2026-06-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodoso
Har någon koll på om det är okej att testa peptider när man går på mounjaro? Lite ny på detta och inte klurat ut vad man ska testa och vart man får tag på det men mitt största problem är att jag har svårt att förlora fett och bygga muskelmassa.

Kört Mounjaro ett tag och lyckats tappa en hel del utan att se ut som ett skelett då jag tränar en hel del och rätt rutinerad med matrutiner och kaloriräkning. Har dock märkt av att jag har fortfarande svårt att se resultat av styrketräning + kreatin + proteintillskott. Mitt största problem är att bygga muskelmassa, men har också märkt att huden på kroppen är inte så fast som det bör vara och det kan nog vara pga tidigare viktuppgång och sedan viktnedgång.

Hur vet man om det är en säker källa när man hittar det och inte är något shady?

Citat:
Ursprungligen postat av Bodoso
Är stenhård med att äta rätt och har kört kaloriräkning i mer än 9 månader. Innan jag körde mounjaro så körde jag viktväktarna, LCHF etc. Det enda som funkade var kaloriräkning som blev jätteeffektivt för viktnedgång när man kombinerade med mounjaro. Idag har jag gått ner det mesta så räknar fortfarande för att hålla vikten men även för att få i mig rätt mängd fett/carbs/protein. Jag sover 8h/dag och har konstant träningsvärk efter gymmet som jag tränar på 4-5 dagar i veckan.

Nu svarar jag inte relaterat till topic, men du har hållit på med viktnedgång i över 9 månader och kommer inte att bygga massa samtidigt som du tappar fett.

Huden tappar lite av elasticiten vid viktnedgång och eventuellt inte hunnit anpassa sig i takt med viktnedgången. En annan faktor som spelar in är glykogenlagringen i kroppen, och om du har varit överviktig så har man fler fettceller och blir även större som gör att man tappar mycket definition när man går över till en bulk.

Att ha konstant träningsvärk är inte nödvändigtvis något positivt, behöver inte nödvändigtvis heller vara negativt. Men det kan eventuellt vara en indikator på varför du inte bygger massa effektivt när du försöker bygga. Då behöver du se över din träning och programmering, för att få en bättre balans mellan stimuli och återhämtning.

Det finns fler grundläggande saker att åtgärda. Även om peptider eller steroider skulle hjälpa så kommer resultaten begränsas pga att andra bitar inte sitter. De kan ge en viss effekt men kommer inte kompensera för brister i längden tyvärr.
Men det fina är när man sätter alla bitar så bygger man en helt okej fysik med genomsnittliga gener. Man kommer inte kunna tävla och vara konkurrenskraftig men kommer sticka ut bland vanliga Svenssons.
Citera
2026-06-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoppaRunt
Nu svarar jag inte relaterat till topic, men du har hållit på med viktnedgång i över 9 månader och kommer inte att bygga massa samtidigt som du tappar fett.

Huden tappar lite av elasticiten vid viktnedgång och eventuellt inte hunnit anpassa sig i takt med viktnedgången. En annan faktor som spelar in är glykogenlagringen i kroppen, och om du har varit överviktig så har man fler fettceller och blir även större som gör att man tappar mycket definition när man går över till en bulk.

Att ha konstant träningsvärk är inte nödvändigtvis något positivt, behöver inte nödvändigtvis heller vara negativt. Men det kan eventuellt vara en indikator på varför du inte bygger massa effektivt när du försöker bygga. Då behöver du se över din träning och programmering, för att få en bättre balans mellan stimuli och återhämtning.

Det finns fler grundläggande saker att åtgärda. Även om peptider eller steroider skulle hjälpa så kommer resultaten begränsas pga att andra bitar inte sitter. De kan ge en viss effekt men kommer inte kompensera för brister i längden tyvärr.
Men det fina är när man sätter alla bitar så bygger man en helt okej fysik med genomsnittliga gener. Man kommer inte kunna tävla och vara konkurrenskraftig men kommer sticka ut bland vanliga Svenssons.

Är han helt färsk på gymmet o tränar hårt så kommer han bygga medans han tappar fett. Kör han hårt o ser till att gå på progressive overload även om han kört ett tag så kan han bygga medans han tappar fett så länge han kör ordentligt o får i sig protein. Har han bra med fett på kroppen , tränar hårt o får i sig protein så kan han också göra en recomposition.

