2026-06-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det här med den exploderande mikrofonen har jag skrivit om i tråden flera gånger. Jag är av den uppfattningen att det inte går att konstruera en sån riktat sprängladdning som ni påstår användes, och så länge som ingen har demonstrerat en fungerande sån så existerar den inte.
Visa en som fungerar så ska jag bemöta det.
Här är en riktad sprängladdning med 20 gram petn. Förklara nu varför det inte skulle funka med en riktad ladding på endast 6 gram.

Citat:
Så de behövde inte mörklägga nåt, för nån sprängladdning användes inte.
Samtliga listade omständigheter går utmärkt att förklara med att ansvariga ville mörka att CK mördades med en exploderande mikrofon.

Inte? Ta en punkt i taget och förklara varför.

Citat:
Tiden för att göra GSR tester på en persons händer är inom fyra till sex timmar från skjutningen, Tyler blev gripen 36 timmar efter skjutningen. [min emfas]
Källa på det?

Citat:
Även om det stannar längre på kläder så är det knappast troligt att han skulle ha samma kläder på sig en och en halv dag efter skjutningen.
Och även om polisen letade igenom hans hus och hittade kläder med krutstänk på. Vad bevisar det?
Vad jag förstår så är GSR-test rutin, men att ingen sådan genomfördes.

Citat:
Han hade vapen, det var helt naturligt för honom att ha kläder med krutstänk på.
GSR-testades det utpekade vapnet?
Citera
2026-06-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad som hände med SUVen efter färden med Kirk till sjukhuset är oklart, men enligt Candace så ska den ha tvättats ren och därpå sålts till högstbjudande = mörkläggning.
Så här säger Candace:
And what's strange, which needs reminding, is the speed at which the feds got rid of the car. They had it towed, cleaned, towed again and resold or put up to be resold. That is unimaginable. Un unimaginable that any wellmeaning police force would move to do that unless they were trying to get rid of evidence.
Någon här som vet hennes källa till det?
Citera
2026-06-21, 01:38
Medlem
Citat:
Här är en riktad sprängladdning med 20 gram petn. Förklara nu varför det inte skulle funka med en riktad ladding på endast 6 gram.
Original videon för 20gram petn https://www.youtube.com/shorts/mDsg9QwGcbw
Tröjan skulle ha skadats, även med 6 gram.
Citera
2026-06-21, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Original videon för 20gram petn https://www.youtube.com/shorts/mDsg9QwGcbw
Tröjan skulle ha skadats, även med 6 gram.
Hur vet du det?
Citera
2026-06-21, 04:18
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Hur vet du att den INTE skulle skadas?
Hur länge ska det ta innan Jon Aaron Bray visar hur den så kallade chaped charge skulle funka?
Har han gjort tester ännu?
8, snart 9 månader sedan Aaron Bray kom med sitt påstående.
Har du verkligen kollat upp hur shaped charges funkar?
Citera
2026-06-21, 08:22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
När jag har sett en sån explodera under en vit t-shirt utan att lämna spår på t-shirten och göra skador på kroppen som en rättsläkare inte kan skilja från en 30-06 är jag villig att diskutera om den användes i mordet på Charlie Kirk.

Citat:
Samtliga listade omständigheter går utmärkt att förklara med att ansvariga ville mörka att CK mördades med en exploderande mikrofon.

Inte? Ta en punkt i taget och förklara varför.
Eftersom jag är 100% säker på att ingen sån exploderande mikrofon existerar så finns det ingen anledning för mig att tro att de gjorde en mörkläggning för att dölja att en sån användes.

Citat:
Källa på det?

Citat:
A Gunshot Residue (GSR) test.
Persistence (How long GSR stays on a subject)On Skin/Hands: GSR particles are easily shed through normal activity. The window for effectively collecting GSR from a suspect's hands is 4 to 6 hours. After about 8 hours, it is rarely detectable. On Clothing: If left undisturbed, GSR can stay on fabrics for days to months.
https://oag.ca.gov/system/files/media/peb-15.pdf

Citat:
Vad jag förstår så är GSR-test rutin, men att ingen sådan genomfördes.
Var kan man läsa om vilka tester som har gjorts i det här fallet?

Citat:
GSR-testades det utpekade vapnet?
Det står nog på samma ställe som du läste att inget GSR-test gjordes.

.
Citera
2026-06-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
När jag har sett en sån explodera under en vit t-shirt utan att lämna spår på t-shirten och göra skador på kroppen som en rättsläkare inte kan skilja från en 30-06 är jag villig att diskutera om den användes i mordet på Charlie Kirk.
Fair enough.

Citat:
Eftersom jag är 100% säker på att ingen sån exploderande mikrofon existerar så finns det ingen anledning för mig att tro att de gjorde en mörkläggning för att dölja att en sån användes.
Igen, varför är du det?

