2026-06-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanasanna
Oteknisk så förlåt om detta hamnar fel.

Vill inte hänga ut o skriva för mkt men jag är skakig.

Fick igår veta av en vän som genom jobbet hade med RobinWilma att göra.

I förbifarten nämndes en sak som verkligen grep tag i mej.

RobinWilma har en arbetskamrat som var träningskamrat med My.

Denna kamraten tog alltid RobinW i försvar när tjejer klagade på RobinWilmas krav på att få byta om och gå på tjejernas toa.

Visst är detta något polisen bör få veta ?

My bodde i Malmö ett par veckor före mordet, och innan det i Lund. Så vilken stad skulle detta gym ligga i? Åklagaren har vid flertal tillfällen sagt att offret var slumpmässigt valt. Men bra att du hörde av dig till polisen.
Citera
2026-06-20, 16:43
Medlem
Bra fråga. Denna träningen låg bakåt i tid ( jag vet ej hur långt tillbaka i tiden ) och jag vet inte vilken typ av träning, men visst tänker man gym rent spontant, men jag vet inte specifikt.
Jag reagerade på att min kamrat även sa att hon träningstjejen / hon som även arbetade på samma arbetsplats som RobinWilma hade uttryckt något i stil med att det kändes som att det kunde ha varit hon.
Märkligt att vare sej hon el min kamrat nämnt detta för polisen.
Jag tryckte på om vikten av detta i går i samtalet med min kamrat men personen förstod inte varför och vad det skulle göra för skillnad.

Men jag ser ju här att ni är flera som reagerar som jag, att detta är viktig information och bra att jag la tjejens namn på minnet.

Arbetsplatsen och min kamrats namn är ju redan kända för polisen / utredarna.

Det jag tänker är som någon av er reflekterade och skrev är att Robin kanske då ändå hade koll på My ? Genom att kolla hennes soc medier och att platsen Rönninge även passade honom väl med tanke på var han bodde etc ?

Men som sagt, tjejen jag skriver om och My tränade ihop back in the days.
Tjejen är lik My.
Tjejen försvarade Robins rättigheter på arbetsplatsen till tillgång till tjejernas omklädningsrum och att få gå på damernas toalett.
Citera
2026-06-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
(……)

Så det är då ingen slump att det just blev henne som offer??

Så han visste vem My var då innan? Som det diskuterades om tidigare i tråden? Har han luskat Genom vännen/Instagram mm att my skulle vara tillbaka i just Rönninge över jul?
(……)

Och därmed ingen slump att han valde My som liknade den mördade Wilma Andersson.
Citera
2026-06-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Och därmed ingen slump att han valde My som liknade den mördade Wilma Andersson.

Vad svamlar du om nu då? My var INTE lik Wilma Andersson Nej!
Citera
2026-06-21, 17:51
Medlem
Citat:
(…..)My var INTE lik Wilma Andersson Nej!

Jo det är så pass lika på mun, ögon och näsa på bilder att de hade kunnat vara nära släkt.

Den mördade Vilma Andersson hade speciella ögon vilket också My hade.

Det är logiskt ingen slump att Robin Säbb bytte namn till Vilma Andersson.

Och det är rimligt att Robin Säbb eventuellt valde ett offer via bilder på nätet på grund av att My där på bilder på ansiktet, näsan, munnen och ögonen påminner om den mördade Wilma Andersson.

Och den självklara logiska katalysatorn att välja just december och just Rönninge station var att medias och polisens fokus var där hans antagonister visade upp sig stolta och starka och som vars politik innebär dödstraff för honom.

Han behövde utlopp för sina känslor efter att känt sig provocerad av Salemdemonstrationen/marschens närvaro på hans revir, misslyckades eventuellt den 18 december med den dottern uppe vid Salem några hundra meter från där Salemmarschen har sitt mål och såg på nätet att ett passande offer han kan ha gillat det bilder han sett av My där och att hon liknar den mördade Vilma Andersson, ett utseende han nog tycker är fint och själv önskar att han såg ut som och nu var hon tillbaka i Rönninge.

Så han demonstrerade sig den 26 december och tog revansch att få kidnappa igen.
Citera
2026-06-21, 19:22
Medlem
Citat:
Jo det är så pass lika på mun, ögon och näsa på bilder att de hade kunnat vara nära släkt.

Den mördade Vilma Andersson hade speciella ögon vilket också My hade.

Det är logiskt ingen slump att Robin Säbb bytte namn till Vilma Andersson.

Och det är rimligt att Robin Säbb eventuellt valde ett offer via bilder på nätet på grund av att My där på bilder på ansiktet, näsan, munnen och ögonen påminner om den mördade Wilma Andersson.

Och den självklara logiska katalysatorn att välja just december och just Rönninge station var att medias och polisens fokus var där hans antagonister visade upp sig stolta och starka och som vars politik innebär dödstraff för honom.