Att det inte går att tappa fett o bygga muskelmassa samtidigt är en myt , jag tappar i snitt en 1-1.2kg fett/v just nu sen några månader tillbaka o ligger på stort överskott men blir starkare o starkare hela tiden o drar PB's så nog fan bygger jag medans då 🤷‍♂️.
Citera
2026-06-13, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Är han helt färsk på gymmet o tränar hårt så kommer han bygga medans han tappar fett. Kör han hårt o ser till att gå på progressive overload även om han kört ett tag så kan han bygga medans han tappar fett så länge han kör ordentligt o får i sig protein. Har han bra med fett på kroppen , tränar hårt o får i sig protein så kan han också göra en recomposition.

Att det inte går att tappa fett o bygga muskelmassa samtidigt är en myt , jag tappar i snitt en 1-1.2kg fett/v just nu sen några månader tillbaka o ligger på stort överskott men blir starkare o starkare hela tiden o drar PB's så nog fan bygger jag medans då 🤷‍♂️.

Har inte påstått att det inte går utan svarade mer utifrån inläggen. Det nämns inte direkt vad start vikten var, hur stor förlust, exakt tid än över 9 månader. Det som nämns är hängig hud, har problem med att bygga massa, konstant träningsvärk, ser inga träningsresultat.

Det får mig att anta att man har tappat vikt i för snabbt takt, haft en övervikt, när den nämner hängig hud. Och med tidsperspektivet och konstant träningsvärk så är personen förmodligen i ett bra läge för att bygga eller tappa fett effektivt. Därav mitt svar att personen inte kommer bygga massa och tappa fett samtidigt.

Den nämner att den ha viktuppgång och viktnedgång, oklart om det ar frivilligt eller ofrivilligt. Men säger att ha svårt att bygga massa.
När någon säger tränar hårt vet vi inte hur någon definierar det och har sällan gemensamma kriterier hos alla. Men i sammanhanget att träna hårt, konstant träningsvärk, svårt att bygga muskelmassa, hänger ihop. Det har med programmeringen, återhämtningen (kost, sömn, vila, stress) att göra. Och samtidigt oklart om personen tycker att det är svårt att bygga i deff eller bulk eller bägge.

Så jag anser att resonera att personen har förutsättningar att göra framsteg är felaktigt. Din situation är inte den samma som personen jag citerade och svarade till.
Citera
2026-06-13, 19:39
Medlem
Kan man använda sig av peptider samtidigt som man går på antidepressiva? Tex Brintellix?
Citera
2026-06-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smogenhogen
Kan man använda sig av peptider samtidigt som man går på antidepressiva? Tex Brintellix?

Peptider i sig är föreningar av aminosyror, så det är ett är för generellt begrepp. Men beroende på egenskaper av peptider så ska man vara försiktigt. Nya peptider finns det sällan bra forskning på men tex de som ska ha inverkan i tarmsystemet och hjärnan så skulle det kunna ha farliga interaktioner pga det kan påverka transmittorsubstanser.
Citera
2026-06-16, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smogenhogen
Ja
Citera
2026-06-19, 21:34
Medlem
Hundvalps avatar
Vart någonstans köper ni era insulinsprutor?
Citera
2026-06-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Amazon
Citera
2026-06-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maertn
Vilken vendor om du vill säga?
Kina har grymma varor. Kostar nada
Citera
2026-06-22, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp

kanyler.com
Citera
2026-06-22, 16:32
Medlem
Tycker det är läskigt att folk injicerar skit från kina...
Känns som cancer i en spruta.
Citera
2026-06-22, 18:28
Medlem
Maertns avatar
Det är inga skumma källarlabb direkt, utan stora tillverkare som granskas och certifieras. En stor del av världens läkemedelssubstanser kommer därifrån, och många peptider som säljs i Sverige har också sitt ursprung i Kina. Så även om sidan är svensk eller europeisk är råvarorna ofta importerade.
Vi importerar väldigt mycket råvaror för våra egna medicin produktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Suramineralladagar
Tycker det är läskigt att folk injicerar skit från kina...
Känns som cancer i en spruta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in