Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Det är bara att fortsätta kämpa. Du behöver kanske inte räkna kalorier på keto eller tycker du inte att du blir mätt?
Det är lite speciellt för mig nu på sommaren. Jag kan inte äta under dagen, så jag dricker egenkomponerade keto‑måltidsersättningar. (runt 400 kcal, bestående av ägggulepulver, vassleprotein, mct c8 pulver, lectitin, och äggvitepulver. sen kompletterar jag med koppar, järn, c vitamin, d vit, omega3, MTM, inulin, kisel,b vit komplex, selen. allt på rätt tider såklart så de inte konukrrerar med varndra. 2 såna, sen en shake med marint collagen och ägg vite pulver. Sist på kvällen tar jag 20g kasein. JAg äter mitt mål mat på dagen kl 19, som då är runt 7-800 kcal, och är oftast lax, fläsk, nät eller annat gott. dagarna snittar på 1800 kcal, och runt 150-160g protein.) Jag gillar verkligen att planera, väga mat och ha struktur när jag äter nyttigt. Men varje år slutar det likadant: i slutet av sommaren går allt åt helvete.
Jag når min målvikt och tänker att jag ska ”unna mig” i en vecka eller två. Och vips är jag uppe på 100–105 kilo igen och har slösat bort fyra månader av mitt liv. Så har det varit varje år i nästan 20 år, och jag är så trött på det.
Tidigare har jag alltid panikfastat för att gå ner igen – kört 1200 kcal, OMAD och strikt keto. Men då får jag telogent effluvium som ett brev på posten i augusti. Så nu ska jag testa att ligga på 1800 kcal och äta fyra mål om dagen och se om det hjälper.
Ett stort problem är att jag är egenanställd och singel. När säsongen är slut är jag helt ensam, och helt slutkörd efter fyra månaders hårt jobb, sju dagar i veckan, sexton timmar om dagen. Då flippar jag totalt och gör inget annat än att äta och kolla på tv i fyra månader. Men nu ska jag försöka bryta det mönstret med den här taktiken (så tänekr jag varje år) . Jag ska nog också söka hjälp på ätstörningsenheten här i Stockholm.