2026-06-22, 12:21
Medlem
Noetlovskijs avatar
I och med att Annanasanna kom in med uppgifter om att VA ev. varit bekant med My genom gemensamma bekanta så blev detta inlägg #1667, postat 00:24 den 28/12 desto mer intressant:

Citat:
Polisen vet exakt allt vid det här laget, de är en bekant till henne, och de spelar charader och köper tid inför insatsstyrkan ska storma deras egentliga mål, vilket är en man i 25 års åldern i närheten, så de är iscensatt några av fynden för grabben skulle inte behöva kasta ur dem ur någon bil som han lurat in någon han känner i

Inlägget är alltså postat drygt 11 timmar INNAN polisen hade sin presskonferens där de bekräftade att BO funnits avliden.

Postaren av det här inlägget hade alltså eventuellt rätt om en ytlig bekantskap/kännedom om BO samt att det var en man i 25-årsåldern som bor i närområdet...

(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)
Senast redigerad av Noetlovskij 2026-06-22 kl. 12:44.
Citera
2026-06-22, 12:40
Medlem
Någon som har fup?
Citera
2026-06-22, 12:43
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Någon som har fup?

Kommer nog tidigast september/oktober när åtal väcks...
Citera
2026-06-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Jag har inte påstått att mordet är ideologisk, att du tolkar det så gör nog att du inte förstår det jag skriver ordentligt.

Jag har hela tiden utgått från att han sannolikt är en lustmördare, men det som gjorde att han valde att lustmörda i just december, i just Rönninge är pga upprörda känslor av hans motståndares lyckade närvaro i Salemdemonstrationen och deras uppmärksamhet från media och polis.

Han har nog tänkt på att mörda i flera år, kanske redan gjort det en eller fler gånger och gjorde det nu i December rimligen just pga att han blev så provocerad av att det politiska parti som hängt ut honom och vill ha dödsstraff för honom kom till hans närområde.

Då är katalysatorn att han är så känslomässigt påverkad av Salemdemonstrationen till den grad att han driver sig att mörda fast det är vinter, platsen han valde är inte skyddad från insyn och minus och svårare att gräva när marken är frusen och även blod och skoavtryck syns tydligare i snö.

Mordet begicks inte av ideologi, utan av upprörda känslor.

Det är bevisat att han har en faktiskt koppling till arrangörerna för Salemdemonstrationen genom att de hängt ut honom!

Det är ett faktum att Salemdemonstrationen och mordet på My var i december med utgångspunkt från Rönninge Station.

Det är evidens och som jag bygger förklaringen kring varför mordet på My blev i december och i anslutning till Rönninge Station.

Och det är högst sannolikt att han blev så provocerad att han valde att mörda just i december, just i Rönninge pga att arrangörerna som hängt ut honom och varnat för honom kom dit med Salemdemonstrationen.

Lite som Drottninggatan då han körde på folk där och då pga polisen/Säpo haft övningar där precis innan??
Är det Därför han gjorde det där och då? Finns fler exempel!

Örebro massskjutning på skolan där hade polisen övning några månader innan skjutningen är det därför dom utförde handlingarna då?

För att polisen hatar såna GM som utför såna dåd?

Nej troligen inte!

Finns oändligt med exempel som är helt okopplingsbara!

Är så långsökt allt du Refererar till!

Tänk i lite enklare banor istället!

Polisen har en pågående förundersökning och utredning och detta lägger dom inte nån vikt av ska jag tala om för dig! Inte heller att han kände eller visste om vem My var! Det är redan bortspolat!

Har du kontaktat polisen ännu då med dina fantasier?
Citera
2026-06-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
I och med att Annanasanna kom in med uppgifter om att VA ev. varit bekant med My genom gemensamma bekanta så blev detta inlägg #1667, postat 00:24 den 28/12 desto mer intressant:

Inlägget är alltså postat drygt 11 timmar INNAN polisen hade sin presskonferens där de bekräftade att BO funnits avliden.

Postaren av det här inlägget hade alltså eventuellt rätt om en ytlig bekantskap/kännedom om BO samt att det var en man i 25-årsåldern som bor i närområdet...

Låter ju mycket märkligt det där! Varför skulle det kastas ut dna med just hans dna på platsen, då det hade varit lättare att just kasta ut det ur bilen då det aldrig kanske hittats?
Citera
2026-06-22, 13:10
Medlem
Citat:

Har läst igenom användarens inlägg nu och mycket teorier osv så nej tror inte detta är något seriöst! Han måste isåfall vetat att det är just GM före media osv. Av polisbekant eller liknande!
Citera
2026-06-22, 13:21
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Har läst igenom användarens inlägg nu och mycket teorier osv så nej tror inte detta är något seriöst! Han måste isåfall vetat att det är just GM före media osv. Av polisbekant eller liknande!

Det jag reagerade mest på var att hen redan då (28/12) sa att GM var bekant med BO, vilket enligt Annanasanna verkar stämmer då de tränat på samma gym och haft gemensamma bekanta (ev. innan flytten till Malmö/Lund).

De flesta i tråden har sagt att My var ett helt slumpmässigt utvalt offer, men så kanske inte var fallet ändå...
Citera
2026-06-22, 13:28
Medlem
Citat:
Det jag reagerade mest på var att hen redan då (28/12) sa att GM var bekant med BO, vilket enligt Annanasanna verkar stämmer då de tränat på samma gym och haft gemensamma bekanta (ev. innan flytten till Malmö/Lund).