Citat:
Var kan man läsa om vilka tester som har gjorts i det här fallet?
Jag vet bara att de bombhundar som genomsökte platsen där geväret ska ha gömts inte snappade upp lukten från ett nyss avlossat gevär.

Att det istället 'hittades' av två lokala poliser efter att de fick order från FBI att genomsöka platsen i fråga efter det att bombhundar hade varit där och nosat utan resultat.

Det vore i så fall knappast första gången i kriminalhistorien som ett påstått mordvapen (enligt ansvariga utredare) INTE undersöktes huruvida det nyligen hade avlossats, där det utpekade mordvapnet i mordet på JFK utgör ett klassiskt exempel.
Citera
2026-06-21, 17:36
Medlem
Citat:
Fair enough.

Igen, varför är du det?

Jag vet bara att de bombhundar som genomsökte platsen där geväret ska ha gömts inte snappade upp lukten från ett nyss avlossat gevär.

Att det istället 'hittades' av två lokala poliser efter att de fick order från FBI att genomsöka platsen i fråga efter det att bombhundar hade varit där och nosat utan resultat.

Det vore i så fall knappast första gången i kriminalhistorien som ett påstått mordvapen (enligt ansvariga utredare) INTE undersöktes huruvida det nyligen hade avlossats, där det utpekade mordvapnet i mordet på JFK utgör ett klassiskt exempel.

Hur VET DU att bombhundarna inte snappade upp lukten från ett nyss avlossat gevär? Vem har verifierat det?
Citera
2026-06-21, 18:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om det var bombhundar så var de tränade på att känna lukten av kemikalier i sprängämnen - inte avfyrad ammunition. Så även om de hade känt det så hade de inte reagerat.
Häromdagen påstod du dessutom att hundar inte hade fått undersöka området där Kirk sköts - men nu menar du alltså att hundar trots allt genomsökte området?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-06-21 kl. 18:20.
Citera
2026-06-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Hur VET DU att bombhundarna inte snappade upp lukten från ett nyss avlossat gevär? Vem har verifierat det?
Det här är uppgifter som Candace Owens säger sig har fått från en anonym insider:
They sent these bond dogs out. Uh they go over to the area and they find nothing. The seasoned officers plus the dogs crawled the area and came up dry until, fast forward, so many miracles in the story. Fast forward to when the feds arrive and what happens then is that federal officers direct three police officers who I'm told between the three of these officers, they had less than a year and a half on the force. Okay? Like these officers are pretty spanking brand new just like everything else in the story. And the federal officers specifically direct them check again over yonder. Check again yonder right over there because I just don't trust that super high-grade technology of a dog's nose that we have. And guys, you're not going to believe me. The nose that's trained to pick up gunpowder explosive combustible material. They get an F. But lo and behold, these police officers Bam. There it is. The gun.
Jag litar på henne givet att jag så här långt inte har kommit på henne med en enda lögn eller ett enda frivolt påstående.

Till det ska läggas att jag ser det som självklart att spårhundar användes i jakten på snubben som hoppade ner från taket och om denne nu gömde geväret i fråga under buskarna i fråga så¨borde hundarna i fråga självklart ha nosat upp detta.

Men icke, som sagt.
Citera
2026-06-21, 18:39
Medlem
Citat:
Det här är uppgifter som Candace Owens säger sig har fått från en anonym insider:
They sent these bond dogs out. Uh they go over to the area and they find nothing. The seasoned officers plus the dogs crawled the area and came up dry until, fast forward, so many miracles in the story. Fast forward to when the feds arrive and what happens then is that federal officers direct three police officers who I'm told between the three of these officers, they had less than a year and a half on the force. Okay? Like these officers are pretty spanking brand new just like everything else in the story. And the federal officers specifically direct them check again over yonder. Check again yonder right over there because I just don't trust that super high-grade technology of a dog's nose that we have. And guys, you're not going to believe me. The nose that's trained to pick up gunpowder explosive combustible material. They get an F. But lo and behold, these police officers Bam. There it is. The gun.
Jag litar på henne givet att jag så här långt inte har kommit på henne med en enda lögn eller ett enda frivolt påstående.

Till det ska läggas att jag ser det som självklart att spårhundar användes i jakten på snubben som hoppade ner från taket och om denne nu gömde geväret i fråga under buskarna i fråga så¨borde hundarna i fråga självklart ha nosat upp detta.

Men icke, som sagt.

Du har alltså inte i närheten av bevis för det du påstår. Precis som vanligt.
Citera
2026-06-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Du har alltså inte i närheten av bevis för det du påstår. Precis som vanligt.
Om inte polisen använde spårhundar i jakten på den misstänkta mördaren så är det i så fall en anomali som kräver sin förklaring, helt riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in