Citat:
Har någon koll på om det är okej att testa peptider när man går på mounjaro? Lite ny på detta och inte klurat ut vad man ska testa och vart man får tag på det men mitt största problem är att jag har svårt att förlora fett och bygga muskelmassa.
Kört Mounjaro ett tag och lyckats tappa en hel del utan att se ut som ett skelett då jag tränar en hel del och rätt rutinerad med matrutiner och kaloriräkning. Har dock märkt av att jag har fortfarande svårt att se resultat av styrketräning + kreatin + proteintillskott. Mitt största problem är att bygga muskelmassa, men har också märkt att huden på kroppen är inte så fast som det bör vara och det kan nog vara pga tidigare viktuppgång och sedan viktnedgång.
Hur vet man om det är en säker källa när man hittar det och inte är något shady?
Kört Mounjaro ett tag och lyckats tappa en hel del utan att se ut som ett skelett då jag tränar en hel del och rätt rutinerad med matrutiner och kaloriräkning. Har dock märkt av att jag har fortfarande svårt att se resultat av styrketräning + kreatin + proteintillskott. Mitt största problem är att bygga muskelmassa, men har också märkt att huden på kroppen är inte så fast som det bör vara och det kan nog vara pga tidigare viktuppgång och sedan viktnedgång.
Hur vet man om det är en säker källa när man hittar det och inte är något shady?
Citat:
Är stenhård med att äta rätt och har kört kaloriräkning i mer än 9 månader. Innan jag körde mounjaro så körde jag viktväktarna, LCHF etc. Det enda som funkade var kaloriräkning som blev jätteeffektivt för viktnedgång när man kombinerade med mounjaro. Idag har jag gått ner det mesta så räknar fortfarande för att hålla vikten men även för att få i mig rätt mängd fett/carbs/protein. Jag sover 8h/dag och har konstant träningsvärk efter gymmet som jag tränar på 4-5 dagar i veckan.
Nu svarar jag inte relaterat till topic, men du har hållit på med viktnedgång i över 9 månader och kommer inte att bygga massa samtidigt som du tappar fett.
Huden tappar lite av elasticiten vid viktnedgång och eventuellt inte hunnit anpassa sig i takt med viktnedgången. En annan faktor som spelar in är glykogenlagringen i kroppen, och om du har varit överviktig så har man fler fettceller och blir även större som gör att man tappar mycket definition när man går över till en bulk.
Att ha konstant träningsvärk är inte nödvändigtvis något positivt, behöver inte nödvändigtvis heller vara negativt. Men det kan eventuellt vara en indikator på varför du inte bygger massa effektivt när du försöker bygga. Då behöver du se över din träning och programmering, för att få en bättre balans mellan stimuli och återhämtning.
Det finns fler grundläggande saker att åtgärda. Även om peptider eller steroider skulle hjälpa så kommer resultaten begränsas pga att andra bitar inte sitter. De kan ge en viss effekt men kommer inte kompensera för brister i längden tyvärr.
Men det fina är när man sätter alla bitar så bygger man en helt okej fysik med genomsnittliga gener. Man kommer inte kunna tävla och vara konkurrenskraftig men kommer sticka ut bland vanliga Svenssons.