De flesta i tråden har sagt att My var ett helt slumpmässigt utvalt offer, men så kanske inte var fallet ändå...

Ja jo och polisen säger att hon var just slumpmässigt vald! Dom har Gått igenom samtliga av hennes mobila enheter vid detta laget Och hur och varför skulle hon haft kontakt med GM icke troligt skulle jag vilja säga! Alldeles för olika typ av människor!
Senast redigerad av sylla 2026-06-22 kl. 13:50.
Citera
2026-06-22, 13:58
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja jo och polisen säger att hon var just slumpmässigt vald! Dom har Gått igenom samtliga av hennes mobila enheter vid detta laget Och hur och varför skulle hon haft kontakt med GM icke troligt skulle jag vilja säga! Alldeles för olika typ av människor!

Nej, nej. Jag säger inte att de haft kontakt.

Det Annanasanna säger några inlägg bakåt är att hen fått veta att Vilma tränade på samma gym som My någon gång i tiden. Jag säger inte att de haft kontakt eller att My visste vem Vilma var.

Däremot att Vilma kanske visste vem My var, har sett henne på gymmet, tagit reda på hennes namn, stalkat på sociala medier i år/månader och därför också sett att hon var hemma i Rönninge och var ut på kvällen den 25e, vilket hon eller hennes syster lade upp i sociala medier, och att han väntade på just henne vid stationen.

Det var väl väääldigt längesedan polisen sa att det var ett slumpmässigt offer och som det skrevs i inlägg #1667, att polisen spelar lite charader för att inte förstöra för utredningen om de går ut med information som är alldeles för korrekt innan gripandet skett.

Sedan tror jag varken det ena eller det andra innan FUP kommer.
Citera
2026-06-22, 14:26
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Nej, nej. Jag säger inte att de haft kontakt.

Det Annanasanna säger några inlägg bakåt är att hen fått veta att Vilma tränade på samma gym som My någon gång i tiden. Jag säger inte att de haft kontakt eller att My visste vem Vilma var.

Däremot att Vilma kanske visste vem My var, har sett henne på gymmet, tagit reda på hennes namn, stalkat på sociala medier i år/månader och därför också sett att hon var hemma i Rönninge och var ut på kvällen den 25e, vilket hon eller hennes syster lade upp i sociala medier, och att han väntade på just henne vid stationen.

Det var väl väääldigt längesedan polisen sa att det var ett slumpmässigt offer och som det skrevs i inlägg #1667, att polisen spelar lite charader för att inte förstöra för utredningen om de går ut med information som är alldeles för korrekt innan gripandet skett.

Sedan tror jag varken det ena eller det andra innan FUP kommer.
Det var användarens kompis som känner en tjej som jobbar på samma arbetsplats som Robin & propagerade för den galna transans rättigheter.
Jag antar detta handlar om Men1go.

”Aktivisten” hade tränat ihop med My för länge sedan. Inte Robin. Oklart vart el. om det ens var på gym & detta borde isf vara innan 2021 då BO flyttade.

På tok för långsökt enl. min mening.
Citera
2026-06-22, 15:06
Medlem
Hoppas ni som fick intresse för det jag berättade om ser denna text.
Jag är som sagt oteknisk.

Nu har jag ringt och talat med polisen om detta.
Jag vill inte berätta här detaljer om dom frågor som ställdes och den information jag fått till mej som jag delgav.
Jag ringde utan anonymitet och dom får kontakta mej vidare om så behövs.

En av flera frågor polisen ställde till mej - efter jag förtäljt min information var mycket viktig och bra.
Polisen frågade varför jag funderade på ev koppling mellan Robin och My.
Och svaret på det är exakt det någon av er ovan skrivit, kan han genom den bakåt i tiden - träningstjejkompisen till My haft koll på Mys sociala medier och att kombon med Rönninge där han tydligen var hemma och van ha en koppling ?
( Sa vidare att å andra sidan borde väl polisen haft koll på Robins egna digitala sök, men han kan ju genom denna tjej jag skrivit om sett om hon satt och scrollade på sin mobil )

Därutöver gav jag ett svar till på varför jag reagerat på detta, men jag vill inte gå in på det.

Min källa som berättade är väldigt tillförlitlig men är väl så trött på detta att personen ifråga missat den ( som jag tycker ) viktiga detaljen om det jag skrivit.

Over and out.

Kommer läsa vidare här men dålig på att skriva här

Utredarna läser ju här så ni som reagerar som jag och har tankar runt detta, fyll på med era reflektioner
Citera
2026-06-22, 15:32
Medlem
Förtydligande :

Robin tränade inte ihop med My.

Kolla några snäpp bakåt i mina inlägg.

Ursäkta jag inte begriper hur jag svarar i era respektive kommentarer.

Det viktiga för mej var att lyfta detta här i gruppen med alla er kloka samt med polisen.

Jag vet mer detaljer som sagt men jag vill inte röja min källa eller tjejen jag skrev om.
Men jag har berättat allt jag fick berättat för mej till polisen
Senast redigerad av annanasanna 2026-06-22 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in