2026-06-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Jag tror det är egoism. Majoriteten av människor i Sverige är växt upp med alla bekvämligheter som man kan tänka sig, och har aldrig ens varit i närheten av krig eller fattigdom. Hur hänger det ihop med rädsla?

Ekonomi, krig och klimatet har egentligen aldrig varit avgörande, utan det handlar om att man helt enkelt inte vill ha familj men man kanske inte sagt det rakt ut. Svårare än så är det inte och det är mycket bra att den sociala pressen att skaffa barn oavsett vad har försvunnit. Själv skulle jag inte skaffa barn oavsett hur mycket pengar jag hade eller om jag bodde i ett idylliskt samhälle.
Senast redigerad av Delex 2026-06-22 kl. 12:34.
Citera
2026-06-22, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Allt beror på preventivmedel och abort.
Detta leder till feminism och sk hookup culture. Kvinnor ligger runt med top 5% av männen tills de är för gamla för att skaffa barn.

Förr hade de top 5% av männen försvunnit från dejtingmarknaden pga graviditet och samhällets förväntan på giftermål.

Idag kan de istället hålla mängder med kvinnor upptagna och hoppfulla på att få den där chaden. En man kan hålla fuckboy livet virilt upp i 40 åren.
Det finns män som håller helt sjuka mängder fruntimmer i sk rotation och med nya kvinnor varje vecka.
Det blir en ond jävla negativ spiral där alla inblandade blir avtrubbade och får svårt att knyta djupa band till andra människor.

Ödmjukast.
Som föredetta mild fuckboy kan jag bara säga att det är en destruktiv livstil som i slutändan inte leder till något bra. En kvinna som älskar dig innerligt är mer värd att kila stadigt med än att hela tiden jaga nya kickar med potentiella risker såsom könssjukdomar och oönskade graviditeter.

Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Kvinnor är liksom inte nice längre. De har tappat sin femininitet och då kan jag lika gärna hänga med riktiga grabbar än nå jävla posers.

Detta är svaren, i kombination med att folk övervärderar ensamstående mammor. I svensk kultur har vi tyvärr gjort det under en lång tid (minst 60-talet), men i kombination med ovanstående blir det en giftig mix.

Många män behandlar inte bara ensamstående mammor som om de vore hett villebråd, utan skaffar även egna barn och ”ombildade familjer” med dessa. Om kvinnor visste att de som ensamstående mammor på sin höjd skulle användas som madrasser hade många tänkt efter både en och två gånger innan de splittrade familjen eller skaffade barn med olämpliga män. Kalkylen skulle helt enkelt se radikalt annorlunda ut.

Tyvärr finns det för mycket desperata män där ute för att vi som individer ska kunna lösa detta, utan här behövs det nya normer och skam på gruppnivå.
Citera
2026-06-22, 12:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Både ja och nej. Ser man på utsläppen per person så släpper en människa i valfritt afrkanskt land ut minimalt mot vad en svensk, engelsk eller amerikansk person gör.

Det var ju det jag skrev. Men de folken står ändå för merparten av utsläppen för att de a) är så fruktansvärt många människor och b) för att deras teknik ligger efter, de bryr sig inte om avgasrening, utsläpp från fabriker är helt oreglerade, sopor slängs var-som och får självdesintegrera, o.s.v...

Men vår ras kommer att blandas ut och försvinna om vi inte sätter fart och föder fler barn. Inga fler blonda vikingar eller rödhåriga skönheter eller linhåriga barn som Emil och ida... Bara en hoprörd gråbrunmurrig gegga i hela landet. Det vill vi väl inte? Målet borde vara minst tre barn i varje svensk och europeisk familj, samt inga blandäktenskap.
Citera
2026-06-22, 12:50
Medlem
Internet, soc.medier å dejtingappar. Folk påverkas, mer än de tror vad gäller önskningar drömmar å preferenser. Allt från kläder, prylar å status till partner å vem de blir kär i. Ingen väljer sedan nåt "sämre" så länge de tror sig ha chans till nåt bättre.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-06-22 kl. 12:50. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-06-22, 12:53
Medlem
Problemet är att skräpmänniskor skaffar horder av barn, både i Sverige och i världen. Dessa kommer ta över och skapa mer och mer kaos.
Citera
2026-06-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Problemet är att skräpmänniskor skaffar horder av barn, både i Sverige och i världen. Dessa kommer ta över och skapa mer och mer kaos.

