Jag kan bara instämma. Fullträff indeed. Man blir nästan gråtfärdig av precisionen. Enligt ryssdjurens diktator Vladimir Putin ska sådana här nederlag vara en "unik erfarenhet". Ryska patrioter och nationalister måste riva av sig håret över att ha en psykstörd clown som diktator i sin avloppsbassäng rossiya.
Ja nu händer det grejor! Ukrainarna plockar bort fabriker och försörjningsled till ryska armén, lär inte dröja länge innan ryska frontsoldater känner av bristen på understöd och krigsmateriel!
🇺🇦🚀 "Up to nine Storm Shadow missiles attacked factory in Voronezh. Flamingo missile launches were also recorded – everyone take cover immediately," - Russian monitoring channels
Du går ut i delforumvyn så ser du en rad högt upp med tolv kontonamn. Skicka PM till en valfri av dem.
Det är min uppgift här på jorden att försöka reda ut allt sånt.
Senaste från RFU News, Reporting from Ukraine, är beskrivning av ett mekaniserat anfall från Lysychanskhållet och Siversk mot Kryva Luka, Donetsflodens högra sida. Det största mekaniserade anfallet på månader.
Det som förmedlas på Reporting from Ukraine har hänt minst tre dygn tidigare enligt min erfarenhet, runt 3-25 dygn tidigare.
Jag läste "Reporting from Ukraine" för ett år sedan och jag tycker kanalen har försämrats. Jag tycker också att både Denys Davydov och "Ukraine Matters" väldigt ofta tuggar om samma händelser. Jag efterlyser bättre pro-ukrainska kanaler.
Jag läste "Reporting from Ukraine" för ett år sedan och jag tycker kanalen har försämrats. Jag tycker också att både Denys Davydov och "Ukraine Matters" väldigt ofta tuggar om samma händelser. Jag efterlyser bättre pro-ukrainska kanaler.
Preston Stewart har bra rapporter om från fronten där han även läser upp vad ryska milbloggare säger.
Har inte läst mycket här den sista tiden, men vad säger experterna här om chansen för en Ukrainsk attack över Dnepr in i Kherson-regionen? Med tanke på hur jävligt det har blivit på Krym den sista tiden så måste det ju vara än värre på fastlandet västerut. Hur länge dröjer det innan soldaterna där i princip har slut på utrustning?
Jake Broes sammanfattningar passar nog inte?
Letar också efter kanaler med dagliga uppdateringar.
🇺🇦🚀 "Up to nine Storm Shadow missiles attacked factory in Voronezh. Flamingo missile launches were also recorded – everyone take cover immediately," - Russian monitoring channels
Professor Gerdes rekommenderar jag.
Konstantin insiderussia.
Bägge har klass på sina rapporter.
Konstantin är lite långrandig. Men sitter på kontakter i Ryssland på högre nivåer.