2026-06-05, 15:00
  #1
Medlem
Gruppens matcher:

Tisdag 16 juni

21.00: Frankrike–Senegal, Rutherford (SVT och SVT Play)

Onsdag 17 juni

00.00: Irak–Norge, Foxborough (TV4 och TV4 Play)

Måndag 22 juni

23.00: Frankrike–Irak, Philadelphia (SVT och SVT Play)

Tisdag 23 juni

02.00: Norge–Senegal, Rutherford (SVT och SVT Play)

Fredag 26 juni

21.00: Norge–Frankrike, Foxborough (TV4 och TV4 Play)
21.00: Senegal–Irak, Toronto (TV4 och TV4 Play)
Citera
2026-06-09, 09:05
  #2
Medlem
BombaySaphires avatar
”Kniper andraplatsen”

https://www.sverigesradio.se/artikel/experterna-tippar-grupp-i-i-fotbolls-vm
Citera
2026-06-09, 20:45
  #3
Medlem
Vad tror ni om det afrikanska derbyt mellan Frankrike och Senegal?

Frankrike brukar väl ofta ha det svårt när de möter andra afrikanska lag?
Citera
2026-06-21, 12:34
  #4
Medlem
BombaySaphires avatar
Svenskarna jagar Iraks första VM-poäng

I Iraks landslag hittar man inte mindre än sex spelare med svenska rötter. Amir Al-Ammari, född i Jönköping, Kevin Yakob, född i Göteborg, Aimar Sher, uppvuxen i Stockholm, Hussein Ali, född i Malmö, Rebin Sulaka, uppvuxen i Eskilstuna, och Ahmed Qasem, uppvuxen i Motala.

https://www.tv4.se/artikel/tt-260621-fotvmguidemandag1-d55e463e/vm-guide-messi-i-mediebrak-infor-gruppfinalen
Citera
2026-06-22, 02:50
  #5
Medlem
Tavastehuss avatar
Hålands första mål i matchen mot Irak gav tydligen utslag på seismografen hemma i Noreg. Då förstår man hur stort det är för norrmän med VM.

Kvalificerat motstånd i natt väntar.

Senegal förlorade mot Frankrike med 3-1 i förra veckan. Städar Noreg av motståndet lätt som en plätt?

Tror seger, sämst oavgjort. Ett disciplinerat Noreg förlorar inte mot ett afrikanskt lag.
Citera
2026-06-22, 07:37
  #6
Medlem
rex144s avatar
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/vm-2026/senegal-bekraftar-problem-i-vm-lagret

"Sport News Africa rapporterar om missnöje i Senegals VM-läger.

Enligt uppgifterna handlar det bland annat om uteblivna bonusar, bristande villkor och oklarheter kring förbundskaptenen Pape Thiaws kontrakt."

Det är inte första gången som spelarna i ett afrikanskt lag bråkar om pengarna med det egna förbundet. Spelarna blir lovade guld och gröna skogar av det korrupta förbundet men även spelarna är pengakåta och när de vinner matcher då paradoxalt försämras stämningen i truppen eftersom spelarna börjar bråka om pengar.

PS

Haaland får det tufft mot storväxta, välgödda "kungsnegrer" från Västafrika, han kommer inte längre ha en fördel av sin fysik i närkamper. De är motsatsen till undernärda spinkiga negrer i Östafrika som lever i ett kargt landskap och måste gå långa sträckor för att hitta bete till sina utmärglade får, kor och getter.
__________________
Senast redigerad av rex144 2026-06-22 kl. 07:43.
Citera
2026-06-22, 07:44
  #7
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/vm-2026/senegal-bekraftar-problem-i-vm-lagret

"Sport News Africa rapporterar om missnöje i Senegals VM-läger.

Enligt uppgifterna handlar det bland annat om uteblivna bonusar, bristande villkor och oklarheter kring förbundskaptenen Pape Thiaws kontrakt."

Det är inte första gången som spelarna i ett afrikanskt lag bråkar om pengarna med det egna förbundet. Spelarna blir lovade guld och gröna skogar av det korrupta förbundet men även spelarna är pengakåta och när de vinner matcher då paradoxalt försämras stämningen i truppen eftersom spelarna börjar bråka om pengar.
Goda nyheter för Noreg.

