2026-06-21, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Det sier meg mer at systemet i norge ikke fungerer.

Vel. Hvis politiet virkelig har greid å knekke kryptorigget, så er det iallfall noe som fungerer for de.

Blir feil å spekulere mer, må bare vente og se hva som skjer videre med SE.
Citera
2026-06-21, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Uten Filter bør nok konkretisere denne formuleringen i de nesten artiklene:

Kilder sier til Uten Filter at savnede AEH har en tilknytning til Vestfossen-miljøet og Ezazi.

At AE knyttes til Ezazi er en oppsiktsvekkende opplysning som ikke kan ligge.

Jeg kjenner journalisten bak artikkelen fra lang tid tilbake, ikke verdens mest oppegående person.

Så ville tolket utsagnene litt forsiktig.
Citera
2026-06-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det gir nok ikke høy status selv i hans kretser å være siktet for medvirkning/drap på ei mor og bestemor i hennes eget hjem. Ikke vanskelig å skjønne at han ikke vil assosieres med dette feige opplegget.
Han kunne tatt en prat med politiet før påsken i 2024, men nektet å stille i avhør. Navnet hans dukket vel også tidlig opp i denne tråden. Men kanskje han føler presset har økt etter offentliggjøringen av siktelsen.
Citera
2026-06-21, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Om Ås-sporet er et spor i saken så ville nok ikke et bilbytte skjedd fra rør til rød bil. Tror jeg...
Kanskje rekognosering ble gjort i en rød caddy, bortføringen med en sølvgrå SUV, og bilbytte til BMW X3 et sted mellom Lørenskog og Ås. Rekognosering er ikke noe politiet umiddelbart kan knytte til forsvinningen.
Citera
2026-06-21, 09:03
Medlem
Citat:
Det er sant, han kan tjene store penger der.

Många arabisktalande ”höknäsor” opereras tydligen i Istanbul under semestertider och korta weekend resor.

Kostar ca 15 000-20 000 sek (förekommer bla i det sk koffertfallet på Värmdö
(FB) Ako Hameed Abbas 37 mördad - hittad i väska på Värmdö (2024-03-10))

Han fick kanske ”an offer I could not resist”?

Det är fint, man må ju försörja sig på ett eller annat sätt.
Citera
2026-06-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Fikk med meg den. I denne saken «eier» i hvertfall politiet VG slik jeg ser det.
VG eies av Schibsted. Som igjen eies av en eller annen stiftelse tror jeg. Det VG ikke eier/mangler i denne saken er ryggrad.

Ja de har något upplägg med eget investment företag. Bla ingår Vent market (Blocket och Aftonbladet i Sverige).

”Styrelseordförande för Stiftelsen Tinius – som är huvudägare i den norska tidningen VG:s ägarkoncern Schibsted – är Raoul Grünthal.”

Att sälja kommunikationsplattfom och fakturera myndigheter är kanske en smart affärsidé?

Hur är det, har stiftelsen inskränkt skatteskyldighet i Norge?

I Sverige innebär det ofta att de enbart betalar inkomstskatt på överskott från näringsverksamhet, medan inkomster som avkastning på kapital eller gåvor ofta är skattefria.
Citera
2026-06-21, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Man kan jo spekulere litt i hvorfor det var akkurat denne datteren som ble nevnt i trusselbrevet.

Har tänkt exakt det samma. Man känner väl till familjesituationen på ett personligare plan.

Likaså att det skulle vara AEH och inget av barnen som blev ”kidnappat”.
Citera
2026-06-21, 09:37
Medlem
Citat:
Å drive med hest genererer bare utgifter, så hvor kom pengene fra?

Om de driver företag med uppfödning, tävling, utbildning, avelshingstar och premieringar etc tjänar de nog en del också.

Dessa hästar kostar ibland över miljonen/st.
Citera
2026-06-21, 10:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvordan da på rømmen, han har ikke utreiseforbud?

Ikke teknisk sett, men han kan ha grunner til å ville unngå norsk politi. F.eks. hvis han har noe uoppgjort med dem, og han tenker de begynner å bli nærgående. Faktum er jo at han er blitt overvåket i lang tid. Han kan ha lagt merke til det. Han har kanskje lest tråden her, eller har venner som gjør det. Jeg vet at Ish*aq følger med på hva som skrives i sosiale medier. Han er jo også venn av KS, mannen fra Vestfossen som fikk dask av politiet på Kongsberg. Samme miljø er koblet til Jonas-saken. Så de har fått mye oppmerksomhet i media de siste par årene.

Uten Filter sin påstand om at "AE har en tilknytning til miljøet i Vestfossen" er drøy. Folk som ikke har lest seg opp på saken kunne tro at AE var innblandet i et kriminelt miljø. At "journalistikken" deres ellers baserer seg mye på rykter, gir ikke akkurat troverdighet heller.
Citera
2026-06-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke teknisk sett, men han kan ha grunner til å ville unngå norsk politi. F.eks. hvis han har noe uoppgjort med dem, og han tenker de begynner å bli nærgående. Faktum er jo at han er blitt overvåket i lang tid. Han kan ha lagt merke til det. Han har kanskje lest tråden her, eller har venner som gjør det. Jeg vet at Ish*aq følger med på hva som skrives i sosiale medier. Han er jo også venn av KS, mannen fra Vestfossen som fikk dask av politiet på Kongsberg. Samme miljø er koblet til Jonas-saken. Så de har fått mye oppmerksomhet i media de siste par årene.

Uten Filter sin påstand om at "AE har en tilknytning til miljøet i Vestfossen" er drøy. Folk som ikke har lest seg opp på saken kunne tro at AE var innblandet i et kriminelt miljø. At "journalistikken" deres ellers baserer seg mye på rykter, gir ikke akkurat troverdighet heller.

Jepp. Jeg tror når utenfilter sier «kilder har sagt at dagbladet snart vil intervjue SE, så er det han selv som har sagt dette, og ikke disse kildene som uten filter hevder.
Citera
2026-06-21, 13:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Jepp. Jeg tror når utenfilter sier «kilder har sagt at dagbladet snart vil intervjue SE, så er det han selv som har sagt dette, og ikke disse kildene som uten filter hevder.

Men hvorfor la seg intervjue av Dagbladet når han egentlig ikke ønsker å assosieres med saken?
Ved å stille opp til intervju vil han jo trekke masse oppmerksomhet mot egen person, og kanskje også mot dette miljøet fra Vestfossen som han assosieres med. Ser vi noe tilsvarende som det TH forsøkte seg på da han stilte opp i Dagsrevyen? Det var jo ikke spesielt vellykket, kan man si.
Citera
2026-06-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Men hvorfor la seg intervjue av Dagbladet når han egentlig ikke ønsker å assosieres med saken?
Ved å stille opp til intervju vil han jo trekke masse oppmerksomhet mot egen person, og kanskje også mot dette miljøet fra Vestfossen som han assosieres med. Ser vi noe tilsvarende som det TH forsøkte seg på da han stilte opp i Dagsrevyen? Det var jo ikke spesielt vellykket, kan man si.
Ja, det intervjuet slo nok tilbake på ham. Helt utrolig at ikke politiet har klart å bygge sak altså. Faen ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in