandring.

Fantastiskt vilken kunskap det finns där ute.. Berätta för oss, hur har SD som enskilt parti "slagit sönder" välfärden?

Snälla, läs på lite!! Det är många som skulle behöva göra det.. Sitt inte bara och hitta på saker eller tro på några slagord i media, eller lyssna på bittra vänstervridna förvirrade vänner och bekanta.

Välfärden har försämrats under en mycket lång tid och alla partier har en del i skulden. Men Socialdemokraterna bär absolut största skulden.
Citera
2026-06-23, 12:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det fifflas lika mycket, eller mer på vänsterkanten. Sossar är ju ökända för sitt fiffel när de kommer till makten.

Du är inte så bra på det här med logik och hålla sig till ämnet?
Citera
2026-06-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Tidöväljarna och då specifikt SD-väljarna har en hög dubbelmoral.
Men ska betala skatt och vara en god medborgare.
Man ska inte begå brott.
Begår man brott ska man straffa hårdare än tidigare.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?
Hur kan ni ha så svårt att kritisera era egna företrädare?

Och på svaret på frågan: Ammen durå.
Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.
Att sossarna övergivit oss!
Citera
2026-06-23, 13:14
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du är inte så bra på det här med logik och hålla sig till ämnet?
Jodå, tycker mitt inlgg är både verklighetsförankrat och håller sig väl inom ämnet.
Citera
2026-06-23, 14:15
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Fantastiskt vilken kunskap det finns där ute.. Berätta för oss, hur har SD som enskilt parti "slagit sönder" välfärden?

Snälla, läs på lite!! Det är många som skulle behöva göra det.. Sitt inte bara och hitta på saker eller tro på några slagord i media, eller lyssna på bittra vänstervridna förvirrade vänner och bekanta.

Välfärden har försämrats under en mycket lång tid och alla partier har en del i skulden. Men Socialdemokraterna bär absolut största skulden.

Dom ändrade ju akassan bland annat vilket dom inte skulle göra. Hårdare krav på försörjningsstöd vilket förvisso är bra, men ingen ska behöva arbeta gratis vilket de lär bli som praktikant. Och sjukvården behöver bli bättre på att inte skicka hem folk. De är mycket som blivit sämre eller är likvärdigt. Hårdare straff samma där, de kostar.

Tänk om man kunde dragit in alla bistånd till utlandet. Tyvärr så blir det ju så att om man röstar på vänster får man bättre ekonomi och mer invandring. Med högern har man fortfarande kvar mycket invandring
Citera
2026-06-23, 19:11
Medlem
Citat:
Dom ändrade ju akassan bland annat vilket dom inte skulle göra. Hårdare krav på försörjningsstöd vilket förvisso är bra, men ingen ska behöva arbeta gratis vilket de lär bli som praktikant. Och sjukvården behöver bli bättre på att inte skicka hem folk. De är mycket som blivit sämre eller är likvärdigt. Hårdare straff samma där, de kostar.

Tänk om man kunde dragit in alla bistånd till utlandet. Tyvärr så blir det ju så att om man röstar på vänster får man bättre ekonomi och mer invandring. Med högern har man fortfarande kvar mycket invandring

Du skrapar på ytan och svarar inte på vilka de olika anledningarna och bakgrunden till att välfärden har försämrats är. På vilket sätt tror du att du får bättre ekonomi med vänsterpolitik?

De som ev. kortsiktigt tjänar på den politiken är arbetslösa, bidragstagare, migranter, sjuka och pensionärer. De tre förstnämnda grupperna som har ökat är enorma problem och utmaningar som vi till stor del kan "tacka" Socialdemokraterna för.. Är du arbetslös?

Klassisk vänster/höger konflikt. Man kan inte alltid öka statskassan, sänka skulden och finansiera alla löften genom att höja skatter. Det funkar inte i de tiderna vi lever i nu. Socialdemokraterna och vänstern har fastnat i det spåret..Det blir hela tiden som en quick fix, för att sedan gång på gång skapa stagflation. Främjar inte tillväxt. Inte så svårt att räkna ut att det i slutändan blir negativt även för låginkomsttagare m.fl.

Jämför man med resten av Europa är statsskulden låg. Men ja, budgetsaldot har minskat ordentligt bl.a. pga. krig och nya krav på satsningar i försvaret.

När det gäller invandring måste vi helt enkelt försöka reparera det kaos som Socialdemokraterna och vänstern satte igång. Det hinns tyvärr inte med under en mandatperiod. Och deras vurmande för islamister, radikala muslimer och nonchalansen när det gäller det misslyckade multikulturalismprojektet är skrämmande. Suicidal empati, demagogi och åsiktsfeghet är det..
Citera
2026-06-23, 19:30
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Du skrapar på ytan och svarar inte på vilka de olika anledningarna och bakgrunden till att välfärden har försämrats är. På vilket sätt tror du att du får bättre ekonomi med vänsterpolitik?

