2026-06-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Caddyen som distraksjon er et godt poeng. Men jeg tenker de(n) som kjørte Caddyen, siden også kjørte den bilen som tok med seg AE. Så kan man jo spørre - hvorfor var denne distraksjonen nødvendig, når man kunne få med seg AE usett like forbanna? Hva er vitsen med å ha disse Futurum-mennene og denne Caddyen på video, når man ikke har selve bortføringsbilen? Eller... var det ingen bil som hentet henne på formiddagen? Kanskje man bare ønsket å få det til å virke slik?

En distraksjon bør jo være noe helt tydelig slik at flest mulig har sett den, og blir distrahert. Kan ikke si det om denne bilen som først nå blir offentlig. Smått utrolig om den bilen stod noen meter lengre nede enn der han ene Futurumannen snudde.

Størst skade fra politiets side tror jeg HH stod for. Skulle virkelig visst hvorfor han ble byttet ut? Han klarte virkelig å sette fokus mot en person i lang lang tid.
At det siste Ås-vitne (Gro) ikke engang blir oppringt når hun forteller akkurat det samme som Irene er bare smått vanvittig. Dette virker bare som om det skulle nederst i skuffen til HH.
Er vel mye bedre at de to blir hengt ut i presseb som spik spenna gal om de kun søkte oppmerksomhet.
Citera
2026-06-21, 20:13
Medlem
Citat:
Da var intervjuet med SE på trykk i Dagbladet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-ikke-kidnappet-anne-elisabeth-hagen/84793148

Historien SE forteller, fremstår for meg som overbevisende når det gjelder at han ikke har noe med Lørenskog saken å gjøre. Hvis det faktisk stemmer at politiet har spanet på ham og utsatt ham for et så sterkt press kun fordi han ble fanget opp på vei til treningssenteret, er det forståelig at han føler seg dårlig.

Når mediene i tillegg har publisert både navn og bilder, samtidig som det er blitt fremsatt en rekke påstander om ham, er det lett å forstå at dette har vært en svært belastende situasjon. Uavhengig av hvilken fortid han måtte ha, er det ikke vanskelig å skjønne at en slik sak, kombinert med offentlig eksponering og trusler kan påvirke et menneske sterkt.
Senast redigerad av ukjent 2026-06-21 kl. 20:18.
Citera
2026-06-21, 20:21
Medlem
Tror det er bare å krysse ut SE
Citera
2026-06-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Historien SE forteller, fremstår for meg som overbevisende når det gjelder at han ikke har noe med Lørenskog saken å gjøre. Hvis det faktisk stemmer at politiet har spanet på ham og utsatt ham for et så sterkt press kun fordi han ble fanget opp på vei til treningssenteret, er det forståelig at han føler seg dårlig.

Når mediene i tillegg har publisert både navn og bilder, samtidig som det er blitt fremsatt en rekke påstander om ham, er det lett å forstå at dette har vært en svært belastende situasjon. Uavhengig av hvilken fortid han måtte ha, er det ikke vanskelig å skjønne at en slik sak, kombinert med offentlig eksponering og trusler kan påvirke et menneske sterkt.

Meget trist syntes jeg. Skuffende fra politiets side. Håper SE blir renvasket så fort som mulig. Han kan takke politiet for å ha mottat trusler fra galninger. Sørgelig å se hvor amatører politiet i lørenskog saken egentlig er.
Citera
2026-06-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Dette er mine tanker: Si at en av oss i denne tråden hadde planer om å dra til Futurum 31 oktober 2018, en til to timer før forsvinningstidspunktet, kun for å gå forbi området, ville dere da gått med hetta trukket godt over hodet, eller opptrådt slik den første Futurum mannen gjør?

Måten den første mannen beveger seg på, kan oppfattes som svært målrettet. Han går rett ned mot området, ser tilsynelatende for å sjekke om Tom hagens bil står der, og snur deretter. Den andre mannen går med hetta godt trukket opp og virker, etter min mening, som om han ønsker å skjule seg eller unngå oppmerksomhet. Dette er selvfølgelig subjektive vurderinger, men det er atferd som kan vekke spørsmål.

