Igår, 18:42
  #1
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har meddelanden på min iPhone/Mac som jag vill ladda ner och spara i t.ex. .pdf på datorn.
Finns det något sätt att göra detta på utan att man måste betala multum för en app?
Om det inte finns en gratis/billig lösning; vad fungerar?

Jag har provat CMD + P. Men nästintill inga meddelanden kommer med.
Jag scrollar i ett par sekunder och trycker på CMD + P igen. Då hänger sig iMessage. Då kom jag ett par dagar bak. Tänk då om jag skulle ha scrollat två år bak..
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle Igår kl. 18:46.
Citera
Igår, 19:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har meddelanden på min iPhone/Mac som jag vill ladda ner och spara i t.ex. .pdf på datorn.
Finns det något sätt att göra detta på utan att man måste betala multum för en app?
Om det inte finns en gratis/billig lösning; vad fungerar?

Jag har provat CMD + P. Men nästintill inga meddelanden kommer med.
Jag scrollar i ett par sekunder och trycker på CMD + P igen. Då hänger sig iMessage. Då kom jag ett par dagar bak. Tänk då om jag skulle ha scrollat två år bak..

Har du kollat det som finns i länken….?
https://www.facebook.com/help/messenger-app/677912386869109?locale=sv_SE
Citera
Igår, 19:36
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Har du kollat det som finns i länken….?
https://www.facebook.com/help/messenger-app/677912386869109?locale=sv_SE

Tack för hjälpen. Men jag snackar inte om Facebook. Utan om iMessage/meddelanden på min telefon/Mac.
Jag har inte ens Facebook.
Citera
Igår, 20:25
  #4
Medlem
laughingducks avatar
Finns ju pdf appar att ladda ner till iPhone ..🤔
Citera
Igår, 20:58
  #5
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Finns ju pdf appar att ladda ner till iPhone ..🤔

Okej? Kanske du vill utdjupa detta..?
Där är en anledning till att jag startar en tråd och frågar.
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle Igår kl. 21:44.
Citera
Idag, 00:18
  #6
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Okej? Kanske du vill utdjupa detta..?
Där är en anledning till att jag startar en tråd och frågar.

Jag tar en skärmdump om det är från sociala medier sen gör jag om den till pdf .
Å mailar den till mig själv
Citera
Idag, 00:25
  #7
Moderator
Neksnors avatar
Klumpig lösning, men i appen Meddelanden (Mac) välj Arkiv > Skriv ut.
Välj vad som ska skrivas ut mm och klicka sedan på PDF längst ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in