2026-06-21, 14:34
Avslutad
Jag läste på detta forum någon som menade att klitoris kan bli mindre känslig om man använder en lufttrycksvibrator - en Satisfyer. Inte så att jag kommer sluta använda den om det vore så, men undrar hur det i så fall skulle hänga ihop? Varför skulle det påverka känsligheten? Kan inte avgöra om det påverkat mig, kanske lite?
Här vill jag att alla som har någon egen erfarenhet av frågan kan svara eller som har någon kunskap som stödjer eller inte stödjer tesen att klitoris blir mindre känslig av tyngre grejer som lufttrycksvibratorer uppenbarligen är.
Citera
2026-06-21, 14:46
Medlem
Onanikrems avatar
Hört omskurna män blir mindre känsliga på ollonet pga daglig friktion mot kallingar och dyligt.
Fortsätt du onanera förutsatt du inte gör det 24/7
Citera
2026-06-21, 14:54
Medlem
Inte säkert, har inte testat men tänker att en vanlig vibrator ger mer nersatt känsel.

Lufttrycket är nog inte lika dåligt för känsligheten. Tror däremot att det kan bli ett beroende eftersom det är lättare att komma med en leksak.

Undviker själv allt som är el/batterier just av denna anledningen.
Citera
2026-06-21, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottor123
Jag läste på detta forum någon som menade att klitoris kan bli mindre känslig om man använder en lufttrycksvibrator - en Satisfyer. Inte så att jag kommer sluta använda den om det vore så, men undrar hur det i så fall skulle hänga ihop? Varför skulle det påverka känsligheten? Kan inte avgöra om det påverkat mig, kanske lite?
Här vill jag att alla som har någon egen erfarenhet av frågan kan svara eller som har någon kunskap som stödjer eller inte stödjer tesen att klitoris blir mindre känslig av tyngre grejer som lufttrycksvibratorer uppenbarligen är.
Ja det blir den ju gamlare du blir desto mer förändras kroppen. Om du använder samma metod 24tim om dagen i ett år så slits kroppen fattar du inte det?
Citera
2026-06-21, 15:14
Medlem
Du bör omedelbart sluta med detta onanihjälpmedel. Skaffa dig en karl som kan suga på din glädjeknapp när du vill istället.
Tänk på miljön vettu. Inte bra med silikon och batterier...
Citera
2026-06-21, 17:02
Avslutad
Lufttrycksvibratorer ger väldigt kraftiga orgasmer, särskilt i kombination med t.ex. stimulering av vaginan (kan man uttrycka sig så?). Jag förstår tankegången om att den nog inte gör klitoris lika "illa" som en vanlig vibrator, det låter rimligt. Men tror ändå att kroppen vänjer sig vid att vilja ha dessa kraftiga orgasmer med lufttycksvibratorn och att det kan ha en påverkan så att man inte upplever att fingrarna är så effektiva som de en gång var. Kanske är det mer på den nivån det påverkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Inte säkert, har inte testat men tänker att en vanlig vibrator ger mer nersatt känsel.

Lufttrycket är nog inte lika dåligt för känsligheten. Tror däremot att det kan bli ett beroende eftersom det är lättare att komma med en leksak.

Undviker själv allt som är el/batterier just av denna anledningen.
Citera
2026-06-21, 17:12
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:

Låter helt rimligt att det faktiskt skulle påverka. Om kroppen märker att något är där ofta och trycker till där nere så lär den ju anpassa sig och fixa lite mer hårdare och inte lika känslig hud som skydd?

Så kollar man i microkopisk storlek borde allting bli mindre känsligt..

Borde vara lite samma sak som när vi killar går på nofap. Och kuken blir jävligt känslig och reagerar på minsta typ utav beröring.
Senast redigerad av buhbye 2026-06-21 kl. 17:14.
Citera
2026-06-21, 17:57
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hört omskurna män blir mindre känsliga på ollonet pga daglig friktion mot kallingar och dyligt.
Fortsätt du onanera förutsatt du inte gör det 24/7
Det är sant. Blottat ollon ger mindre känslighet då ollonet torkar ut och får sig ett skyddande lager.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/omskurna-man-har-samre-sexliv

Förövrigt: lufttrycksvibratorer ger så pass kraftig stimulans att man vänjer sig vid den nivån. Vanligt sex blir inte lika stimulerande efter det. Man behöver ta en lång paus från pill på klitoris efter det för att återställa sig.
Senast redigerad av Volotea 2026-06-21 kl. 17:59.
Citera
2026-06-21, 21:08
Avslutad
Du menar att jag som singel skulle behöva sluta onanera under en period för att återställa mig? Vet inte om jag skulle klara det, men jag skulle klara att onanera utan satisfyern. Går inte att jämföra onani med satisfyern med sex eftersom vanligt sex ju är mer upphetsande i sig vilket onani inte är, men jag förstår ändå jämförelsen och hur du menar. Du menar styrkan i orgasmerna och där är vi överens. Å andra sidan kan väl satisfyern få vara med på ett hörn även i vanligt sex.
För alla som inte vet vad en lufttrycksvibrator är så är det en vibrator som inte vidrör klitoris mer än genom en stråle av lufttryck. Sen är det någon slags siliconöppning som man kan vidröra könet med men inte direkt vid klitoris. Så det är ju ingen direkt friktion om nu inte lufttrycket i sig är friktion.

Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Det är sant. Blottat ollon ger mindre känslighet då ollonet torkar ut och får sig ett skyddande lager.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/omskurna-man-har-samre-sexliv

Förövrigt: lufttrycksvibratorer ger så pass kraftig stimulans att man vänjer sig vid den nivån. Vanligt sex blir inte lika stimulerande efter det. Man behöver ta en lång paus från pill på klitoris efter det för att återställa sig.
Citera
2026-06-21, 23:04
Medlem
Citat:

Tror absolut det kan bli så för en del, men tror också det är temporärt om man slutar..

För att nervsystemet vänjer sig vid stark stimulering när du håller på. Men slutar du med det så äre inte permanent. Känsligheten för stimuli återgår till det normala.
Senast redigerad av rawjudge 2026-06-21 kl. 23:07.
Citera
2026-06-21, 23:13
Avslutad
Tack för svar.

Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Tror absolut det kan bli så för en del, men tror också det är temporärt om man slutar..

För att nervsystemet vänjer sig vid stark stimulering när du håller på. Men slutar du med det så äre inte permanent. Känsligheten för stimuli återgår till det normala.
Citera
2026-06-22, 03:04
Bannlyst
Citat:
Du menar att jag som singel skulle behöva sluta onanera under en period för att återställa mig? Vet inte om jag skulle klara det, men jag skulle klara att onanera utan satisfyern. Går inte att jämföra onani med satisfyern med sex eftersom vanligt sex ju är mer upphetsande i sig vilket onani inte är, men jag förstår ändå jämförelsen och hur du menar. Du menar styrkan i orgasmerna och där är vi överens. Å andra sidan kan väl satisfyern få vara med på ett hörn även i vanligt sex.
För alla som inte vet vad en lufttrycksvibrator är så är det en vibrator som inte vidrör klitoris mer än genom en stråle av lufttryck. Sen är det någon slags siliconöppning som man kan vidröra könet med men inte direkt vid klitoris. Så det är ju ingen direkt friktion om nu inte lufttrycket i sig är friktion.
Kan ju inte vara bra att blåsa torrt sådär. Tänker på omskurna pojkar vars penis gnuggas mot kalsongerna - känslan försvinner för dessa misshandlade barn.

Tänk på fittan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in