2026-06-22, 20:50
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Finns det folk här som har ac, en sådan med slang till fönstret? Vad är era erfarenheter av dom. Låter dom mycket, fyller dom sin funktion. Har hört att vissa läcker. Tänkte ha den i så fall i sovrummet. Duger en billig från Netonnet?
Funkar perfekt, kostnad 5500:- plus en vanlig fläkt som vispar runt kylan i lägenheten. Den jag har ska kyl ca, 70 kvm
Citera
2026-06-28, 19:19
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Funkar perfekt, kostnad 5500:- plus en vanlig fläkt som vispar runt kylan i lägenheten. Den jag har ska kyl ca, 70 kvm
Vilken har du då? Har aldrig lyckats kyla mina färre kvm, men så har jag bara provat med enkelslang, och jag misstänker att det sugs i varmluft från varenda liten ventil i lägenheten.

Mitt största aber med lägenheten är att jag har moderna skitfönster med flera leder. Det går liksom inte att öppna bara en springa eftersom karmarna på fönstren är så djupa. Ska man ha ut en tjock slang i änden av fönstret så har man 40 cm bred öppning längs hela fönstret. Balkongdörren är perfekt men... lägenhet med flera rum.
Citera
2026-06-28, 22:24
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Vilken har du då? Har aldrig lyckats kyla mina färre kvm, men så har jag bara provat med enkelslang, och jag misstänker att det sugs i varmluft från varenda liten ventil i lägenheten.

Mitt största aber med lägenheten är att jag har moderna skitfönster med flera leder. Det går liksom inte att öppna bara en springa eftersom karmarna på fönstren är så djupa. Ska man ha ut en tjock slang i änden av fönstret så har man 40 cm bred öppning längs hela fönstret. Balkongdörren är perfekt men... lägenhet med flera rum.
https://www.elon.se/de-longhi-portable-air-conditioner

Typ denna om en vanligt fläkt som vispar runt kylan i lägenheten,,,, har den på 21 grader.

Kom ihåg att det bildas kondens i maskinen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in