Igår, 20:12
  #1
Medlem
Ung man, 29 blev magsjuk, enligt expressen https://www.expressen.se/nyheter/sverige/brollopet-gick-at-helvete--nu-kor-de-igen/ Åker till akuten!! Inte konstigt att akutmottagningarna är överfulla. Visst man får inte i sig något att äta/dricka på några dagar - fattar - men magsjuk på em - till akuten samma dag. Nu står det ju att han har diabetes, men har väl både ketonmätare och sockermätare hemma, så kanske ketoacidos då fattar jag men.... Vad tycker - ni motiverat?
Citera
Igår, 20:21
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstadsman112233
Ung man, 29 blev magsjuk, enligt expressen https://www.expressen.se/nyheter/sverige/brollopet-gick-at-helvete--nu-kor-de-igen/ Åker till akuten!! Inte konstigt att akutmottagningarna är överfulla. Visst man får inte i sig något att äta/dricka på några dagar - fattar - men magsjuk på em - till akuten samma dag. Nu står det ju att han har diabetes, men har väl både ketonmätare och sockermätare hemma, så kanske ketoacidos då fattar jag men.... Vad tycker - ni motiverat?

Verkligen inte motiverat att dra till akuten för att man är magsjuk.
Tvärtom, skulle vederbörande ha varit hemma för att undvika smitta folk. Telefonkontakt kunde de däremot ha haft.
Citera
Igår, 20:37
  #3
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Verkligen inte motiverat att dra till akuten för att man är magsjuk.
Tvärtom, skulle vederbörande ha varit hemma för att undvika smitta folk. Telefonkontakt kunde de däremot ha haft.

I artikeln står det:

Dramatiken började dagarna innan, när deras dotter drabbades av en magsjuka som blev så omfattande att hon var tvungen att läggas in på sjukhus och få dropp.

På bröllopsdagen insjuknade brudgummen, och de ringde de efter ambulans, och den kom och hämtade brudgummen.

Så det var motiverat tänker jag.
Citera
Igår, 20:57
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
I artikeln står det:

Dramatiken började dagarna innan, när deras dotter drabbades av en magsjuka som blev så omfattande att hon var tvungen att läggas in på sjukhus och få dropp.

På bröllopsdagen insjuknade brudgummen, och de ringde de efter ambulans, och den kom och hämtade brudgummen.

Så det var motiverat tänker jag.

En sak är ett litet barn. En annan när det gäller en 29-åring. Fortfarande inte motiverat enligt mitt tycke.
Bara att få i sig vatten, cola, kex eller potatischips. Eller liknande.
Citera
Igår, 21:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
En sak är ett litet barn. En annan när det gäller en 29-åring. Fortfarande inte motiverat enligt mitt tycke.
Bara att få i sig vatten, cola, kex eller potatischips. Eller liknande.


Personligen tycker jag att föräldrar kommer in till akuten med sina barn i onödan
Ibland är det pga av att de vill att barnet ska hinna bli frisk till någon resa mm
Ibland är de inte ens sjuka
Finns många konstigheter där också
Citera
Igår, 21:04
  #6
Medlem
Dagens curlade generation som ska ha full service för allt. Man tar två magtabletter och fler om det inte upphör. Svårare är det inte. Sådant ingår i ett normalt husapotek.
Citera
Igår, 21:13
  #7
Medlem
zombie-nations avatar
Har han typ 1-diabetes? Då kan man ju dö för nästan ingenting. Var en tjej här i stan som de behandlade på sjukhuset som ni tycker diabetiker ska behandlas, med "eget ansvar" och låt dem bara ligga. Hon dog ju nästan.

Hon kom in till sjukhuset med extremt högt socker som hon inte fick ordning på. De viftade bort henne och hon var en millimeter från döden.
Citera
Igår, 21:20
  #8
Avstängd
Bara för man åker till akuten betyder väl inte att man blir emotagen på akuten.
dom får väl avisa honom.

eller är påståendet, av ts, att alla som åker till akuten blir behandlade och beslutet tas av varje enskild person, inte av läkarna? det har jag svårt att tro.

det är sannolikt helt falskt.

så ts har med andra ord fel.
Citera
Igår, 21:31
  #9
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Bara för man åker till akuten betyder väl inte att man blir emotagen på akuten.
dom får väl avisa honom.

eller är påståendet, av ts, att alla som åker till akuten blir behandlade och beslutet tas av varje enskild person, inte av läkarna? det har jag svårt att tro.

det är sannolikt helt falskt.

så ts har med andra ord fel.
Tror du att dom kastar ut folk som kommer in med ambulans?
Citera
Igår, 21:33
  #10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
En sak är ett litet barn. En annan när det gäller en 29-åring. Fortfarande inte motiverat enligt mitt tycke.
Bara att få i sig vatten, cola, kex eller potatischips. Eller liknande.

Du tycker att cola, kex och chips är en toppenplan för en diabetiker?
Citera
Igår, 21:35
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Tror du att dom kastar ut folk som kommer in med ambulans?

Vi frågar google

Ambulansens uppgift är främst att ge patientsäker vård och övervakning under transporten till sjukhuset, samt att förbereda akutmottagningen på att du är på väg. Det är sedan sjuksköterskan på akuten som avgör hur snabbt du behöver träffa en läkare i förhållande till de andra patienterna i väntrummet.
Citera
Igår, 21:44
  #12
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Du tycker att cola, kex och chips är en toppenplan för en diabetiker?

Det finns dia-produkter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in