2026-06-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Om ikke hadde jeg vel ikke skrevet at det kanskje kommer til å overraske mange. Så svaret er ja. Kan ta bort kanskje egentlig. Byttet ut med garantert. Det hadde garantert kommet til å overraske mange blir det da.
Så du vet hvem det var?
Citera
2026-06-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det du kaller en Peugeot Partner har politiet etter alle solemerker helt rett i er en VW Caddy. Denne bilen har de flere forholdsvis tydelige bilder av. Kanskje også flere enn de som var i VG.

Politiet er ikke en gang sikre på om videoen fra gangstien er av bil. Da er det utrolig at du ser at det er en VW Amarok single cab.

Politiet ja. De som ikke en gang evnet se hvilket jakkemerke hettemannen bar. Og vi har vel alle fått med oss hvor fort ting går når de tar publikum til hjelp for å løse saker, ref Åsted Norge.
Citera
2026-06-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Hvis Vestfossen miljøet driver med stoff så var det ikke så rart om noen der er narkokurerer retning Stavanger.
Ja, kanskje løsningen på denne saken kan dukke opp i en narkosak. Det ble funnet kokain på åstedet.
Citera
2026-06-21, 19:39
Medlem
Hadde sønnen i huset narkogjeld?
Citera
2026-06-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Du fremstår opprørt? Noen evner det du ikke evner og noen vet noe du ikke vet. Sånn er livet.

Mine bidrag handler ikke om å fremstå som hverken verdensmester eller viktig på noe som helst måte. Da hadde jeg fortalt hva jeg vet om hettemannen og hvorfor han ikke ble skrevet ut av saken.

Jeg ser det også som en fordel å bringe videre at det er en VW Amarok single cab som kjører på gangstien. Det bør være av interesse for de som etterforsker saken. Eller?

Akkurat som at det meget trolig er en Peugeot Partner som befinner seg ved Futurum den morgenen. Det er jo noe dr|tt om det skulle vise seg å være rett og da etterlyse helt feil merke på en bil du ønsker å sette et rødt kryss over som uaktuell for saken.

Har aldri utgitt meg for at jeg vet noe spesikifkt i denne saken. Og jeg har ikke satt rødt kryss over noen ting. Politiet har meddelt i en rekke medier at hettemannen har meldt seg, gitt forklaring på hva han gjorde der, vist kvittering på kjøp i nærheten og at personen derav ikke er av interesse. Dette er flere år siden. Men du hevder altså at du vet det motsatte😂 Amaroken gidder jeg ikke diskutere, de fleste oppegående mennesker skjønner at du farer med svada.
Citera
2026-06-21, 19:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Å engasjere medhjelpere bare som en distraksjon kunne føre til at medhjelperne kunne gå rett til politiet å fortelle at de fikk beskjed om å gå forbi et kamera. Vi kan jo håpe på at det har skjedd, men det ser ikke slik ut.

Jeg tenker ikke at det er engasjert ekstra medhjelpere. Jeg tenker at samme folkene som tok AE, har kjørt den røde Caddyen for å gi inntrykk av at det pågikk en aksjon på det tidspunktet. Så har de brukt en helt annen type bil til selve bortføringen.

Som jeg tidligere har skrevet, det trengs maks to personer for å gjennomføre dette. Maks.
Citera
2026-06-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Har aldri utgitt meg for at jeg vet noe spesikifkt i denne saken. Og jeg har ikke satt rødt kryss over noen ting. Politiet har meddelt i en rekke medier at hettemannen har meldt seg, gitt forklaring på hva han gjorde der, vist kvittering på kjøp i nærheten og at personen derav ikke er av interesse. Dette er flere år siden. Men du hevder altså at du vet det motsatte😂 Amaroken gidder jeg ikke diskutere, de fleste oppegående mennesker skjønner at du farer med svada.

Oppegående skjønner at jeg ikke gjør det. Farer med svada altså. Men det er selvfølgelig fordi de gang på gang har fått beviser på at jeg ikke gjør det.
Senast redigerad av Kokadu 2026-06-21 kl. 19:56. Anledning: Rettet
Citera
2026-06-21, 19:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Hadde sønnen i huset narkogjeld?

Det gikk rykter om dette etter at TH var blitt siktet. Enkelte brukere i tråden som nå er her meget sjelden, pøste på med historier om det ene og det andre i den sammenheng. Hvis du søker i tråden på ordet "bums", finner du noen av dem.
Citera
2026-06-21, 19:55
Medlem
Vad är det senaste nytt i fallet? Någon som kan svara på frågan på svenska, inte norska?
Citera
2026-06-21, 19:56
Medlem
Dette er mine tanker: Si at en av oss i denne tråden hadde planer om å dra til Futurum 31 oktober 2018, en til to timer før forsvinningstidspunktet, kun for å gå forbi området, ville dere da gått med hetta trukket godt over hodet, eller opptrådt slik den første Futurum mannen gjør?

Måten den første mannen beveger seg på, kan oppfattes som svært målrettet. Han går rett ned mot området, ser tilsynelatende for å sjekke om Tom hagens bil står der, og snur deretter. Den andre mannen går med hetta godt trukket opp og virker, etter min mening, som om han ønsker å skjule seg eller unngå oppmerksomhet. Dette er selvfølgelig subjektive vurderinger, men det er atferd som kan vekke spørsmål.

Personlig tenker jeg at dersom jeg hadde vært en av disse personene og visst at jeg var blitt filmet i nærheten av åstedet, ville jeg meldt meg til politiet så raskt som mulig med tanke på at saken er alvorlig og noe av det man ikke har sett makan til i norge. Det siste jeg ville ønsket, var at politiet skulle mistenke at jeg hadde noe med saken å gjøre.

Begge personene må antas å være klar over at opptakene er offentlig kjent, og det kan derfor virke bemerkelsesverdig at de fortsatt ikke har stått frem etter så mange år. Derfor mener jeg at det er naturlig å stille spørsmål ved om de kan ha hatt en rolle i saken, for eksempel i form av villedning. Det kan heller ikke utelukkes at de kan ha hatt en mer direkte tilknytning til hendelsen, men dette er kun spekulasjoner.

Uansett er det særlig den første mannens målrettede opptreden og den andre mannens tildekkede fremtoning som gjør at jeg mener det fortsatt er grunn til å stille spørsmål ved hvem de var og hva de gjorde der.
Citera
2026-06-21, 19:59
Medlem
Svartedikets avatar
Da var intervjuet med SE på trykk i Dagbladet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-ikke-kidnappet-anne-elisabeth-hagen/84793148
Citera
2026-06-21, 20:03
Medlem
Citat:
Så du vet hvem det var?

Du spurte om jeg hadde en teori om hvem det var. Har jeg rett, i min teori, så vil det garantert komme overraskende på mange at denne personen er involvert i drapet på ei mor og bestemor i SV4. De ville ikke en gang tenkt tanken. Slike er greit å ha med på et drapslag. De blir ikke fattet interesse for, innledningsvis.
Da er jeg tilbake der vi startet tror jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in