Han behövde utlopp för sina känslor efter att känt sig provocerad av Salemdemonstrationen/marschens närvaro på hans revir, misslyckades eventuellt den 18 december med den dottern uppe vid Salem några hundra meter från där Salemmarschen har sitt mål och såg på nätet att ett passande offer han kan ha gillat det bilder han sett av My där och att hon liknar den mördade Vilma Andersson, ett utseende han nog tycker är fint och själv önskar att han såg ut som och nu var hon tillbaka i Rönninge.

Så han demonstrerade sig den 26 december och tog revansch att få kidnappa igen.

Dina teorier och drömscenarier blir bara värre och värre här 😂 var ju du som även sa att han köpt hennes inlogg på snapchat!
Citera
2026-06-21, 20:10
Medlem
Citat:
(…)var ju du som även sa att han köpt hennes inlogg på snapchat!

Jag föreslog att han på Darkweb kan ha köpt lösenord till hennes sociala medier eller omgivning, och på så sätt att fått tillgång till information och se vart hon var.
Citera
2026-06-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
(…..)tre olika saker, fakta, sannolikhet och spekulation.
(…….)
Trots det har jag inte sett ett enda konkret stöd för att Nordfront, NMR eller Salemmarschen haft någon central betydelse för honom. Inga sökningar, inga chattar, inga uttalanden i förhör eller något annat som pekar åt det hållet.
(…..)

Den informationen du syftar på var ju ifrån förra kidnappningen 2019, varför skulle han sökt på NMR innan kidnappningen 2019, eller nämna dom i förhör eller Salemdemonstrationen redan då?

Han blev ju logiskt känslomässigt provocerad nu i november december 2025 när han tog del av medias rapporteringar innan och under själva Salemdemonstrationen/marschen.

När man spekulerar blandar man ju fakta med de mest logiska sannolika skeendena.

Du vägrar se ett samband mellan att han valde december och Rönninge station
.
Medan jag ser det som det mest sannolika att de är en från hans sida känslomässig länk mellan honom och de som hängt ut honom och som kommer dit i December och har en demonstration, som indirekt inkluderar dödsstraff för pedofiler som honom.

Lägg fram något rimligt som säger emot att han pga att blivit provocerad begick mordet i just Rönninge i just december pga Salemdemonstrationens närvaro i december.

Hans intresse för polismyndigheten, Salemdemonstrationen samlade ju dessutom många poliser och även media, det är en logisk faktor att det bidrog att han drogs dit för att begå sitt brott.

Vilka spår tänker du skulle finnas innan 26 december att lämna för honom som skulle nåt ut till allmänheten och har med sin upplevda provokation av att Salemdemonstrationen återkom med arrangörerna som hängt ut honom?
Citera
2026-06-21, 21:44
Medlem
Citat:
Den informationen du syftar på var ju ifrån förra kidnappningen 2019, varför skulle han sökt på NMR innan kidnappningen 2019, eller nämna dom i förhör eller Salemdemonstrationen redan då?

Han blev ju logiskt känslomässigt provocerad nu i november december 2025 när han tog del av medias rapporteringar innan och under själva Salemdemonstrationen/marschen.

När man spekulerar blandar man ju fakta med de mest logiska sannolika skeendena.

Du vägrar se ett samband mellan att han valde december och Rönninge station
.
Medan jag ser det som det mest sannolika att de är en från hans sida känslomässig länk mellan honom och de som hängt ut honom och som kommer dit i December och har en demonstration, som indirekt inkluderar dödsstraff för pedofiler som honom.

Lägg fram något rimligt som säger emot att han pga att blivit provocerad begick mordet i just Rönninge i just december pga Salemdemonstrationens närvaro i december.

Hans intresse för polismyndigheten, Salemdemonstrationen samlade ju dessutom många poliser och även media, det är en logisk faktor att det bidrog att han drogs dit för att begå sitt brott.

Vilka spår tänker du skulle finnas innan 26 december att lämna för honom som skulle nåt ut till allmänheten och har med sin upplevda provokation av att Salemdemonstrationen återkom med arrangörerna som hängt ut honom?

Självklart har du rätt att tro på precis vad du vill. Jag konstaterar bara att din övertygelse saknar både stöd och bevis. Den finns hittills bara i ditt eget huvud, och det jag efterfrågar är positiv evidens, inte fler antaganden.

Du verkar ha låst dig vid en förklaring och tolkar sedan varje omständighet genom den linsen, i stället för att låta bevisningen avgöra vilken teori som är mest sannolik. Och som sagts så finns inte ett enda ord (i dom 2 förundersökningarna) om NMR, Nordfront, eller någon överhuvudtaget för den delen som pekar på att han skulle vara en sk ideologisk motiverad mördare. Däremot finns det mycket som pekar på att han är en sk lustmördare.
Citera
2026-06-21, 21:55
Medlem
rubbergirls avatar
Angående Robins galna bilfärder & huruvida han var självmordsbenägen vid frontalkrocken som några spekulerade om:

Robins vän (en av få han umgicks med som står omnämnd i gamla kidnappnings FUP) var lite av en ”tiktok kändis” & hade flertalet tiktok-konton som var mkt uppmärksammade - främst 2022-2023 - där det sändes vansinnesfärder & när de jagades av polisen osv.
Finns även några korta trådar här på flashback rörande dessa bileskapader.

