2026-06-21, 17:37
Medlem
Jag gör så att jag ser atr Pär Lernström är reporter i studion så kör jag via livrättning.

Födelar: du slipper speciellt TV4:s jobbiga panel men du ser när alla målen kommer 10-20 sekunder före.

Nackdelar; du kan inte följa matchen live men det är mer än guld värt bara man slipper TV4.
Citera
2026-06-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menger
Är det kass upplösning även om man köper något av de dyrare tv4-paketen (utan reklam)?
Tjock-tv feeling på sändningen igår, lite trevligt men inte i längden..

Japp. Sänds i SD (720p) även där. Så djäkla dåligt!
Citera
2026-06-22, 14:00
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Japp. Sänds i SD (720p) även där. Så djäkla dåligt!
720p är en HD-upplösning, men inte full-HD som ju är 1080p.

Grisigt i vilket fall eftersom de allra, allra flesta där hemma har 4K-apparater och således inte vill glo på något suddigt som inte ens var imponerande för 15 år sedan. 720p är TV4 förmodligen rätt ensamma med i dagens värld.
Citera
2026-06-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus

Grisigt i vilket fall eftersom de allra, allra flesta där hemma har 4K-apparater och således inte vill glo på något suddigt som inte ens var imponerande för 15 år sedan. 720p är TV4 förmodligen rätt ensamma med i dagens värld.

Kan det vara så att dom sänder så mycket VM fotboll så att dom inte har kapacitet för full HD?
Citera
Igår, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus

Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Kan det vara så att dom sänder så mycket VM fotboll så att dom inte har kapacitet för full HD?

TV4 sänder tyvärr all live-sport i samma låga (720p) upplösning, så problemet gäller inte bara VM-fotbollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in