Vad menar du med skröäpmänniskor? För antalet barn sjunker i alla grupper förutom överklassen.
Citera
2026-06-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus

Så har det väl alltid varit ändå…
Citera
2026-06-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Internet, soc.medier å dejtingappar. Folk påverkas, mer än de tror vad gäller önskningar drömmar å preferenser. Allt från kläder, prylar å status till partner å vem de blir kär i. Ingen väljer sedan nåt "sämre" så länge de tror sig ha chans till nåt bättre.
Ja det sätter sina spår. Och det kommer inte bli bättre på ett tag.

Om en kille numera får till träffar via sociala medier, så bör man nästan fira det. Grattis, ur något perspektiv så tillhör du eliten. Om det så är
- status
- pengar
- utseende
- social kompetens

Bäst om allt är kombinerat.

Samtidigt som allt är dyrt, jobb är svårare att få, hög kriminalitet etc. Det väger också starkt.
Citera
2026-06-22, 13:07
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Har inget med saken att göra, det är mer att kvinnor inte vill knulla utan kondom med idioter som dig.
Idioter som jag!? Jag lyssnar ju på hardbass och nästan allt av DJ blyatman! Nä du ditt jävla as, dra åt helvete med dig. Aldrig någonsin har jag ens fantiserat om att skaffa barn, min uppgift i livet är att supa och att jävlas med folk, har inte tid med att fostra snoriga dvärgar.
Citera
2026-06-22, 13:12
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Barn tillför en mening till livet som aldrig kan förstås av de som inte har egna barn. De som har barn vet precis hur det är att inte ha barn däremot. Ni lever ytliga, ointressanta och meningslösa liv och är ur evolutionärt perspektiv förlorare.
Det vore intressant att se statistik på hur många som skiljer sig efter att de skaffat barn. Kan det vara över 50%? Det tror jag när jag skådar mitt närområde. Måste kännas jävligt kul att någon ny snubbe knullar mamman till dina barn som du får träffa varannan vecka. Såna snubbar har ofta sagt att de borde ha valt min väg i livet.
Citera
2026-06-22, 13:19
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Det vore intressant att se statistik på hur många som skiljer sig efter att de skaffat barn. Kan det vara över 50%? Det tror jag när jag skådar mitt närområde. Måste kännas jävligt kul att någon ny snubbe knullar mamman till dina barn som du får träffa varannan vecka. Såna snubbar har ofta sagt att de borde ha valt min väg i livet.

Sagt som en riktig evolutionär förlorare. Vem fan bryr sig om en skilsmässa 2026 när ens blodsband härskar vidare i tusen år?

ReklamApa tappade evolutionens stafettpinne för att han föredrog odla mental fetma i mammas källare och var rädd för skilsmässor. Survival of the fittest gubben. Alla dina förfäder innan dig sörjer att du ger upp.
Citera
2026-06-22, 13:22
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Sagt som en riktig evolutionär förlorare. Vem fan bryr sig om en skilsmässa 2026 när ens blodsband härskar vidare i tusen år?
Och vem fan bryr sig om ens blodsband när du kremeras i en kista om 20-30 år? Evolutionär förlorare, aldrig hört uttrycket men det är kul att ni hjältar kan ryggdunka varandra när era frånskilda ex suger kuk hemma hos sitt nya kk samtidigt som era ungar leker med mobilerna. Lyckat liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in