2026-06-22, 11:43
  #1
Medlem
Citat:
Inför Demokraternas primärval i ett av New Yorks distrikt möts väljarna av tv-reklam från en ”progressiv” avsändare som kallar en av kandidaterna korrumperad och kopplar henne till Trump.

Men pengarna till reklamen kommer från republikanska källor.

Citat:
Vid demokratiska primärval i maj i Texas fick den helt okända sexterapeuten Maureen Galindo 900 000 dollar av en kommitté som kallade sig ”Lead Left” men vars pengar egentligen kom från höger

Galindo visade sig ha uttalat sig grovt antisemitiskt och bland annat föreslagit att ett lokalt ICE–förvar skulle göras om till ”fängelse för sionister”. Tack vare donationerna var hon ett tag nära att slå ut sin moderate motståndare, men förlorade ändå till sist.

https://www.dn.se/varlden/fusket-i-usa-valet-pengar-fran-vansterdonatorer-kom-egentligen-fran-hogern/
Citera
2026-06-22, 12:22
  #2
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Förövrigt ska sionister sättas i fängelse, inte i särskilda, utan vanliga sådana tillsammans med vanligt folk; araber, afrikaner och nassar
Jaha?

Dock New york så har väl denna reklam inte större effekt för valet där?E
Eller hoppas de på sekundära effekter i andra stater?
Citera
2026-06-22, 12:24
  #3
Medlem
nerdnerds avatar
Ok, detta är förstås någon sorts taktik. Ju mer galet vänster D framstår som, desto mindre chans för dem att vinna. Finn fem fel?

Inför valet 2016 var det nog många inom D som iaf tänkte att rRumps gradvisa fientliga övertagande av GOP var taktiskt bra för D. Inte en chans ju att en sådan obildad och total idiot skulle vinna!

Nä, just det. Stackars Amerika.
Citera
2026-06-22, 18:37
  #4
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ok, detta är förstås någon sorts taktik. Ju mer galet vänster D framstår som, desto mindre chans för dem att vinna. Finn fem fel?

Inför valet 2016 var det nog många inom D som iaf tänkte att rRumps gradvisa fientliga övertagande av GOP var taktiskt bra för D. Inte en chans ju att en sådan obildad och total idiot skulle vinna!

Nä, just det. Stackars Amerika.
Jag talade med en som arbetade på FOX och han sa att när de ska presentera olika förslag från politiker brukar de ta någon från Demokraterna som får stå för "den andra sidan" och att de då tar någon skogstokig Demokrat. Så bygger de ett polariserat land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in