2026-06-22, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Helt eni. Sier litt om hvilket nivå enkelte er på. SE har på mirakuløst vis blitt til ett offer😂😂

Ja, men hva er sannsynligheten for at denne ikke «hvermannsen» i kriminell forstand har påskrudd sin egen mobil under en slik operasjon? Relativt lav vil jeg si.
Citera
2026-06-22, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Ja, men hva er sannsynligheten for at denne ikke «hvermannsen» i kriminell forstand har påskrudd sin egen mobil under en slik operasjon? Relativt lav vil jeg si.

Det er jeg helt eni i, noe jeg også har påpekt flere ganger her inne. Men vi vet ikke eksakt hvilken av SE sin tlf de har fått track på. Kan være en "dekk tlf" de har kommet på sporet av. De fleste på nivå med SE er lystløgnere. Å tro at denne historien hans i DB er som å tro på julenissen. Tviler på at en helt vanlig kjøretur til / fra Strømmen gir grunnlag for siktelse. De har nok noe mer.
Citera
2026-06-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Telefonen gir han alibi, selv om han var i nærheten.
Hvis telefonen hans lå og samlet opp ubesvarte anrop ville han ikke hatt alibi.
Citera
2026-06-22, 11:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Telefonen gir han alibi, selv om han var i nærheten.
Hvis telefonen hans lå og samlet opp ubesvarte anrop ville han ikke hatt alibi.

Ja, og det at han kan bruke Strømsveien som påskudd. Kunne kanskje være en årsak til å bruke gangveien, for å ikke slå inn på feil basestasjon.
Citera
2026-06-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, og det at han kan bruke Strømsveien som påskudd. Kunne kanskje være en årsak til å bruke gangveien, for å ikke slå inn på feil basestasjon.

Han sier han ikke kjenner TH eller AEH. Denne DB historien har null verdi, han får bare snakke, og får ingen kritiske spørsmål. Det store spørsmålet nå.. Det er HVEM i THs nære krets har blitt grillet av øst PD om sin kontakt med psykiateren.. Jeg tipper Sn•ve eller TEH.
Citera
2026-06-22, 11:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Han sier han ikke kjenner TH eller AEH. Denne DB historien har null verdi, han får bare snakke, og får ingen kritiske spørsmål. Det store spørsmålet nå.. Det er HVEM i THs nære krets har blitt grillet av øst PD om sin kontakt med psykiateren.. Jeg tipper Sn•ve eller TEH.

Han trenger vel kanskje ikke ha kjent hverken TH eller AE for å kunne ha en rolle i saken.

Angående Dagblad-saken, så har den vel kun verdi for Dagbladet selv. SE sin status som mistenkt og siktet endres jo ikke et fnugg av at han får uttale seg, så for hans del er det bare fekting med armene.
De som kjenner ham, har vel allerede bestemt seg for om de tror på ham eller ikke.

En detalj jeg ser nå at de fleste later til å ha oversett, er uttalelsen om at "han ikke har kidnappet AE", og at Dagbladet til og med skriver at han er siktet for kidnapping. Det stemmer jo ikke. Han er siktet for drap eller medvirkning til drap. Strafferammene er ganske forskjellige.
Citera
2026-06-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kanskje mobilen var avslått i 76 minutter?

Eller kanskje satt på lydløs og etterlatt i garderoben mens han trente?

Noen som vet hva slags treningsstudio han har brukt. Og hvilke venner han pleier å møte der.
Citera
2026-06-22, 12:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Eller kanskje satt på lydløs og etterlatt i garderoben mens han trente?

Noen som vet hva slags treningsstudio han har brukt. Og hvilke venner han pleier å møte der.

En av disse treningsvennene skal være relativt betydningsfull i det kriminelle miljøet i Oslo og på Lørenskog. Og skal visstnok ha kjent Arne Treholt. Som vi også vet TH kjente, bl.a. gjennom skøyte-VM i Moskva og noen investeringsprosjekter på Kypros.

Verden er liten.
Citera
2026-06-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
En av disse treningsvennene skal være relativt betydningsfull i det kriminelle miljøet i Oslo og på Lørenskog. Og skal visstnok ha kjent Arne Treholt. Som vi også vet TH kjente, bl.a. gjennom skøyte-VM i Moskva og noen investeringsprosjekter på Kypros.

Verden er liten.

Verden er liten, ja. Da blir det også lett å spekulere i det vide og det brede. Som i dette tilfellet, hvor også Arne Treholt får sin mulige plass i denne saken...
Citera
2026-06-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ikke første gang en kriminell står frem og forteller at han er uskyldig. Faktisk svært sjeldent at det motsatte skjer.

Sånn sett er uttalelsene til SE helt verdiløse mtp. å få frem fakta i saken

Dagbladet synes de gjorde et scoop, men endte opp som et mikrofonstativ for en yrkeskriminell, hvis halve jobb er å lyve.

At enkelte i tråden her er naive får så være

Enig med deg.

Jeg synes også SE får gå langt i å anklage andre.
Det som gjør vondt, er at en person som selv er i politiets søkelys, leker journalist og legger ut navnet og bildet mitt i såkalte nettaviser. Det er svært ubehagelig og krenkende.
Er det person(er) bak Uten Filter, Rabulisten, eller noen andre SE hinter til her.

SE vil at politiet skal gjennomføre videoavhør med ham, mens han befinner seg i Istanbul ifølge ham selv på tre måneders turistvisum. Haster avhøret så fælt. Kan det ikke vente til han kommer tilbake til Norge.

Vi savner fremdeles faktaopplysninger om tidspunkt for når mobilen hans slo inn på basestasjon nær S4. Vi vet heller ikke hvilken bil SE brukte den dagen. Kan han ha kjørt en rød Caddy. Eller kan han ha kjørt en av de andre uidentifiserte bilene politiet har oversikt over.

Dagbladet spør ikke engang om trusselbrevet og kryptorigget.
Citera
2026-06-22, 13:37
Medlem
Citat:

Psykiatriker, kirurg har SE ens någon giltig läkarlegitimation i Norge?
Citera
2026-06-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Psykiatriker, kirurg har SE ens någon giltig läkarlegitimation i Norge?

Nei, han er fratatt autoritasjonen i Norge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in