För drygt 1 år sedan avstannade ”verksamheten” helt vad det verkar & idag finns knappt några videos kvar, snubben har bytt förnamn & håller låg profil.

Jag vet inte hur mkt dessa herrar umgicks efter att Robin släpptes men det verkar troligt att även Robin varit delaktig & det var detta det handlade om.
Citera
2026-06-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

(……) i stället för att låta bevisningen avgöra vilken teori som är mest sannolik. Och som sagts så finns inte ett enda ord (i dom 2 förundersökningarna) om NMR, Nordfront, eller någon överhuvudtaget för den delen som pekar på att han skulle vara en sk ideologisk motiverad mördare. Däremot finns det mycket som pekar på att han är en sk lustmördare.

Jag har inte påstått att mordet är ideologisk, att du tolkar det så gör nog att du inte förstår det jag skriver ordentligt.

Jag har hela tiden utgått från att han sannolikt är en lustmördare, men det som gjorde att han valde att lustmörda i just december, i just Rönninge är pga upprörda känslor av hans motståndares lyckade närvaro i Salemdemonstrationen och deras uppmärksamhet från media och polis.

Han har nog tänkt på att mörda i flera år, kanske redan gjort det en eller fler gånger och gjorde det nu i December rimligen just pga att han blev så provocerad av att det politiska parti som hängt ut honom och vill ha dödsstraff för honom kom till hans närområde.

Då är katalysatorn att han är så känslomässigt påverkad av Salemdemonstrationen till den grad att han driver sig att mörda fast det är vinter, platsen han valde är inte skyddad från insyn och minus och svårare att gräva när marken är frusen och även blod och skoavtryck syns tydligare i snö.

Mordet begicks inte av ideologi, utan av upprörda känslor.

Det är bevisat att han har en faktiskt koppling till arrangörerna för Salemdemonstrationen genom att de hängt ut honom!

Det är ett faktum att Salemdemonstrationen och mordet på My var i december med utgångspunkt från Rönninge Station.

Det är evidens och som jag bygger förklaringen kring varför mordet på My blev i december och i anslutning till Rönninge Station.

Och det är högst sannolikt att han blev så provocerad att han valde att mörda just i december, just i Rönninge pga att arrangörerna som hängt ut honom och varnat för honom kom dit med Salemdemonstrationen.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-06-21 kl. 23:58.
Citera
2026-06-22, 09:45
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att mordet är ideologisk, att du tolkar det så gör nog att du inte förstår det jag skriver ordentligt.

Jag har hela tiden utgått från att han sannolikt är en lustmördare, men det som gjorde att han valde att lustmörda i just december, i just Rönninge är pga upprörda känslor av hans motståndares lyckade närvaro i Salemdemonstrationen och deras uppmärksamhet från media och polis.

Han har nog tänkt på att mörda i flera år, kanske redan gjort det en eller fler gånger och gjorde det nu i December rimligen just pga att han blev så provocerad av att det politiska parti som hängt ut honom och vill ha dödsstraff för honom kom till hans närområde.

Då är katalysatorn att han är så känslomässigt påverkad av Salemdemonstrationen till den grad att han driver sig att mörda fast det är vinter, platsen han valde är inte skyddad från insyn och minus och svårare att gräva när marken är frusen och även blod och skoavtryck syns tydligare i snö.

Mordet begicks inte av ideologi, utan av upprörda känslor.

Det är bevisat att han har en faktiskt koppling till arrangörerna för Salemdemonstrationen genom att de hängt ut honom!

Det är ett faktum att Salemdemonstrationen och mordet på My var i december med utgångspunkt från Rönninge Station.

Det är evidens och som jag bygger förklaringen kring varför mordet på My blev i december och i anslutning till Rönninge Station.

Och det är högst sannolikt att han blev så provocerad att han valde att mörda just i december, just i Rönninge pga att arrangörerna som hängt ut honom och varnat för honom kom dit med Salemdemonstrationen.

Ok, inom rättspsykiatri och gärningsmannaprofilering utgår man från att allvarliga våldsbrott kan ha flera komponenter, men man försöker identifiera det primära motivet. Du menar att Robin hade två motivbilder, som i grunden skiljer sig åt. Eller iaf att hans politiska frustration fungerade som en utlösande faktor. Inte omöjligt, men extremt ovanligt skulle jag säga. Så vi släpper motivbilden och pratar triggers/utlösande faktorer.

För att din tes ska lyfta behöver du hitta bevis för att han ofta tänkte på NMR, uttryckte hat mot dem, följde deras verksamhet, pratade om dem, sökte information om dem, eller på nåt sätt visade att konflikten var viktig för honom.

Om du skulle hitta ett liknande exempel på en en lustmördare som agerat ut p.g.a av en politisk demonstration el liknande, får du gärna upplysa mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in