Citat:
Ursprungligen postat av
jordmuser
Det kommer bli varmt i helgen så jag tänkte campa för första gången i mitt liv! Jag gör det enkelt för mig och bokar en camping några timmar med bort med bil, det finns alltid någon schysst camping med någon insjö man kan få för 300-400/kr natt. Det är ingen hemlighet att jag kommer från stan så behöver skaffa lite gear. Tänkte 2-3 manna tält, sovsäck, tältsäng, liggunderlag och spritkök för runt 1200kr på jula.se
Jag är rätt öppen av mig så jag tänker man får väl helt enkelt bara köra! Vad äter man för mat när man campar?
Ta med Mycket Vatten och Vätskeersättning exempelvis
https://www.apotea.se/resorb-sport-citrion-10-dospasar?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_camp aign=%5BPB%5D%20%5BGSC%5D%20-%20Manufacturers&utm_term=Kosttillskott&gad_source =1&gad_campaignid=1671974292&gbraid=0AAAAAD_A1WT8U LKFEHUxfcZf4ER7A8lCP&gclid=CjwKCAjwuuPRBhAnEiwA2Ji 8epGHlusRzZxSOPiOw6DM8BvxEHN7gRBBgCeFs3R2yji08Gvl0 rC-8RoCt28QAvD_BwE tycker att det är bäst med pulver eftersom det löser sig snabbt.
Om du ska ha bilen nära tycker jag att konserver är godast, typ varmkorv, köttbullar i sås, köttfärssås, chili con carne, koka nudlar till eller ät med något gott surdegsbröd.
Kaffe och te är också gott att ha med!
Min blivande man brukar ta med konserver med inlagda frukter och om vi har bilen nära har han kylväskor så de är kalla.
Men vätska är det viktigaste och jag rekommenderar att du inte är för långt bort från vatten, det går väldigt snabbt att bli uttorkad.
Antagligen onödigt att skriva detta till dig men är bra information om andra läser.
Om man tänker dricka vatten från en sjö så finns det enkla sätt att rena vattnet för att slippa olika typer av bakterier.
https://www.apotea.se/millu-portabel-vattenrenare?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_ campaign=%5BPB%5D%20%5BGSC%5D%20-%20Manufacturers&utm_term=Hj%C3%A4lpmedel-tillbeh%C3%B6r&gad_source=1&gad_campaignid=1671974 292&gbraid=0AAAAAD_A1WT8ULKFEHUxfcZf4ER7A8lCP&gcli d=CjwKCAjwuuPRBhAnEiwA2Ji8ejZkS-KMejEbT_QhSR_7D1RmGVQOJm83iF0b0HgrvgbRdKx06p6izhoC Ys4QAvD_BwE
Den här typen av renare räcker till 4000 liter vatten och man kan dricka direkt.
Många andra typer har en lite längre tid vilket är jobbigt när man är törstig!
Såg att några skrev att myggnät och vindskydd är skönast när det är riktigt varmt och det tycker jag också men det finns många små tält som man rullar upp sidorna på så det bara är myggnät, då behöver du inte ha en specifik plats utan kan ligga där du vill!
Lycka till och hoppas att du får en skön helg!