De som ev. kortsiktigt tjänar på den politiken är arbetslösa, bidragstagare, migranter, sjuka och pensionärer. De tre förstnämnda grupperna som har ökat är enorma problem och utmaningar som vi till stor del kan "tacka" Socialdemokraterna för.. Är du arbetslös?

Klassisk vänster/höger konflikt. Man kan inte alltid öka statskassan, sänka skulden och finansiera alla löften genom att höja skatter. Det funkar inte i de tiderna vi lever i nu. Socialdemokraterna och vänstern har fastnat i det spåret..Det blir hela tiden som en quick fix, för att sedan gång på gång skapa stagflation. Främjar inte tillväxt. Inte så svårt att räkna ut att det i slutändan blir negativt även för låginkomsttagare m.fl.

Jämför man med resten av Europa är statsskulden låg. Men ja, budgetsaldot har minskat ordentligt bl.a. pga. krig och nya krav på satsningar i försvaret.

När det gäller invandring måste vi helt enkelt försöka reparera det kaos som Socialdemokraterna och vänstern satte igång. Det hinns tyvärr inte med under en mandatperiod. Och deras vurmande för islamister, radikala muslimer och nonchalansen när det gäller det misslyckade multikulturalismprojektet är skrämmande. Suicidal empati, demagogi och åsiktsfeghet är det..

Jag menar att a-kassorna har försämrats med det nya systemet att man ska gå på inkomst istället för arbetad tid. Jag är själv timanställd med låg lön. Jobbar 75%. Söker 10 arbete i veckan och arbetat hela livet i princip.

Problemet är att när man väl blir sjuk (och vården inte utreder utan skickar hem en) då tiltar det över till psykiska besvär såsom stress och ångest. Detta då man är frisk enligt myndigheterna och ska ha mycket krav på sig.

Jag tycker alltid det är viktigt att utreda roten och inte bara kapa bladen på träden. Då växer det ut nya. Likaså med brottsligheten, det man nu gör när man höjer straffen är att klippa bladen. För brottet har redan begåtts. Man måste ner till roten innan brottet skett. Och då genom att skapa återvandring. Men som jag förstått det så har väl EU haft möte med talibaner idag om att kunna börja utvisa folk till Afghanistan i större utsträckning och det är ett gott tecken. Som du säger så tar sånt tid att få igenom och vi har säkert 20 länder till man hade behövt ha avtal med. Förskolor bör flagga redan tidigt så man kan utvisa barnet med familjen. På så sätt förebygger man problemen.
Citera
2026-06-23, 20:09
Medlem
Citat:
Jag menar att a-kassorna har försämrats med det nya systemet att man ska gå på inkomst istället för arbetad tid. Jag är själv timanställd med låg lön. Jobbar 75%. Söker 10 arbete i veckan och arbetat hela livet i princip.

Problemet är att när man väl blir sjuk (och vården inte utreder utan skickar hem en) då tiltar det över till psykiska besvär såsom stress och ångest. Detta då man är frisk enligt myndigheterna och ska ha mycket krav på sig.

Jag tycker alltid det är viktigt att utreda roten och inte bara kapa bladen på träden. Då växer det ut nya. Likaså med brottsligheten, det man nu gör när man höjer straffen är att klippa bladen. För brottet har redan begåtts. Man måste ner till roten innan brottet skett. Och då genom att skapa återvandring. Men som jag förstått det så har väl EU haft möte med talibaner idag om att kunna börja utvisa folk till Afghanistan i större utsträckning och det är ett gott tecken. Som du säger så tar sånt tid att få igenom och vi har säkert 20 länder till man hade behövt ha avtal med. Förskolor bör flagga redan tidigt så man kan utvisa barnet med familjen. På så sätt förebygger man problemen.

Tuff sits med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut. Och du ska ha beröm som försöker ändra/förbättra din situation! Sluta inte söka. Inte enkelt det där. De försöker bl.a. komma åt de som inte vill komma in på arbetsmarknaden. Ex. hemmafruar. Tror inte det finns statistik på det så mörkertalet är nog stort. I takt med att invandringen har ökat har även bidragsfusk ökat. Tyvärr kan det bli kollektiv bestraffning när de ska försöka komma åt det problemet..

Men för att ha råd med t.ex. högre a-kassa behöver vi finanser för det. Får vi fart på tillväxten ordentligt och sänker arbetsgivarskatterna som är skyhöga blir det fler jobb. Det får vi med största sannolikhet inte med en röd regering. Sverige är ett av världens dyraste länder att anställa i..

Helt riktigt när det gäller brottslighet! Så komplicerat att lösa nu eftersom det har låtits växa i generationer. Men återigen..Integration, segregation och socioekonomiska problem som sossarna och vänstern byggt är till skuld för en stor del av skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in