Säg, nu har Senegal inte vunnit än. Menar Ni att det blir etter värre om de faktiskt tar en trepoängare? Är inte spelarna redan fulltidsproffs med höga löner? Hur fan kan pengar äventyra ett helt lags VM.


Citat:
Haaland får det tufft mot storväxta, välgödda "kungsnegrer" från Västafrika, han kommer inte längre ha en fördel av sin fysik i närkamper. De är motsatsen till undernärda spinkiga negrer i Östafrika som lever i ett kargt landskap och måste gå långa sträckor för att hitta bete till sina utmärglade får, kor och getter.

Det tror jag när jag ser det.
Citera
2026-06-22, 09:59
  #8
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Goda nyheter för Noreg.

Säg, nu har Senegal inte vunnit än. Menar Ni att det blir etter värre om de faktiskt tar en trepoängare? Är inte spelarna redan fulltidsproffs med höga löner? Hur fan kan pengar äventyra ett helt lags VM.

Det tror jag när jag ser det.

Storväxta/kraftigt byggda "kungsnegrer" från Västafrika

Victor Osimhen (Nigeria
Jay-Jay Okocha (Nigeria
Sadio Mané (Senegal
Didier Drogba (Elfenbenskusten)
Romelu Lukaku (Zaire/DRCongo)

Afrikaner har inte samma känsla för deras land som européer på grund av att länderna består av många olika stammar och språk och deras lojalitet finns mot deras stam, deras by och släktingar. Därför i Afrika svågerpolitik nepotism är något helt normalt. Om någon lyckas få en hägre position inom administrationen eller politiken då förväntas han främst gynna sin egen stam, by och släktingar. Skulle han inte göra det då hade alla tyckt att han var en dålig människa.
Citera
Igår, 14:53
  #9
Medlem
En bedrövlig insats i natt av lagkaptenen Koulibaly som står för misslyckade ageranden vid samtliga av Norges mål.

Samtidigt så kan detta visa sig vara bra för Sverige eftersom det nu är garanterat att grupp-trean i denna grupp inte kommer att kunna sluta på högre än 3 poäng.

Undrar om Frankrike kommer att rotera / vila spelare under matchen mot Norge? Det är såklart viktigt att komma etta men samtidigt så har ju Frankrike som ambition att gå hela vägen och vinna turneringen. Därmed så kanske de väljer att vila spelare inför slutspelet som det ju inte är långt kvar till?

Om Frankrike kör sin bästa elva så har jag svårt att se Norge vinna den matchen.
Citera
Igår, 15:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/vm-2026/senegal-bekraftar-problem-i-vm-lagret

"Sport News Africa rapporterar om missnöje i Senegals VM-läger.

Enligt uppgifterna handlar det bland annat om uteblivna bonusar, bristande villkor och oklarheter kring förbundskaptenen Pape Thiaws kontrakt."

Det är inte första gången som spelarna i ett afrikanskt lag bråkar om pengarna med det egna förbundet. Spelarna blir lovade guld och gröna skogar av det korrupta förbundet men även spelarna är pengakåta och när de vinner matcher då paradoxalt försämras stämningen i truppen eftersom spelarna börjar bråka om pengar.

PS

Haaland får det tufft mot storväxta, välgödda "kungsnegrer" från Västafrika, han kommer inte längre ha en fördel av sin fysik i närkamper. De är motsatsen till undernärda spinkiga negrer i Östafrika som lever i ett kargt landskap och måste gå långa sträckor för att hitta bete till sina utmärglade får, kor och getter.

Såg ett YouTube-klipp med några där det framkom att Kei Kamara hade också berättat om problemen i Senegal så det verkar vara väldigt publikt.

Tjänar dom inte redan hur många miljoner som helst? Och dom vill gnälla om pengar när dom ska representera sitt egna land? Vad är det för fel på dessa människor?
Citera
Igår, 15:46
  #11
Medlem
Jag ser hellre att Sverige åker ur gruppspelet än möter Norge i 16-delen.
Citera
Igår, 15:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Jag ser hellre att Sverige åker ur gruppspelet än möter Norge i 16-delen.


Känner likadant, för stor risk för förödmjukning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in