Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
Goda nyheter för Noreg.
Säg, nu har Senegal inte vunnit än. Menar Ni att det blir etter värre om de faktiskt tar en trepoängare? Är inte spelarna redan fulltidsproffs med höga löner? Hur fan kan pengar äventyra ett helt lags VM.
Det tror jag när jag ser det.
Storväxta/kraftigt byggda "kungsnegrer" från Västafrika
Victor Osimhen (Nigeria
Jay-Jay Okocha (Nigeria
Sadio Mané (Senegal
Didier Drogba (Elfenbenskusten)
Romelu Lukaku (Zaire/DRCongo)
Afrikaner har inte samma känsla för deras land som européer på grund av att länderna består av många olika stammar och språk och deras lojalitet finns mot deras stam, deras by och släktingar. Därför i Afrika svågerpolitik nepotism är något helt normalt. Om någon lyckas få en hägre position inom administrationen eller politiken då förväntas han främst gynna sin egen stam, by och släktingar. Skulle han inte göra det då hade alla tyckt att han var en dålig människa.