2026-06-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Vi är trötta på att dagligen få se matriarkatet Sverige tas i tvåan av islamister.

Fram med de starka männen som ledare - och det säger jag som ung kvinna. Var är Sveriges Trump?
Och vart är alla dessa islamister? Jag ser bara muslimer. Kanske därför som SÄPO ser högerextremism som vårt största inhemska hot.
Kul ändå att det är anledningen till att du köper korruption
Citera
2026-06-21, 08:30
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Och vart är alla dessa islamister? Jag ser bara muslimer. Kanske därför som SÄPO ser högerextremism som vårt största inhemska hot.
Kul ändå att det är anledningen till att du köper korruption

Att säpo fokuserar mer på de 20 medlemmarna i NMR än de tiousentals islamister vi har i landet är ett enda stort stats- och säkerhetshaveri orsakat av sossarnas och matriarkatets PK-dirigeringar.

En tragedi för samhället och ett förrädiskt beteende gentemot folket.
Citera
2026-06-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Att säpo fokuserar mer på de 20 medlemmarna i NMR än de tiousentals islamister vi har i landet är ett enda stort stats- och säkerhetshaveri orsakat av sossarnas och matriarkatets PK-dirigeringar.

En tragedi för samhället och ett förrädiskt beteende gentemot folket.
Så, du har bättre koll än SÄPO👍.
Och det är anledningen till att du köper korruption?
Citera
2026-06-21, 10:18
Medlem
Det har i princip alltid funnits och det kommer fortsätta dyka upp korrupta opportunister inom politiken. Inget parti har rent mjöl i påsen. Släpp det.

Fokusera istället på att titta vad politiken de driver har gjort för Sverige!! Läs på. Det har rådit en slags medial hjärntvätt och ideologisk hegemoni i det här landet alldeles för länge. Alldeles för många klamrar sig fortfarande patetiskt fast vid gamla värderingar som inte existerat på väldigt länge. Fastlåsta vid hårda epitet istället för sakfrågor och fakta.

Läser man på och ser helt objektivt på det bör man komma fram till slutsatsen att det röda blockets politik inte är det bästa för det här landet. Kommer man fram till en annan slutsats är man oinformerad.

Sossarna har suttit vid makten under större delen av 1900-talet och inbillar sig att dom är lika med statsapparaten. Det som började som en folkrörelse har förvandlats till ett elitprojekt där partiintressen sätts före medborgarnas bästa. Och man ljuger och smutskastar obehindrat för att komma till makten.
Citera
2026-06-22, 07:55
Medlem
Inget fel alls. Tidöregeringen har: avskaffat Hawala som betalningsmöjlighet, något som varit förbjudet länge i många länder, men inte i godtrogna Sverige.
Infört inkomstgräns för arbetskraftsinvandrare vilket ger jobb till arbetslösa svenskar istället.
Infört flygplatskontroller mot bidragsbrott, miljoner i bidragsbrott har upptäckts.
Billigare drivmedel.
Införande av krav på kommuner på bidragstagare, efter 3 månader ska de ut på praktik eller i svenskundervisning.
Öppnat upp för ny kärnkraft.
Sänkt matmoms.
Historisk satsning på infrastruktur.
Gas i pensionssystemet.
Citera
2026-06-22, 08:24
Medlem
LKKINGENs avatar
Med risk för att uppvisa samma symptom som Trump väljare så är det bara en sak som egentligen intresserar mig.
Sverige åt svenskarna.
Den dag muslimerna är i majoritet bland röstberättigade är det över.
Då spelar skattetryck, vårdköernas längd, undervisning, pensioner, miljö m.m m.m ingen som helst roll, allt kommer lösas upp och bli oformbart och omöjligt att se en framtid i då allt som indikerar ett civiliserat samhälle kommer att försvinna över en natt.
Visst vissa saker kommer förbli som förut nämligen att svenskarna kommer fortsätta jobba dag och att för att försörja dessa tillresta men med den skillnaden att det inte kommer att utgå någon kompensation när sharias tidevarv råder i vårt avlånga.
Det är detta alla flyktingkramare inte begriper.
Citera
2026-06-22, 10:06
Medlem
Känns väldigt futtigt ärligt talat. Nu förstår jag varför människor överger Tidö.

Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Inget fel alls. Tidöregeringen har: avskaffat Hawala som betalningsmöjlighet, något som varit förbjudet länge i många länder, men inte i godtrogna Sverige.
Infört inkomstgräns för arbetskraftsinvandrare vilket ger jobb till arbetslösa svenskar istället.
Infört flygplatskontroller mot bidragsbrott, miljoner i bidragsbrott har upptäckts.
Billigare drivmedel.
Införande av krav på kommuner på bidragstagare, efter 3 månader ska de ut på praktik eller i svenskundervisning.
Öppnat upp för ny kärnkraft.
Sänkt matmoms.
Historisk satsning på infrastruktur.
Gas i pensionssystemet.
Citera
2026-06-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Känns väldigt futtigt ärligt talat. Nu förstår jag varför människor överger Tidö.

En sån kommentar vittnar bara om att du helt enkelt inte har koll på läget. Det där var några exempel.. Men något alla fårskallar glömmer är att de borgerliga partierna ofta har fått städa upp efter sosserierna och vänsterklägget.

Jag fattar inte varför folk har så extremt svårt att ta reda på fakta!! Allt finns där ute, historik, resultat, alla faktorer som påverkat osv.

Att rösta rött det här valet ( och de senaste decennierna ) är detsamma som att vara naiv, oinformerad, ev. dumlojal och i vissa fall bara brist på intelligens.
Citera
2026-06-22, 13:43
Medlem
Ja, men om du ser något vi bildade kan se så kan det ju vara läge att börja ifrågasätta sig själv.
Kunskap är makt. Det vet Tidö. Därför är tex jag inte länge Tidö. Ganska simpelt. Men man får ju engagera sig. Läsa många böcker så man får bra läsförståelse och allmänbildning. Annars förblir man som i ditt fall: en lättmanipulerad idiot...

Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
En sån kommentar vittnar bara om att du helt enkelt inte har koll på läget. Det där var några exempel.. Men något alla fårskallar glömmer är att de borgerliga partierna ofta har fått städa upp efter sosserierna och vänsterklägget.

Jag fattar inte varför folk har så extremt svårt att ta reda på fakta!! Allt finns där ute, historik, resultat, alla faktorer som påverkat osv.

Att rösta rött det här valet ( och de senaste decennierna ) är detsamma som att vara naiv, oinformerad, ev. dumlojal och i vissa fall bara brist på intelligens.
Citera
2026-06-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Ja, men om du ser något vi bildade kan se så kan det ju vara läge att börja ifrågasätta sig själv.
Kunskap är makt. Det vet Tidö. Därför är tex jag inte länge Tidö. Ganska simpelt. Men man får ju engagera sig. Läsa många böcker så man får bra läsförståelse och allmänbildning. Annars förblir man som i ditt fall: en lättmanipulerad idiot...

Var det det bästa du kunde klämma till med?

"Vi bildade".. Du avslöjade ju nyss i din kommentar att du INTE är bildad, och inte har fattat nånting av situationen.

Det är nog ett helt gäng skruvar lösa i din skalle. Men försök förklara för oss alla varför man ska rösta på det röda blocket! Och kom inte med nån gammal korkad sosseromantik om att de skulle vara "för folket" eller stå för rättvisa eller att vänster står för jämlikhet osv..Det var längesen de gjorde det.

Ge oss avgörande fakta och inte en massa påhitt.
Citera
2026-06-22, 17:54
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Tidöväljarna och då specifikt SD-väljarna har en hög dubbelmoral.
Men ska betala skatt och vara en god medborgare.
Man ska inte begå brott.
Begår man brott ska man straffa hårdare än tidigare.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?
Hur kan ni ha så svårt att kritisera era egna företrädare?

Och på svaret på frågan: Ammen durå.
Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.

Jag är absolut inte för hårdare straff. De betyder att vi ska betala mer i skatt, för det är inte billigt att ha folk i fängelse. Utvisningar och i förebyggande syfte är jag för. Dvs innan brottet har begåtts. Med deras politik så blir det ändå brott men att dom ska lösa det efteråt.

Trodde faktiskt SD skulle ge betydligt mycket mer återvandring än vad dom gjort. Och nu har dom dessutom slagit sönder välfärden med vilket dom inte hade behövt göra om dom hade haft en stram återvandring.
Citera
2026-06-22, 18:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Mycket hellre det TS tar upp än återgång till okontrollerad massinvandring, mer gängkriminalitet, liberalisering av straff, höjda skatter, mer bidragsberoende, sämre företagsklimat, feministisk utrikespolitik...

Så det som finns att välja mellan är okontrollerad invandring eller makthavare som begår brott och fifflar? Varför ska detta ställas mot varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in