Personlig tenker jeg at dersom jeg hadde vært en av disse personene og visst at jeg var blitt filmet i nærheten av åstedet, ville jeg meldt meg til politiet så raskt som mulig med tanke på at saken er alvorlig og noe av det man ikke har sett makan til i norge. Det siste jeg ville ønsket, var at politiet skulle mistenke at jeg hadde noe med saken å gjøre.

Begge personene må antas å være klar over at opptakene er offentlig kjent, og det kan derfor virke bemerkelsesverdig at de fortsatt ikke har stått frem etter så mange år. Derfor mener jeg at det er naturlig å stille spørsmål ved om de kan ha hatt en rolle i saken, for eksempel i form av villedning. Det kan heller ikke utelukkes at de kan ha hatt en mer direkte tilknytning til hendelsen, men dette er kun spekulasjoner.

Uansett er det særlig den første mannens målrettede opptreden og den andre mannens tildekkede fremtoning som gjør at jeg mener det fortsatt er grunn til å stille spørsmål ved hvem de var og hva de gjorde der.

Og dersom begge disse var tilfeldige sivile forbipasserende, hvorfor bar ingen av dem sin personlige mobiltelefon.. Politiet har saumfart data i aktuell basestasjon, men finner dem ikke. Selvfølgelig har disse en tilknytning til saken. Men at de var der bare for å villede er mulig, men like fult tilknyttet saken.
Citera
2026-06-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
At det siste Ås-vitne (Gro) ikke engang blir oppringt når hun forteller akkurat det samme som Irene er bare smått vanvittig. Dette virker bare som om det skulle nederst i skuffen til HH. Er vel mye bedre at de to blir hengt ut i presseb som spik spenna gal om de kun søkte oppmerksomhet.

Helt vilt... dette er nok siste sikre observasjon av AE
Citera
2026-06-21, 20:41
Medlem
Godt å få avkreftet, svart på hvitt, at Fru Hagen ikke har noen tilknytning til SE og Vestfossen mafian i hvertfall.

Stakkars Fru Hagen. Hva hun måtte utstå, for en skjebne hun led og så dette greiene her på CV’en.
Citera
2026-06-21, 20:43
Medlem
Citat:
Da var intervjuet med SE på trykk i Dagbladet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-ikke-kidnappet-anne-elisabeth-hagen/84793148

Det var en side av saken. Personlig tror jeg det ligger mer bak siktelsen, en at han har kjørt til / fra trening. Virker jo troverdig i DB sin artikkel, men må ikke glemme historikken og nettverket til denne mannen. Og han er definitivt ingen dumskalle.
Citera
2026-06-21, 20:47
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/i/XMWqMg/loerenskog-saken-mannen-siktet-for-drap-hevder-han-var-paa-vei-til-trening
Citera
2026-06-21, 20:51
Medlem
Rart dette avhøret med SE fortsatt ikke er gjennomført da, etter flere år, når et avisintervju kan gjennomføres umiddelbart.
Citera
2026-06-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Rart dette avhøret med SE fortsatt ikke er gjennomført da, etter flere år, når et avisintervju kan gjennomføres umiddelbart.

Om politiet faktisk hadde hatt noe på SE, så hadde avhøret allerede vært gjennomført. Så politiet har nok gått på en skikkelig smell igjen, og siktet en stakkars kriminell som har fått norges mest avanserte sak over hodet sitt. Han hevdet han skulle på trening, noe jeg tror ikke er en løgn. For her kan politiet sjekke ut om han var meldt på treningssenteret han referer til, dem kan spørre folk som trener der osv osv.
Senast redigerad av ukjent 2026-06-21 kl. 20:58.
Citera
2026-06-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

SE kom jo med en grei forklaring på hvorfor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in