Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Märklig känsla att alla matcher betyder något idag. Vi är trots allt halvvägs in i andra omgången och att det fortfarande spelas betydelsefulla matcher i gruppspelet gör mig både lycklig och förundrad.
Vad är det som är så chockerande?
I alla VM innan där två gick enbart vidare så avgjorde allt i princip i andra omgången, nu är det dock lite enklare där man kan gå vidare vid två förluster och en vinst med lite tur, så det har flyttats att en hel del avgörs också i sista omgången.
Nu har dock Turkiet och Haiti redan åkt ut och något mer lag kommer säkert gå samma öde innan vi går över till tredje omgången.