Citat:
Ursprungligen postat av
invandrar-leffe
Varför i helvete existerar du? Jag har aldrig förstått meningen med dig.
Inte jag heller. Miljarder människor kan lättvindigt ersätta mig. Ändå ska det kläckas ungjävlar? Åter en konsekvens av att mainstreamluder saknar hjärnor att tänka med.
Citat:
Ursprungligen postat av
invandrar-leffe
Vad du än tycker så finns det tillräckligt med folk som vill ha en Pi för att det ska löna sig att tillverka dem. Svårare än så är det inte. Pi låter experimentlystna pesoner labba och experimentera på ett sätt som ingen hårvara du har gör.
Jag har för tillfället 77 datorer, närmare 60 tv-spel och åtminstone tre dussin telefoner, allt ifrån tidigt 80-talet till 2022. Vad menar du att en Pi skulle kunna tillföra mot t ex valfri Pentium 4?
Har själv haft en. Köpte till och med ett litet chassi och Hat-skärmen, och programmerade ett spel på den (som bara gick att förlora

)
Men som sagt, helt överflödig, såldes efter plugget. Upplevde inget den kunde göra som inte andra prylar kunde ersätta. Vilket iofs är ett ännu bättre argument mot retrodatorsamlingen, där snackar vi onödigt och dessutom dubbletter, trippletter och god knows när man kan vraka bland processorfamiljer i nästan varenda hastighet som såldes (inga problem att erkänna det dock).
Med en smartphone får du dessutom skärm i kombination med samma utdaterade hårdvara (om du vill, din smartphone är garanterat vassare i princip oavsett vad du har)
Citat:
Ursprungligen postat av
engammalfisk
Den e portabel & snäfsig för en nörd, hade nog inte varit poppis om den var stor som en dammsugare eller ett fulltower.
Jag är lite oteknisk men hade gärna haft en med spel emulator & roms.
Portabel men kräver fortfarande extern strömkälla, skärm och kringutrustning för att fungera. Det blir en enkortsdator utan charm. En grej om den hade något eget häftigt OS eller liknande, men nu är det en nerdummad variant av Linux, där inte ens den fullfjädrade kroniskt programinkompatibla desktoputgåvan klarar någonting till att börja med.
Emulering är kul, men återigen: vad kan den emulera som inte typ ett Xbox 1.0, Pentium II, eller den mobiltelefon du redan äger, klarar?