Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Den enda man kan påverka är sig själv. Efterlyser man en god ton i debatten bör man själv inte gapa om ”vildar” hit och dit. Vad andra gör får stå för dem. Det är alltså helt rätt att mannen får juridiska konsekvenser för sina främlingsfientliga utbrott. Det är säkert inte första gången han har åsikter om vilka folkgrupper som han anser vara mindre värda än andra. Den här gången bet attityden tillbaka.

Gaza är ett skithål fullt med vildar indoktrinerade i islam, en religion som hotar väst (FAKTA)... Innebär INTE att det inte finns oskyldiga människor i Gaza som ABSOLUT borde skyddas från godtyckliga/oproportionerliga bombningar från Israel... Står benfast vid detta eftersom att jag är emot alla former av (illegitimt/oproportionerligt) våld OAVSETT vem som drabbas, en OBJEKTIVITET/HUMANISM till skillnad från vänstermupparna som har ett enda syfte och det är att krossa högern till varje pris (NAZISTISKA metoder, målet helgar medlen)... Hamas är en islamisk terrorgrupp (som dessutom hade samröre med just NAZISMEN under andra världskriget) som världen egentligen borde gör sig av med... En läkare i Gazaremsan injicerade luft i venerna på en av gisslan så att hon dog en fruktansvärd död trots att hon bad för sitt liv.
Men NEJ du har FEL... Och du verkar MISSFÖRSTÅ syftet med mina inlägg då det inte alls handlar om att efterfråga en "god ton i debatten"...
Om man bor i ett odemokratiskt land utan yttrandefrihet så ska man absolut utpeka fel och orättvisor... Eftersom att HMF är en ogiltig lag som är väldigt subjektiv och ett trubbigt instrument för staten att kunna förfölja uttryck de ogillar från personer de ogillar, så är det absolut rimligt att utpeka det monumentala hyckleriet (oavsett om en sån som du då påpekar att man bara "kan påverka sig själv")...
Om du tycker det är rätt att den mannen får juridiska konsekvenser för sin yttrandefrihet, tycker du då att Palestinademonstranter som uttrycker sig minst lika illa om judar borde få samma konsekvenser? Eller gör du en distinktion beroende på vem som säger något och vem/vilket uttrycket behandlar eller påstår sig behandla?
Men för att inte köra whataboutism så kan jag förklara för dig att det egentligen INTE går att stifta en lag som reglerar yttrandefriheten som den empatilösa vänsterrörelsen som följer nazistiska metoder vill sysselsätta sig med.