Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
(……) i stället för att låta bevisningen avgöra vilken teori som är mest sannolik. Och som sagts så finns inte ett enda ord (i dom 2 förundersökningarna) om NMR, Nordfront, eller någon överhuvudtaget för den delen som pekar på att han skulle vara en sk ideologisk motiverad mördare. Däremot finns det mycket som pekar på att han är en sk lustmördare.
Jag har inte påstått att mordet är ideologisk, att du tolkar det så gör nog att du inte förstår det jag skriver ordentligt.
Jag har hela tiden utgått från att han sannolikt är en lustmördare, men det som gjorde att han valde att lustmörda i just december, i just Rönninge är pga upprörda känslor av hans motståndares lyckade närvaro i Salemdemonstrationen och deras uppmärksamhet från media och polis.
Han har nog tänkt på att mörda i flera år, kanske redan gjort det en eller fler gånger och gjorde det nu i December rimligen just pga att han blev så provocerad av att det politiska parti som hängt ut honom och vill ha dödsstraff för honom kom till hans närområde.
Då är katalysatorn att han är så känslomässigt påverkad av Salemdemonstrationen till den grad att han driver sig att mörda fast det är vinter, platsen han valde är inte skyddad från insyn och minus och svårare att gräva när marken är frusen och även blod och skoavtryck syns tydligare i snö.
Mordet begicks inte av ideologi, utan av upprörda känslor.
Det är bevisat att han har en faktiskt koppling till arrangörerna för Salemdemonstrationen genom att de hängt ut honom!
Det är ett faktum att Salemdemonstrationen och mordet på My var i december med utgångspunkt från Rönninge Station.
Det är evidens och som jag bygger förklaringen kring varför mordet på My blev i december och i anslutning till Rönninge Station.
Och det är högst sannolikt att han blev så provocerad att han valde att mörda just i december, just i Rönninge pga att arrangörerna som hängt ut honom och varnat för honom kom dit med Salemdemonstrationen.