2026-06-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Men oj, du tror att Gud och Allah är två olika snubbar? Allah är arabiska för Gud, bara så du vet. Och detta borde ALLA veta (no pun intended).
Dom andra kanske går till något tempel innan och ber.
Citera
2026-06-21, 16:27
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Religiösa riter hör inte hemma i andra sammanhang än i era överdådiga tempel. Byggda med folkets pengar. Tjuvar och banditer är ni.

Nu tar du väl ändå i från tårna, man behöver ju inte vara med i någon kyrka om man inte vill och då betalar man heller inte något.

Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det är ju helt fantastiskt! Hur blir det inför Japan? Kommer du att bli bönhörd eller prövad?

Jag har bett mycket inför denna match skall du veta, jag har verkligen gjort så gott jag kunnat. Men jag misstänker att Gud kommer ge mig ytterligare en provning i detta. Trist för Sveriges möjligheter i WM, men bra för mig som kommer få ytterligare en boost i min nitälskan till Gud.
Citera
2026-06-21, 16:38
Medlem
sfrges avatar
Det är bisarrt att tro att Gud skulle bry sig om någonting så banalt som idrott.
Att 12 000 barn i världen svälter ihjäl varje dag bryr han sig inte om men fotboll är viktigt som fan.
Citera
2026-06-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det är bisarrt att tro att Gud skulle bry sig om någonting så banalt som idrott.
Att 12 000 barn i världen svälter ihjäl varje dag bryr han sig inte om men fotboll är viktigt som fan.
Fråga Påven!
Dom övriga idrottmännen tror nog på vetenskapen!
Senast redigerad av mikael2 2026-06-21 kl. 16:47.
Citera
2026-06-21, 16:44
Medlem
Ayrton Senna var helt öppen med att han la sitt liv i guds händer och hans rivaler skämtade om detta då det är svårt att slå någon som körde som att gud skyddade honom.

Gud kallade dock hem honom vid en ålder av 34 år.
Citera
2026-06-21, 17:17
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Dom andra kanske går till något tempel innan och ber.

Dom andra..?

Jag tror nog det skulle ses som hädiskt ocj småaktigt inom Islam att be inför en fotbollsmatch, åtminstone att be om att vinna. Tacka i efterhand är nog helt OK, eller bara att prisa Gud i största allmänhet.

Däremot vet jag att det finns/fanns minst en kyrka tillägnad Diego Maradona. Katolsk då gissningsvis.
Citera
2026-06-21, 17:17
Medlem
halaltarzans avatar
Ber någon till gud, och sen inte vinner så visar väl det bara att personen inte är tillräckligt religiös eller?
Citera
2026-06-21, 17:35
Medlem
SegerHelg88s avatar
Nej, det är performativt. Sen snortar de ladd, köper glädjeflickor och hamnar i bråk.
Citera
2026-06-21, 18:01
Medlem
TwoThousands avatar
Gud hör all bön.
Citera
2026-06-21, 20:36
Medlem
dude2ks avatar
Såg aldrig Zlatan be till gud?
Så nej, bollen är rund och Allah kan inte ändra på det.
Citera
2026-06-21, 20:44
Medlem
Patrik2108s avatar
Man ber inte om vinster. Det är mer ett sätt att visa att man inte glömt Gud bara för att man är framgångsrik idrottsman.
Om mitt minne inte sviker mig har Ravelli sagt att han brukar be en bön om att komma undan med hedern i behåll. Det låter väldigt kristet. Man ber ej om framgång men om att inte falla.
Citera
2026-06-21, 20:51
Medlem
anomaligns avatar
Vilken grej egentligen att göra i en värld som vår, med så mycket lidande, att skicka ett direktmeddelande til den man föreställer sig vara universums ägare och VD, och be den ignorera allt som pågår och ge just en själv en lite extra tur att vinna sin fotbollsmatch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in